۱۳۸۶ بهمن ۱۱, پنجشنبه

شب های همبستگی با دانشجویان زندانی


شب هاى همبستگى با دانشجویان زندانی:
شنبه ۹ فوريه در فرانكفورت يكشنبه ۱۰ فوريه در برمن ساعت ۵بعدازظهر همراه با: ايرج جنتى عطايى، بهرام چوبينه، نيلوفر بيضايى، مينا احدى، ميرزا آقا عسگرى، فرهاد مجدآبادى، بصير نصيبى، هايك و
....


رفیق بیژن صباغ تحت شدیدترین شکنجه های جسمی


بنا بر اخبار موثق رفیق بیژن صباغ تحت شدیدترین شکنجه های جسمی قرار دارد.رفیق بیژن از فعالین سیاسی و اجتماعی چپ دانشگاه مازندران است که هم اکنون از طرف یک تیم بازجویی که از اطلاعات ساری به اوین فرستاده شده است مورد بازجویی و سخت ترین شکنجه ها قرار دارد.هم چنین قرار بازداشت رفیق نادر احسنی به قرار وثیقه ۱۰۰ ملیون تومانی تبدیل شد.صدور وثیقه هایی با ارقام نجومی نشان از دید وسیع اقتصادی مسئولان قضایی دارد.

33 اعدام در ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری ها، امروز (چهارشنبه دهم بهمن ماه) پنج مرد بجرم ارتکاب قتل در زندان اوین در تهران اعدام شدند. همچنین روز گذشته نیز دست کم پنج نفر در شهرهای اصفهان، خرم آباد، اراک و شاهین شهر بدار آویخته شدند.تنها در دو ماه گذشته ۳۳ نفر در ایران بدار آویخته شده اند.این در حالیست که علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه از صدور بخشنامه‌ای از سوی هاشمی شاهرودی در خصوص توقف اجرای حکم در ملأ عام خبر داده است.در سال‌های اخیر حکم‌های اعدام در ایران، به‌ویژه اعدام نوجوانان، موجی از اعتراضات بین‌المللی را برانگیخت. آخرین اعتراض در روز جمعه، ۲۵ ژانویه از جانب اتحادیه اروپا ابراز شد. این اتحادیه ضمن محکوم کردن حکم اعدام ۷ نفر که هنگام ارتکاب جرم نوجوان بوده‌اند از جمهوری اسلامی خواست، مجازات اعدام را از قوانین جزایی خود حذف نماید.به گزارش خبرگزاری فرانسه، در ایران از آغاز سال جدید مسیحی تا کنون بیش از ۲۷ نفر اعدام شده‌اند. حکم اعدام بیشتر این افراد در ملا عام اجرا شده است.در سال ۲۰۰۷ نیز بیش از ۳۰۰ نفر اعدام شدند.
اجرای حکم شلاق برای چهار نفر در ملاعام
حکم شلاق علیه چهار نفر امروز کرج اجرا شد. اتهام این افراد “سرقت” عنوان شده است.سرهنگ قورچی جانشین فرمانده انتظامی کرج با تائید این خبر گفت: “اجرای حکم ۳ نفر از این افراد در میدان هفت تیر و ۱ نفر دیگر در بازار راه آهن کرج اجرا می‌شود.”

قرار وثیقه برای نادر احسنی

طبق اعلام دادگاه انقلاب به خانواده ی نادر احسنی چنان چه آنها بتوانند وثیقه ی 100 میلیون تومانی برای فرزندشان فراهم کنند. قرار بازداشت وی به قرار وثیقه تبدیل خواهد شد . بازهم رقم نجومی برای یک وثیقه ی دیگر، آیا کسانی که این مبالغ را تعیین می کنند در نظر می گیرند که این خانواده ها چطورباید چنین مبالغ هنگفتی را فراهم کنند؟ و آیا واقعاً دانشجویان ما مرتکب چنین جرمهایی شده اند که خانواده های آنان باید این چنین تاوان پس دهند.

۱۳۸۶ بهمن ۱۰, چهارشنبه

کیوان امیری الیاسی آزاد شد!

کیوان امیری الیاسی٬ روز سه شنبه٬ نهم بهمن ماه٬ از زندان آزاد شد.کیوان امیری٬ دانشجوی کارشناسی ارشد صنایع دانشگاه صنعتی شریف که روز قبل از تجمع سیزدهم آذر ماه٬ در خیابان بازداشت شده بود٬ با وثیقه ی ۵۰ میلیونی از زندان اوین آزاد شد.

اعلام موارد اتهامی اسماعیل جلیل وند

موارد اتهامی اسماعیل جلیل وند دانشجوی سال سوم علوم سیاسی دانشگاه شیراز توسط کمیته انضباطی به وی اعلام شد:

۱. تهدید به ریختن خون حراست!!! در صورت ادامه فشارها بر خانواده ی وی

۲. هماهنگی در واردساختن دکتر ایرج صف شکن، شاعر و پدر روزبه صف شکن به دانشگاه

۳. تهدید مسئولین دانشگاه و کشور در صورت ادامه بازداشت میرحسینی و برخورد انضباطی با دانشجویان معترض

۴. تشویش اذهان دانشجویان و تحریک آنها در تجمع های ۱۴ و ۱۸ آذر در دانشگاه شیراز و...

اسماعیل جلیل وند مدیر مسوول نشریه دانشجویی عصیان می باشد که در جریان اعتراضات آذر ماه دانشگاه شیراز به اطلاعات نیز احضار شده بود. انتصاب چنین اتهامات مضحک و بی اساسی به وی باعث مضحکه شدن کمیته انضباطی در بین دانشجویان شده است.

تعدادی از فعالان دانشجویی دانشگاه شیراز با مصاحبه با این خبرنامه بیان کردند در صورتی که با جلیل وند و سایر دانشجویان احضار شده برخوردی صورت گیرد، عواقب جبران ناپذیری در انتظار مسئولین دانشگاه خواهد بود.

بیانیه جمعی از کارگران چپ سوسیالیست شهر سنندج

ما کارگران چپ سوسیالیست شهر سنندج سالروز کشتار بی رحمانه جنایتکارانه کارگران خاتون اباد در استان کرمان در چهارم بهمن ماه هزاروسیصد شصت دو که توسط مزدوران جنایتکار جمهوری اسلامی قتل عام شدند به شدت محکوم می کنیم.رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی برای بقای خود و برای ایجاد ترس _ e6حشت در میان کارگران هرساله تشکل ها ومراسم های کارگری دانشجوی ... اعتراضات ازادی خواهی برابری طلبی انها را وحشیانه مورد حمله قرار می دهد وسرکوب می کند فعالین و رهبران این اعتراضات را دستگیر زندانی و اعدام می کند در چندین سال اخیر ان را دیده ومشاهده کردیم.
کشتار بی رحمانه و جنایتکارانه کارگران حق طلب گرسنه خاتون اباد

سرکوب مراسم های روز جهانی کارگر در شهر های ایران

سرکوب کارگران سندیکای شرکت واحد دسنکیری و زندانی رهبران سندیکا از جمله منصور اسانلو و ابراهیم مددی....

حمله به اتحادیه صنعتگران شهر سنندج در سال شصت هشت سرکوب ودستگیری فعالین رهبران ان اتحادیه و ازجمله اعدام جنایتکارانه جمال چراغ ویسی به خاطر سخنرانی کردن در روز جهانی کارگر در سال شصت هشت

حمله به کارگران سندیکاه خبازان شهر سقز دستگیری و زندانی فعالین و رهبران سندیکاه ازجمله محمود صالحی و دیگر همراهانش

سرکوب اعتراضات کارگران نساجی کردستان نیشکر هفت تپه ....

سرکوب اعتراضات و دستگیری زندانی کردن دانشجویان آزادیخواه برابری طلب

سو قصد ترور مجید حمیدی فعال تشکل های کارگری توسط تروریست های جمهوری اسلامی

کشتن جنایتکارانه ابراهیم لطف اللهی دانشجوی پیام نور سنندج در زیر شکنجه مزدوران اطلاعات رژیم در شهر سنندج در چندین روز اخیر

اینها تنها گوشه کوچکی از جنایات وحشیگری و جنایتکاران جمهوری اسلامی علیه مبارزات حق طلبانه کارگران و ازادیخواهان بوده است

رژیم اسلمی و سرمایه داری به خیالخود به این سرکوب زندانی و اعدام می تواند اعترضات و مبارزات بر حق کارگران و ازادیخواهان را سرکوب کند اما بیشتر و بیشتر خشم و نفرت کارگران و ازادیخواهان را بر انگیخته است ما کارگران گورکنان نظام پوسیده سرمایه داری هستیم

روزی خواهد رسید که در دادگاه عادلانه انها را به پای میز محاکمه خواهیم کشاند ما کارگران چپ سوسیالیست باری دیگر کشتار جنایتکارانه کارگران خاتون اباد کرمان وهمراه با تمامی کارگران جانباخته و انسان های ازادیخواه ایران توسط یکی از بی رحمانه ترین و وحشیانه ترین نظامهای دن_ 740?ا قتل عام شدن یادشان را گرامی می داریم وبه خانواده محترم ان عزیزان تسلیت می گوییم

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی زنده باد ازادی برابری حکومت کارگری

زنده باد سوسیالیسم

جمعی از کارگران چپ و سوسیالیست شهر سنندج

چهارم بهمن ماه هزار سیصدوهشتادو شش

علی کلایی و بهرام شجاعی آزاد شدند

علی کلائی دانشجوی دانشگاه آزاد شهریار پس از تحمل 56 روز بازداشت همراه با انفرادی و بهرتم شجاعی دانشجوی دانشگاه آزاد تهران جنوب پس از گذشت 49 روز بازداشت همراه با انهرادی شامگاه دیروز با تودیع وثیقه های 80 ملیونی آزاد شدند.وبلاگ"تا آزادی دانشجویان دانشگاه آزاد" آزادی این دو دانشجوی را به خانواده های ایین دانشجویان و جامعه دانشگاهی کشور شادباش می گوید لازم به ذکر است که هر دو دانشجو به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در بازداشت به سر می بردند.

۱۳۸۶ بهمن ۹, سه‌شنبه

زندانی سیاسی را آزاد کنید


نه به کمیته های انظباطی
نه به نظامی کردن دانشگاهها و شهرها
نه به حجاب
آزادی بدون قید وشرط دانشجویان،کارگران وروزنامه نگاران سیاسی در زندان

علی سالم دانشجوی در بند پلی تکنیک آزاد شد


علی سالم دانشجوی در بند پلی تکنیک آزاد شد
با تامین قرار وثیقه ساعاتی پیش علی سالم از زندان اوین آزاد شد
علی جان آزادیت مبارک
زنده باد مبارزه متحدانه برای آزادی زندانیان سیاسی

مصاحبه ی پدر مهدی الهیاری: اگر حمایت های گسترده نبود، اینها حتا اجازه ی تلفن زدن به بچه ها نمی دادند. حمایت مان کنید!

ادامه روند سرکوب گسترده دانشجویان در ایام تعطیلی دانشگاه ها، در سایه سکوت رسانه ها

در حالی که نزدیک به یک ماه است که دانشگاه ها در تعطیلی امتحانات پایان ترم خود به سر می برند و طی هفته های گذشته مسئله رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات مجلس فضای رسانه ای کشور را احاطه کرده است، سرکوب دانشگاه ها و فعالین دانشجویی به صورت گسترده در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر پس از شروع زود هنگام اعتراضات و تجمعات دانشجویی در سال تحصیلی جدید و متعاقب آن برگزاری موفقیت آمیز مراسم روز دانشجو در بیش از ۳۰ دانشگاه کشور موج برخورد سنگین با فعالین دانشجویی در آستانه برگزاری امتحانات پایان ترم و تعطیلی دانشگاه ها آغاز شد و این موج همچنان ادامه دارد.پس از تعطیلی خبرگزاری ایلنا و تغییر و تحول فراوان در ایسنا و در پی فشار بر مطبوعات منتقد مبنی بر نپرداختن به اخبار دانشجویی و همچنین رد صلاحیت گسترده کاندیداهای مجلس هشتم، اخبار مربوط به سرکوب گسترده دانشجویان مورد توجه کمتری قرار می گیرد و همین امر سبب شده مدیران دولتی با خیالی آسوده دامنه سرکوب را گسترده کنند.خبرگزاری ایسنا علیرغم آن که صفت «دانشجویی» را یدک می کشد، عملا در جهت سیاست های سرکوب دانشگاه ها حرکت می کند. بازداشت گسترده، قتل یک دانشجو در زندان، احضارها و احکام کمیته انضباطی عموما یا در خبرهای این خبرگزاری بازتاب نمی یابد و یا با اطلاع رسانی ضعیف و جانبدارانه سعی می شود، اخبار ارسالی بر علیه دانشجویان باشد.از سوی دیگر این خبرگزاری ترجیح داد در زمانی که دانشگاه زیر شدیدترین فشارها بود، اخبار دانشجویی خود را به بررسی نظر دانشجویان درباره انتخابات مجلس اختصاص داده و یا به بازدید نمایشی احمدی نژاد از مراسم عاشورای خوابگاه دانشگاه تهران بپردازد.

جالب تر آن که عکس های تهیه شده توسط ایسنا از مراسم و تجمعات دانشجویی در اختیار کمیته های انضباطی قرار گرفته و به عنوان مستندات علیه دانشجویان استفاده می شود. مشخص نیست آیا این عکس ها در اختیار نیروهای امنیتی نیز قرار می گیرد یا خیر.برخی از تحلیلگران موج فراگیر برخورد با فعالین دانشجویی، که به طرز بی سابقه ای در بسیاری از دانشگاه های کشور نمود داشته است، را ناشی از تحلیلی امنیتی از فضای دانشگاه ها دانسته و برخوردهای اخیر را بنا بر توصیه نهادهای امنیتی به مسئولین وزارت علوم و دانشگاه ها می دانند.برگزاری ۳۰ تجمع و تریبون آزاد در روز دانشجوی امسال ضربه سنگینی به حامیان دولت وارد کرد. این نیروها از بیم آن که مبادا این تجمعات در ترم جدید و در آستانه انتخابات مجلس هشتم تکرار شود و عملا آب به آسیاب مخالفان و منتقدان دولت بریزد، مصمم شده اند در زمان تعطیلی دانشگاه ها و با سوء استفاده از جو سکوت خبری، سرکوب گسترده ای را به صورت چراغ خاموش در اکثر دانشگاه های کشور سازماندهی نمایند.

خلاصه و جمع بندی حجم عظیم برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان در چند هفته اخیر به شرح زیر است: ۶۳ دانشجو به کمیته های انضباطی احضار شده اند (به علاوه آمار نامشخص احضارها در دانشگاه های اصفهان، امیرکبیر و…)، ۴۶ نفر از فعالین دانشجویی از تحصیل محروم شده اند، ۸۱ دانشجو بازداشت شده اند که جمع کثیری از آن ها همچنان در بازداشت به سر می برند.

احضار به کمیته انضباطی

دانشگاه تهران: احسان دولت شاه، سحر رضا زاده، آرش پهلوان، رضا نگه داری، علی هاشمی، کیوان امام وردی، سلمان یزدان پناه، میلاد عزیزی، حافظ رستمی، پگاه حمزه ای، هیوا مجیدزاده، مرتضی مساکنی، حسام سلامت، سارا کرمانیان، زینب پیغمبرزاده و ۳ دانشجوی دیگر (۱۸ نفر)

دانشگاه علامه: مهدیه گلرو، علیرضا موسوی، امیر یعقوبعلی، نگین فرازمند، عسل اخوان، کوروش جنتی، شیما فرزادمنش، فرهنگ سلامی، امیرحسین ایرجی و مازیار سمیعی (۱۰ نفر)

دانشگاه علم و صنعت: امین مهدی شاه زمانیان، سجاد محمدی، علی اسدالهی و مجید سقایتی (۴ نفر)

دانشگاه همدان: پوریا شریفیان، فاطمه معصومی، محمد صیادی، امین نظری، مهدی جمالوند، رضا جعفریان، سیاوش حاتم، مهدی مسافر، ساسان منبری، سیروس محمدی و وهاب کریمی نژاد (۱۱ نفر)

دانشگاه کرمان: محسن خسروی، حسن حسنی، محمود هادی پور، حسام سعیدی، وحید زارع و یک دانشجوی دیگر (۶ نفر)

دانشگاه اصفهان: کمیته انضباطی دانشگاه اصفهان چندین نفر از دانشجویان این دانشگاه را به بهانه شرکت در تجمعات اخیر این دانشگاه احضار کرده است (؟ نفر)

دانشگاه امیرکبیر: کمیته انضباطی دانشگاه امیرکبیر چندین نفر از دانشجویان این دانشگاه را به بهانه شرکت در تجمعات اخیر این دانشگاه احضار کرده است (؟ نفر)

دانشگاه شیراز: اسماعیل جلیل وند، حمدا… نامجو، ناهید افراسیابی و سحر یزدانی (۴ نفر)

دانشگاه شاهرود: مسعود قربانی نژاد، مهدی چاووشیان، و مسعود نظری فرد (۳ نفر)

دانشگاه یاسوج: مجتبی نظری، امین خسروی، محسن موسوی و الهام موسوی (۴ نفر)

دانشگاه آزاد مشهد: امیرحسین نوربخش، عادل تاعنی و محمد میزبان (۳ نفر)

صدور حکم انضباطی

دانشگاه تهران: سلمان یزدان پناه (دو ترم محرومیت از تحصیل)، رضا نگه داری (یک ترم محرومیت از تحصیل)، محمدکریم آسایش (یک ترم محرومیت از تحصیل) و حمید ملک زاده (یک ترم محرومیت از تحصیل) (۴ نفر)

دانشگاه علامه: سلیمان محمدی (دو ترم محرومیت از تحصیل)، کوروش جنتی (یک ترم محرومیت از تحصیل)، فرهنگ سلامی (یک ترم محرومیت از تحصیل)، آیدین اخوان (یک ترم محرومیت از تحصیل) و مازیار سمیعی (یک ترم محرومیت از تحصیل) (۵ نفر)

دانشگاه علم و صنعت: امین مهدی شاه زمانیان (دو ترم محرومیت از تحصیل)، سجاد محمدی (دو ترم محرومیت از تحصیل)، علی اسدالهی (دو ترم محرومیت از تحصیل) و مجید سقایتی (دو ترم محرومیت از تحصیل) (۴ نفر)

دانشگاه همدان: امین نظری (یک ترم محرومیت از تحصیل)، محمد صیادی (یک ترم محرومیت از تحصیل)، مهدی جمالوند (یک ترم محرومیت از تحصیل) و سیاوش حاتم (یک ترم محرومیت از تحصیل) و پوریا شریفیان، رضا جعفریان، ساسان منبری، سیروس محمدی، وهاب کریمی نژاد و فاطمه معصومی (توبیخ کتبی) (۴+۶ نفر)

دانشگاه کرمان: محسن خسروی (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، حسن حسینی (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، محمود هادی پور (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، حسام سعیدی (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، وحید زارع (۲ ترم محرومیت از تحصیل) و ۷ دانشجوی دیگر (۲ ترم محرومیت از تحصیل) (۱۲ نفر)

دانشگاه اصفهان: مازیار معصومی (یک ترم محرومیت از تحصیل)، ارسلان صادقی (یک ترم محرومیت از تحصیل)، علی رهنما (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، و علیرضا داوودی (۲ ترم محرومیت از تحصیل) (۴ نفر)

دانشگاه شیراز: کمیته انضباطی برای بیش از ۳۰ دانشجوی دانشکده دندانپزشکی احکامی شامل یک ترم محرومیت مشروط از تحصیل، محرومیت از امکانات رفاهی دانشگاه تا پایان تحصیلات، توبیخ کتبی با درج در پرونده و تذکر کتبی با درج در پرونده صادر کرده است

دانشگاه یاسوج: مجتبی نظری (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، محسن موسوی (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، امین خسروی (۲ ترم محرومیت از تحصیل) و الهام علوی (۲ ترم محرومیت از تحصیل) (۴ نفر)

دانشگاه فردوسی مشهد: تینا حسینی (یک ترم محرومیت از تحصیل) (۱ نفر)

دانشگاه امیرکبیر: آرش آرمون (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، مجید شیخ پور (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، نیما گرشاسبی (یک ترم محرومیت از تحصیل) و دو دانشجوی دیگر (یک ترم محرومیت از تحصیل) (۵ نفر)

دانشگاه شاهرود: فرخنده بختیارزاده (یک ترم محرومیت از تحصیل)، علی قلی زاده (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، اشکان مدنی (دو ترم محرومیت از تحصیل)، فهیمه میر لوحی و جواد صفدری (توبیخ کتبی) (۳+۲ نفر)

بازداشت

تهران: مرتضی اصلاحچی، بیتا صمیمی زاد، آناهیتا حسینی، سروش ثابت، محمد پورعبدالله، ساناز اللهیاری، امین قضایی، سروش دشتستانی، بیژن صباغ، کاوه عباسیان، مرتضی خدمتی لو، بهزاد باقری، میثم مهرابیان، علی قادری، فرشاد دوستی پور، محمدصالح ایومن، سهراب کریمی، جواد علیزاده، میلاد عزیزی و… . علاوه بر این ۲۵ نفر از دانشجویان طیف چپ در آذرماه و ۵ دانشجو در جریان ناآرامی های کوی دانشگاه تهران بازداشت شده اند. (۶۵ نفر)

مشهد: فرزاد حسن زاده و محمد زراعتی (۲ نفر)

مازندران: با هجوم نیروهای امنیتی به منزل یکی از دانشجویان، ۷ دانشجویی که در آن جا جلسه ای برگزار کرده بودند دستگیر شدند. ۵ نفر از دانشجویان مازندران آذرماه دستگیر شده بودند (۱۲ نفر)

کرمانشاه: پویا کرمانجیان و یک دانشجوی دیگر (۲ نفر)

موارد دیگر

کردستان: ابراهیم لطف اللهی پس از این که دو هفته از بازداشتش می گذشت در زندان سنندج کشته شد و به صورت مخفیانه به خاک سپرده شد. نیروهای امنیتی از برگزاری مراسم ترحیم این دانشجو نیز ممانعت به عمل آوردند. عبید زارعی دانشجوی سنندجی در دادگاه انقلاب سنندج به یکسال حبس تعلیقی محکوم شد. فرشاد دوستی پور، سهراب کریمی، محمدصالح ایومن، جواد علیزاده، صباح نصری، هدایت غزالی، یاسر گلی، حبیب الله لطیفی، روناک صفارزاده، هانا عبدی و… پس از گذشت چندین ماه همچنان در بازداشت به سر می برند.

دانشگاه امیرکبیر: احسان منصوری، احمد قصابان و مجید توکلی در حالی که یک ماه است وثیقه برای آن ها صادر شده و قاضی دستور آزادی آن ها را به زندان داده است، دادیار زندان از آزاد کردن آن ها خودداری می کند. بابک زمانیان به دادگاه انقلاب احضار شد. محمداسماعیل سلمانپور که قصد داشت به عنوان میهمان وارد خوابگاه شهدا شود که با ممانعت مامورین انتظامات خوابگاه کار به درگیری میان دانشجویان و مامورین انتظامات انجامید. حراست مانع شرکت متین مشکین، مسعود دهقان و علی عزیزی در مجمع عمومی جامعه فارغ التحصیلان این دانشگاه شد.

دانشگاه یاسوج: یک فعال دانشجویی دختر به نام علوی داخل دانشگاه مورد ضرب وشتم نیروهای ناشناس قرار گرفت.

دانشگاه تهران: گارد ویژه در اقدامی بی سابقه با حمله به طرف دانشجویان، آن ها را تا داخل کوی تعقیب و دانشجویان تجمع کننده را مورد ضرب و شتم قرار داد. در پی ضرب و شتم دانشجویان حدود ۱۸ نفر از دانشجویان جراحاتی در ناحیه سر، صورت، پا و دست برداشتند.

دانشگاه کرمان: پس از گذشت ۴۰ روز از توقف موقت فعالیت های انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کرمان، هیات نظارت بر تشکل های این دانشگاه کلیه فعالیت های انجمن اسلامی را به مدت ۵ ماه به حالت تعلیق درآورد.

دانشگاه خرمشهر: کلیه فعالیت های انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خرمشهر به مدت ۶ ماه به حالت تعلیق درآمد.

* اخبار دریافتی از وضعیت دانشجویان چپ در بند حکایت از آن دارد که برخی از این دانشجویان جهت اعتراف گیری و مصاحبه تلویزیونی تحت فشار و شکنجه فراوان قرار دارند. تا آن جا که چندی پیش یکی از این دانشجویان، بهروز کریمی زاده، اقدام به خودکشی کرده است.

* محمد هاشمی، آرش خاندل و مسعود حبیبی، از بازداشت شدگان ۱۸ تیر امسال، به دادسرای انقلاب احضار شدند.

خبرنامه امیرکبیر

ده بهمن برای آزادی رفقا


مشت می کوبم بر در
پنجه می سايم بر پنجره ها
من به تنگ آمده ام از همه چيز
از شما “خفته چند”
چه کسی می آيد با من فرياد کند

باور ما این است...

۱۰ بهمن را به سان همه ی روز های سخت گذشته در کنار هم خواهیم بود.

۱۰ بهمن را با همدلی هم خاطره ای خواهیم ساخت در یادها ماندنی.

۱۰ بهمن را روزی خواهیم ساخت٬ حجت دیگری از طراوت بهاری سبز در زمستانی سرد.

۱۰ بهمن را نمادی خواهیم ساخت از هم اندیشی گسترده ی همه ی وبلاگ نویسان ایرانی در حمایت از آزادی همه ی دانشجویان در بند.

آری! باور ما این است...

۱۰ بهمن برای انجام حرکتی بشر دوستانه و رهایی دوستانمان از زندان گرد هم آمده ایم و تا پایان راه با هم می مانیم.

۱۰ بهمن برای انجام فعالیتی صلح جویانه و به دور از هر گرایش حذبی٬ فارغ از ایدولوژی های متفاوت و تنها برای آزادی جوانان ایرانی گرد هم آمده ایم و تا پایان راه با هم می مانیم.

۱۰ بهمن برای انجام وظیفه ی انسانی مان٬ فارغ از قومیت و گوناگونی اندیشه٬ برای احقاق حقوق هم کلاسی هایمان گرد هم آمده ایم و تا پایان راه با هم می مانیم.

۱۰ بهمن سال ۱۳۸۶ خورشیدی٬ با تغییر سراسری نام وبلاگ هایمان به "همبستگی با دانشجویان در بند" یا "دانشجویان در بند را آزاد کنید" زنده خواهیم کرد٬ نام و یاد همه ی آنان را٬ نام و یاد احمد را٬ مجید را٬ احسان را٬ بیتا را و مرتضی را و... و نام و یاد همه را...

۱۰ بهمن به امید آزادی شان و برای رهایی شان در کنار هم می مانیم و نشان می دهیم٬ هر کجا که باشیم٬ در همه ی روز های سخت تا آزادی همه ی دانشجویان در بند که همگی از نخبگان علمی و اخلاقی ایران هستند٬ هر چه در توان داریم به کار می بندیم و از پای نخواهیم نشست.

تــــــوجـه: لطـفـــاً جهـت اعــلام حمـــایـت تنها بـــه آدرس پست الکترونیکی زیر ایمیل فرستاده و اعلام حمایت کنید تا در لیست حامیان از دانشجویان در بند قرار بگیرید :


۱۳۸۶ بهمن ۸, دوشنبه

اعتراضات دانشجويي كوي دانشگاه وارد شب سوم خود شد


فرید هاشمی، فعال دانشجویی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، با اشاره به ناآرامی سه شب گذشته کوی دانشگاه تهران گفت:‌ «شب گذشته در سومین شب اعتراضات صنفی دانشجویان، ساعت ۹ و سی دقیقه، نیروهای ضدشورش پلیس وارد محوطه کوی دانشگاه شدند. در این ماجرا تعدادی آسیب دیدند و عده‌ای از دانشجویان نیز دستگیر شدند.»وی تعداد دانشجویان مجروح حوادث شب گذشته کوی دانشگاه را ۱۸ نفر و دستگیرشدگان را نیز پنج تا سه نفر اعلام کرد و درباره خواسته‌های دانشجویان معترض نیز گفت: «خواسته‌های دانشجویانی که سه شب است در کوی دانشگاه اعتراضات خود را مطرح می‌کنند خواسته‌های صنفی شامل وضعیت سرویس‌ها و وضعیت غذاست و خواسته‌های دیگر آنان نیز آزادی دانشجویان فعال دربند است.»

هاشمی درباره علت ادامه این اعتراضات و واکنش‌های مسئولان دانشگاه به این خواسته‌ها اظهار داشت: «پس از دو شب اول اعتراضات، مسئولان دانشگاه پس از جلسه‌ای که صبح یکشنبه با شورای تامین شهرستان داشتند، با دانشجویان همکاری بسیار خوبی داشتند و برخی از خواسته‌های دانشجویان را نیز برآورده کردند از جمله وضعیت غذای کوی و سرویس‌ها. اما دانشجویان خواهان برآورده شدن کلیه خواسته‌هایشان هستند و این درحالیست که مسئولان دانشگاه از دانشجویان می‌خواهند که اعتراضات را خاتمه دهند.»وی ادامه داد:‌ «ما بارها در پاسخ به مسئولان دانشگاه گفته‌ایم که یک هیات پنج نفره از دانشجویان کوی مشخص شود تا کلیه خواسته‌های دانشجویان معترض را به گوش مسئولان برساند اما آنها این موضوع را نپذیرفتند و تداوم توجه نکردن کامل به خواسته‌های دانشجویان،‌وقایع شب گذشته را به بارآورد که منجر به خشونت مجدد در کوی دانشگاه شد که چند سالی بود به این شکل اتفاق نیفتاده بود.»هاشمی با ادعای اینکه خشونت شب گذشته ابتدا از سوی نیروهای پلیس آغاز شد، افزود: «شب گذشته (یکشنبه شب) پیش از شروع خشونت تعداد دانشجویان معترض زیاد نبود ولی با ورود نیروهای پلیس به کوی و آغاز ضرب و شتم‌ها، بیش از نیمی از دانشجویان ساکن کوی را درگیر اعتراضات کرد.»وی با اشاره به اینکه تنها راه ورود نیروهای پلیس به دانشگاه و کوی، اجازه هیات امنای دانشگاه و دفتر ریاست یعنی آیت‌الله عمید زنجانی است، گفت: «هنوز مشخص نیست که نیروهای پلیس چگونه مجوز ورود به کوی را کسب کرده‌اند و به ضرب و شتم دانشجویانی پرداخته‌اند که خواسته‌های کاملا صنفی داشته‌اند.»هاشمی اضافه کرد: «در اعتراضات شب گذشته، هیچ شعار جدیدی نسبت به شب‌های قبل داده نشد و این درحالیست که در دو شب آغاز اعتراضات هیچ‌گونه درگیری میان پلیس و دانشجویان به‌وجود نیامد و همین نکته جای سوال است.»

وی افزود: «شعارهای دانشجویان معترض صنفی بود و تنها تعداد معدودی در شعارهایشان خواستار استعفای آیت‌الله عمید زنجانی بودند و این جو غالب نبود.»این فعال دانشجویی در پایان تاکید کرد:«تشنج به نفع هیچ کس نیست.بدون شک تشنج و خشونت نه به نفع پلیس است و نه به نفع دانشجویان و دانشگاه؛ بر این اساس امیدواریم پاسخ خواسته‌های به‌حق دانشجویان با روندی عقلانی داده شود تا احساسات جریحه‌دار شده دانشجویان در اثر حوادث شب گذشته کوی التیام یابد و مسایل و مشکلات دانشگاه نیز در فضایی به‌دور از تنش حل شود.»

ورود گارد ویژه به کوی دانشگاه در حالی است که معاون دانشجویی دانشگاه تهران نظر دیگری در این زمینه دارد. معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اعلام اینکه دانشگاه درحال رسیدگی به مطالبات صنفی دانشجویان است، با رد شایعه ورود ماموران انتظامی به داخل کوی دانشگاه در جریان تجمع شب گذشته به ایسنا گفت: «می‌‌توان گفت این تجمع یک تجمع صنفی صرف نبود و هرچند بهانه‌اش صنفی بود اما اهداف خاص دیگری در آن وجود داشت».قمصری اظهار کرد: «پس از اعتراضاتی که از یکی دو روز قبل در رابطه با سرویس و کیفیت غذای دانشگاه مطرح شده بود تلاش کردیم که هم برنامه‌ی سرویس‌ها تغییر کند تا پوشش زمانی بیشتری داشته باشد و هم در رابطه با غذا، مواد اولیه و مهمتر از آن پیمانکار پخت غذا تغییر ‌کند. این کارها به طور طبیعی زمان می‌برد و باید پیمانکار باکفایت‌تری اعلام آمادگی کند و بتواند مسئولیت را بپذیرد».وی همچنین درباره شایعه دستگیری برخی از تجمع‌کنندگان گفت: «در رابطه با دستگیری‌‌ها نمی‌‌توانم به طور موثق خبری را اعلام کنم».قمصری همچنین گفت: «بهانه‌ موجهی برای تجمع وجود ندارد و به نظر می‌رسد که افراد و جمع خاصی اهداف دیگری را دنبال می‌‌کنند و به همین لحاظ شب گذشته (یکشنبه) نیز جمعیت کمتری در تجمع حضور داشت».معاون دانشجویی دانشگاه تهران در ادامه افزود: «دانشجویان شعارهای پراکنده‌ای می‌دادند که خیلی صلاح نیست بگوییم چه می‌‌گفتند و در این میان شعارهای سیاسی نیز از سوی آن‌ها داده می‌‌شد».قمصری ادامه داد: «زمانی که قصد صحبت با دانشجویان را داشتم مانع شدند».معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به شایعاتی مبنی بر ورود مأموران انتظامی به داخل کوی، گفت: «دانشجویان درب فنی کوی را شکستند و وارد محوطه‌ای شدند که دیگر کوی محسوب نمی‌‌شود و در حالی‌که درب جلوتر از آن بسته بود، آن‌ها در را باز کردند و جمعیت وارد پیاده‌رو شد که مأموران نیروی انتظامی نیز آن‌ها را قدری به عقب برگرداندند».وی ادامه داد: «در این باره که آیا کسانی دستگیر شده‌اند یا نه و این‌که چه تعدادی هستند، باید اطلاعات تأیید ‌شده‌ای به من برسد و تاکنون خبری در این زمینه دریافت نکرده‌ام».قمصری افزود: «در رابطه با این تجمع‌ها اگر گزارشاتی از مراجع ذی‌‌صلاح به کمیته‌ی انضباطی برسد به طور طبیعی اگر تخلف محرز شود طبق قانون با افراد متخلف برخورد می‌‌شود».مدیر کل کوی دانشگاه تهران نیز با اشاره به تجمعات چند شب گذشته در مجموعه کوی، گفت: «ما این حرکت را با توجه به کمیت و کیفیت آن یک حرکت دانشجویی نمی‌‌دانیم، نتیجه عملکرد حدود ۱۰۰ دانشجو را نمی‌توان به حساب ۱۰ هزار دانشجوی کوی گذاشت».فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی ایسنا، با بیان اینکه مسئولان کوی دانشگاه پیش از این تحرکات اخیر نیز به دنبال رفع مشکلات و کمبودهای دانشجویان بودند، تصریح کرد: «تغییر ساعت سرویس‌های دانشجویی و تلاش برای بهبود کیفیت غذا از جمله فعالیت‌هایی است که از قبل در دستور کار کوی بوده و ربطی به تجمعات اخیر ندارد».وی همچنین افزود: «به زودی از محل کمک‌هایی که از دولت دریافت می‌‌کنیم، کیفیت ارائه خدمات به دانشجویان کوی افزایش می‌‌یابد».مدیر کل کوی دانشگاه تهران، با اشاره به خسارات وارده به کوی، تخلیه انبار آذوقه و سرقت موادغذایی از سوی برخی دانشجونماها، بیان کرد: «این افراد با لباس دانشجو نسبت به سرقت بیت المال اقدام کردند، اسم این قضیه را نمی‌توان صنفی آموزشی و یا سیاسی گذاشت و در واقع این موضوع توهین به قشر دانشجویی است. تعدادی از این افراد سرقت‌کننده اموال کوی شناسایی شده‌اند و طبق قانون با آنها برخورد می‌شود چرا که اگر برخوردی صورت نگیرد ظلمی است به سایر دانشجویان. قضاوت رفتار این افراد را به افکار عمومی واگذار می‌‌کنیم، زیرا این‌گونه رفتارها هیچ منطقی ندارد».مدیر کل کوی دانشگاه تهران با بیان این که درجریانات اخیر هیچ فردی در کوی دانشگاه دستگیر نشده است، گفت: «در تجمعات شب‌های گذشته دانشجویانی که این حرکت ها را انجام می‌دانند با پلیس بسیار فاصله داشتند و نیروی انتظامی به مجموعه کوی دانشگاه وارد نشد».

وثیقه ی 80 میلیون تومانی برای علی سالم

خبر ویژه آوای دانشگاه: بنا بر گزارشات رسیده به "آوای دانشگاه"٬ در ادامه ی پیگیری ها٬ امروز خانواده ی علی سالم در مراجعه ی خود به دادگاه انقلاب اطلاع یافتند که برای علی سالم قرار وثیقه تعیین شده است. مبلغ وثیقه ی علی سالم 80 میلیون تومان است و خانواده ی وی به دنبال تامین آن هستند ولی متاسفانه تا کنون موفق نشده اند.
مطلب مرتبط
کمیته تلاش برای رهایی دانشجویان در بند از تمامی شما عزیزانی که بیش از 50 روز نگران حال این عزیزان و خانواده های محترم شان بوده اید تقاضا دارد که توانایی خود را برای تأمین وثیقه های ایشان به کار برید. لازم به تذکر است که با گذاشتن وثیقه شما فقط حضور این عزیزان را در دادگاهی که تاریخ برگزاری آن بعداً اعلام خواهد شد ضمانت کرده و به هیچ عنوان مسئولیت دیگری را تقبل نخواهید کرد. بدینوسیله از شما عزیزانی که قادر به تأمین سند برای وثیقه های تعیین شده می باشید و امکان تماس با هیچیک از خانواده های این دانشجویان ندارید، تقاضا داریم با ایمیل
komitetalash@gmail.com تماس گرفته تا فعالان کمیته تلاش برای رهایی دانشجویان در بند تماس مستقیم شما را با این عزیزان برقرار سازند.
کمیته تلاش برای رهایی دانشجویان در بند

در آستانه 8 مارس

اعزام منصور اسالو از زندان به بيمارستان


ساعت 30/ 9صبح پنج شنبه مورخ 4/11/1386 آقاي منصوراسالو رئيس هيئت مديره سنديكاي كارگران شركت واحداتوبوسراني تهران و حومه به همراه سه مامور از زندان اوين به بيمارستان لبافي نژاد منتقل گرديد تا براي عمل جراحي چشم ،اقدامات اوليه صورت بگيرد.آقاي اسالو مدت ها بود كه از بيماري چشم بر اثرفشارها و ضربات متعددي كه در زمان دستگيرها بعمل آمده رنج مي برد،به ويژه دردستگيري دوم اين ناراحتي بر كم سو بودن بينائي ايشان اثر گذاشته كه باعث نگراني وي و خانواده و اعضاي هيئت مديره سنديكا و فعالين كارگري و ديگر دوستان حق طلب شده بود. با اين حال مسئولين جمهوري اسلامي و قوه قضائي و عواملشان در اوين طبق معمول به درخواست هاي اين زنداني و خانواده اوبراي جراحي چشم وقعي نمي گذاردند.

اعتراضات و پي گيري هاي مصرانه فعالين كارگري و نيز تلاش هاي خانواده و دوستان آقاي اسالو و فشارهاي مجامع كارگري جهان نهايتاً اين امكان را در اختيار ايشان قرار داد تا روز شنبه 6/11/1386 آخرين اقدامات پزشكي براي عمل جراحي چشم بعمل آيد و بعد از ظهر همان روز عمل جراحي بر روي چشم منصور اسالو با موفقيت انجام گرفت. اعضاي هيئت مديره سنديكا و فعالين سنديكا و تعدادي از دوستان آقاي اسالو در بيمارستان با ايشان ملاقات كردند. قابل ذكر است آقاي منصور اسالو جهت طول درمان كماكان دربخش چشم بيمارستان بستري و از روحيه بالايي برخوردارند .

آخرین اخبار از کوی دانشگاه تهران

براساس آخرین گزارش رسیده از دانشگاه تهران، تظاهرات خشمگینانه بیش از١٥٠٠ تن از دانشجویان دانشگاه تهران كه از عصر امروز آغاز شده بود در زیر حملات مأموران انتظامی و برف سنگین تا ساعت٢١:٣٠ دقیقه ادامه داشت. در این تظاهرات شعار دانشجویان از جمله: ما فرزندان كاوه و سیاوشیم، تا سقوط این نظام از پا نمینشینیم ، حکومت زور نمیخوایم، پلیس مزدور نمیخوایم ، احمدی پینوشه، ایران شیلی نمیشه ، محمود احمدی نژاد، عامل تبعیض و فساد و دانشجو میمیرد ذلت نمیپذیرد، دانشگاه پادگان نیست، آزادی دانشجوی زندانی بوده اند.
.مأموران گارد ویژه كه در طول تظاهرات مرتباً كمك میخواستند و دستههای تازه نفس به صحنه میآوردند، با استفاده از ماشینهای آبپاش و باتون به دانشجویان حمله میكردند، گارد ویژه ضد شورش و نیروی انتظامی از در جنوبی کنار دانشکده فنی وارد کوی دانشگاه میشود و ٢٠ نفر از دانشجویان معترض را دستگیر میکند. در جریان درگیری دانشجویان با گارد ضد شورش بیش از ٦٠ نفر از دانشجویان زخمی شده اند. اما دانشجویان كه درِ قفل شده دانشگاه را شكسته بودند و با پرتاب سنگ به درگیری با مأموران ادامه دادند، چندبار آنها را به عقب راندند. دانشجویان در ساعت ٢١:٣٠ دقیقه اعلام كردند كه تظاهرات را موقتاً پایان میدهند و فردا ٧ بهمن در صورتی كه خواست هایشان
برآورده نشده باشد، اعتراضات را با شدت بیشتری از سر خواهند گرفت.

گزارش تلفنی یکی از دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب از کوی دانشگاه تهران:

"مامورین یگانه ویژه به خوابگاه دانشجویان برای بار دوم حمله کردند. در ساعت اولیه صبح و تا نیمروز دیروزمامورین انتظامی و لباس شخصی ها همانطور که در گزارش قبلی گفتم در اطراف کوی دانشگاه و امیراباد شمالی حضور داشتند وتیمی از گروه ضربت که در عملیات ازال اوباش از ان استفاده می شد را در مسجد نبوت مخفی کرده بودنند در ساعت شش بعداز ظهر بیش از یکهزار نفر دانشجو در خیابان امیراباد شمالی تجمع می کنند دست به اعتراض و شعار دادن میکنند در این هنگام نیروهای ضربت وارد شده ولی دانشجویان مقاومت کرده و حتی درهای دانشگاه را میکنند وبعد با هوشیاری و دادن شعارهای خود به خوابگاه خود میروند. در ساعت دوازده شب خفاشان شب پرست و سایه سرکوب بر خوابگاه زمانی که دانشجویان در خواب بودن حمله میکنند و تعدادی از دانشجویان را دستگیر کرده و مورد حمله خود قرار میدهند. تعداد دیگری از دانشجویان از خوابگاه فرار کرده و در خیابانهای اطراف پراکنده میشوند. این در حالی است که بخاطر برف و سرمای شدید فردا مدارس تهران و کلیه پروازها را تعطیل نمودن و عزیزان ما این آینده سازان ما در سرما یا در زندان و بازداشتگاههای حکومت اسیر شدند یا در خیابانهای سرد تهران زیر برف آواره شده اند."

به نیروهای امنتی اخطار میکنیم! تلاش آنها برای سرکوب آزادیخواهی و برابری طلبی را به شکست میکشانییم!

آزادی و برابری

اعلام وثیقه برای کیوان امیری الیاسی

خبر ویژه آوای دانشگاه: بنا بر گزارشات رسیده به "آوای دانشگاه" در نتیجه ی پیگیری های هر روزه ی خانواده ی کیوان امیری به همراه دیگر خانواده ها٬ سر انجام پس از ۵۵ روز بازداشت٬ وثیفه ای به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای کیوان امیری الیاسی تعیین شد.در نتیجه ی مراجعه ی امروز خانواده ی کیوان امیری الیاسی به دادگاه انقلاب٬ اعلام شد که وثیقه ای ۵۰ میلیونی از سوی قوه قضاییه تعیین شده است.طلاعیه خبری: خبرهای آزادی و شکنجه (کمیته تلاش)گزارشات رسیده از خانواده های دانشجویان در بند حاکیست که خانم نسیم سلطان بیگی دیروز بعد از ظهر با تأمین ۵۰۰ میلیون ریال وثیقه آزاد شده و به آغوش گرم خانواده و رفقای خود بازگشته است. دیدار کنندگان خانم نسیم سلطان بیگی از روحیه ی بالای این دانشجوی مبارز خبر می دهند.همچنین دادسرای قوه قضاییه وثیقه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال را برای آقای کیوان امیر الیاسی تعیین کرده است که خانواده ی او از فردا دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۶ سلسله مراتب تأمین قرار را آغاز کرده و تمامی یاران این عزیز امیدوارند که تا پایان هفته شاهد آزادی وی باشند.

اما خبرهای دیگر حاکی از اولین مورد تأیید شده ی شکنجه ی جسمانی یکی از دانشجویان در بند است. این خبر که هفته ی گذشته به دست کمیته تلاش برای رهایی دانشجویان در بند رسیده بود، امروز از طرف منبع مستقل دیگری نیز مورد تأیید قرار گرفت.طبق این خبر آقای مهدی اللهیاری، از دانشجویان در بند بازداشت شده هنگام بازجویی مورد ضرب و شتم وحشیانه تیم بازجویی خود قرار گرفته، بطوری که آثار آن در ملاقاتی که با خانواده اش داشته مشهود بوده است. همچنین برخی از زندانیان آزاد شده اطلاع می دهند که صدای ضرب و شتم و فریادهای اعتراض این جوان را حتا در سلول های خود که فاصله ی نسبتاً زیادی از اتاق بازجویی وی داشته است، شنیده اند.

کمیته تلاش برای رهایی دانشجویان در بند

۷/۱۱/۱۳۸۶

بازداشت 7 دانشجو در شمال کشور

۷ تن از دانشجویان طی روزهای گذشته در شمال کشور بازداشت شده اند. این دانشجویان که در دانشگاه های آمل و آزاد اسلامی تحصیل می کرده اند در حال حاضر در بازداشت به سر می برند و از محل بازداشت آنان خبری در دست نیست.

اسامی دانشجویان

۱)مرتضی باقری

۲)پیمان برارنیا

۳)احمد مرادی

۴)ارشیا هاشمی

۵) یاسر مندی

۶)ایلناز آذری

۷)زهره سالاری

۱۳۸۶ بهمن ۷, یکشنبه

مراقبت شبانه روزي نيرو هاي وزارت اطلاعات از محل دفن ابراهیم لطف اللهی

بنا بر اخبار موثق دريافتي دادگستري سنندج با در خواست خانواده لطف اللهی، مبني بر نبش قبر مخالفت کرده اند واين در حالي است که بنا بر گفته شاهدان عيني محلي که جسد در انجا دفن شده تحت مراقبت شبانه روزي نيرو هآي وزارت اطلاعات قرار دارد. لازم به ذکر است قاضي رسيدگي کننده به شکايت خانواده لطف اللهی، از حضور وکيل نيز ممانعت به عمل اورده وبا توجه به بيسوادي پدر مرحوم ،بيم ان ميرود که مسير پرونده اساسا از روال خود خارج شود.ابراهيم لطف اللهی، دانشجوی سال چهارم رشته حقوق دانشگاه پيام نور سنندج، شانزدهم دی ماه امسال توسط مأموران اداره اطلاعات بازداشت شد و نه روز بعد اعلام شد که او در بازداشتگاه خودکشی کرده است

انجمن حمايت از حقوق دمکراتيک زندانيان سياسي

2008-01-26

anjomanhemayat@yahoo.com

حقوق انسانی و اولیه بشر

۱۳۸۶ بهمن ۶, شنبه

خبر تکمیلی: دانشجویان به کوی بازگشتند، شیشه های سلف مرکزی کوی شکسته شد

اعتراضات در دانشگاه تهران

در پی بی توجهی مسئولین دانشگاه تهران به مطالبات صنفی دانشجویان، ظهر امروز تجمع و راهپیمایی جمعی از دانشجویان در محوطه کوی دانشگاه تهران به خیابان امیرآباد کشیده شد.رظهر امروز در پی پایین بودن کیفیت غذا در حدود ۵۰۰ نفر از دانشجویان به نشانه اعتراض از خوردن غذا امتناع کرده و غذای خود را روی زمین ریختند. دانشجویان سپس در سالن غذاخوری متحصن شدند.پس از بی توجهی مسئولین به این مطالبه صنفی دانشجویان، تحصن دانشجویان به تجمع، راهپیمایی در داخل کوی دانشگاه و سر دادن شعار علیه مسئولین دانشگاه تهران و دولت احمدی نژاد انجامید. دانشجویان با تجمع مقابل درب اصلی کوی و سر دادن شعار خواستار حل مشکلات صنفی که شامل کیفیت پایین غذا، وضعیت بد خوابگاه ها، احضارهای گسترده دانشجویان به کمیته انضباطی و صدور احکام سنگین انضباطی می شد، شدند.مامورین انتظامات کوی دانشگاه درب های کوی را بسته و از خروج دانشجویان جلوگیری کردند. اما جمعیت ۵۰۰ نفره دانشجویان پس از ساعتی از در عبور کردند و وارد خیابان امیرآباد شدند و در خیابان دست به راهپیمایی و سر دادن شعار پرداختند.نیروی انتظامی بلافاصله در محل حاضر شده و درگیری های مختصری نیز با بعضی از دانشجویان معترض رخ داده است. آخرین گزارش های رسیده حاکی از آن است که به تعداد دانشجویان معترضی که در خیابان حضور دارند هر لحظه افزوده می شود و هم اکنون جمعیت دانشجویان به ۱۰۰۰ نفر رسیده است.همچنین خبر می رسد که گارد ویژه به محل اعزام شده است و احتمال درگیری، ضرب و شتم دانشجویان و دستگیری گسترده آن ها توسط نیروی انتظامی می رود. لازم به ذکر است پس از حوادث خردادماه سال ۱۳۸۲ این اولین باری است که اعتراضات دانشجویی به خیابان و به درگیری با نیروی انتظامی می انجامد.خبر تکمیلی: دانشجویان به کوی بازگشتند، شیشه های سلف مرکزی کوی شکسته شدگزارش های رسیده از کوی دانشگاه حکایت از آن دارد که پس از تجمع دانشجویان در خیابان امیرآباد و ایجاد درگیری مختصر با نیروی انتظامی، دکتر قمصری، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، با حضور در جمع دانشجویان به ایشان قول داد در خصوص کیفیت پایین غذای دانشگاه تحقیق کند.دانشجویان پس از حضور معاون دانشجویی دانشگاه در جمع خود به کوی بازگشتند و تحصن خود را برای ساعتی داخل کوی ادامه دادند. دانشجویان معترض به مشکلات صنفی شیشه های سلف مرکزی کوی را شکستند و پس از مدتی به تحصن خود خاتمه دادند.

وضعيت اسفبار زنان در ايران

در حدود يك هفته پيش اولين گرم خانه براي زنان معتاد بي سرپناه در جنوب شهر تهران آغاز بكار كرده است مسئولين مي گويند كه در حال حاضر حدود 60000 زن ايراني بمواد مخدر معتادند شمار مردان معتاد 2مليون نفر اعلام شده است كه البته برخي از كارشناسان معتقدند شمار واقعي معتادان شايد از اين هم بيشتر باشد .گزارشات حاكيست كه بخش زيادي از اين زنان معتاد را بي سر پناهان تشكيل مي دهند .مددكاران اجتماعي مي گويند راه اندازي اين گرم خانه در تهران مي تواند براي اين زنان مفيد واقع شود . اولين Shelter يا گرم خانه ويژه زنان معتاد بي خانمان را سازمان غير دولتي ”تولدي دوباره ” با حمايت سازمان بهزيستي در تهران براه انداخته است .آنگونه كه عباس ديلمي از مسئولان جمعيت خيريه تولدي دوباره گفته است زنان معتاد وبي سر پناهي كه به اين گرم خانه مراجعه مي كنند وسايل و امكانات زندگي در آختيارشان قرار مي گيرد ,سازمان غير دولتي تولدي دوباره در سال 1382تأسيس شده و فعاليت آن در جهت كمك به معتادان براي كاهش اعتياد به مواد مخدر و آماده كردن آنها براي بازگشت به جامعه است .انجمن تولدي دوباره بگفته دكتر مصطفي اقليما رئيس انجمن مددكاري اجتماعي ايران پيش از اين نيز گرم خانه هايي را با كمك سازمان بهزيستي در نقاط ديگر ايران راه اندازي كرده است. دكتر اقليما : ”بيشتر بودجه كمكي كه مردم مي دهند اينجا را باز كرده اند چون كمك هاي دستگاه دولتي رويش نمي شود زياد حساب كرد .”گنجايش اولين گرم خانه كه ويژه زنان معتاد بي سر پناه در تهران براي 30نفر در نظر گرفته شده است گر چه در مورد تعداد زتان معتادي كه سرپناه ندارند و شب را در كنار خيابان مي گذرانند بگفته كارشناسان همانند ديگر آسيب هاي اجتماعي آمار رسمي در دست نيست .

صدور حکم قطعی محرومیت از تحصیل برای ۵ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر

کمیته انضباطی دانشگاه امیرکبیر برای ۵ نفر از اعضای انجمن اسلامی این دانشگاه احکام سنگین محرومیت از تحصیل صادر کرد.آرش آرمون، به دو ترم محرومیت از تحصیل، نیما گرشاسبی و دو دانشجوی دیگر نیز به یک ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده اند. این احکام قطعی و غیرقابل تجدیدنظر است.گفته شده که حکم اولیه دو ترم محرومیت از تحصیل مجید شیخ پور، دبیر تشکیلات انجمن اسلامی امیرکبیر، نیز قطعی شده است. جالب آن که یکی از عنوانین اتهامی شیخ پور توهین به مقدسات از طریق انتشار نشریات موهن بوده است.به گزارش خبرنامه امیرکبیر حکم اولیه برای این دانشجویان طی تابستان امسال و ترم گذشته صادر شده و اتهام این ۵ نفر شرکت در تجمعات اعتراض آمیز در خصوص بازداشت، شکنجه و صدور احکام سنگین حبس برای دانشجویان این دانشگاه به اتهام توهین به مقدسات بوده است. این احکام در ایام امتحانات پایان ترم قطعی و به این دانشجویان ابلاغ شد.در حالی که دانشجویان ماه گذشته از اتهام توهین به مقدسات و انتشار نشریات موهن تبرئه شدند و دادگاه جعلی بودن نشریات را پذیرفت، قطعی کردن احکام محرومیت از تحصیل برای ۵ عضو انجمن اسلامی دانشگاه از سوی مدیریت این دانشگاه حاکی از نارضایتی وی از تبرئه دانشجویان است.لازم به ذکر است چند روز پس از انتشار نشریات جعلی در دانشگاه امیرکبیر مدیریت دانشگاه با صدور بیانیه جانبدارانه ای دانشجویان را مقصر اصلی در انتشار این نشریات ذکر کرده و خواستار برخورد شدید با آن ها شده بود.

خبرنامه امیرکبیر

تجمع و راهپیمایی در کوی دانشگاه و خیابان امیر آباد

گزارش ویژه آوای دانشگاه: بنا بر گزارشات رسیده به "آوای دانشگاه"٬ امروز دانشجویان ساکن در کوی دانشگاه٬ در اعتراض به مشکلات صنفی دست به برگزاری تجمع زدند.این دانشجویان در اعتراض به کیفیت پایین غذا٬ از خوردن آن خودداری کردند و غذا ها را بر روی زمین ریختند و در سلف٬ تحصن کردند. این دانشجویان که شاهد عدم پاسخگویی مدیریت کوی دانشگاه بودند٬ در ادامه ی اعتراضات خود در محوطه ی کوی دست به راهپیمایی زدند و در مقابل در اصلی کوی دانشگاه تجمع کردند.دانشجویان در این راهپیمایی با سر دادن شعارهایی نسبت به سرکوب جنبش دانشجویی٬ احضار دانشجویان به کمیته های انضباطی٬ بازداشت گسترده ی دانشجویان٬ مشکلات صنفی و ... اعتراض کردند.تعداد این دانشجویان که به ۵۰۰ تن می رسید٬ با شکستن سد نیروهای انتظامات وارد خیابان امیرآباد شدند. با فاصله ی کوتاهی از حضور دانشجویان در خیابان٬ نیروهای ضد شورش نیز وارد محل شدند. اما با گذشت زمان بر تعداد دانشجویان افزوده شد و به حدود ۱۰۰۰ نفر رسید. ظاهرا درگیری هایی نیز میان دانشجویان و نیروهای ضد شورش صورت گرفته است.بنا بر آخرین اخبار رسیده به "آوای دانشگاه" داخل کوی دانشگاه و در خروجی همچنان نا آرام است.

تداوم بازداشت دانشجویان چپ: 7 نفر دیگر در مازندران بازداشت شدند

از مازندران نیز خبر می رسد با هجوم نیروهای امنیتی به منزل یکی از دانشجویان، ۷ دانشجویی که در آن جا جلسه ای برگزار کرده بودند دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شدند.همچنین از بازداشت شدگان مشهد خبر می رسد که: ... دوستانمان فرزاد و محمد حاکی از بازجویی و شکنجه در اداره اطلاعات مشهد استدر صورت عدم آزادی آنان تا فردا شب به احتمال زیاد به اوین منتقل می گردندخانواده های این دوستان به شدت تحت فشار اداره اطلاعات می باشند

دانشجویان زندانی طیف چپ برای اعتراف تلویزیونی تحت فشار قرار دارند

طبق گزارشهای رسیده از زندان اوین و به گفته تعدادی از دانشجویان آزاد شده، فعالان دانشجویی طیف چپ که هم اکنون در بند 209 زندان اوین نگهداری می شوند، جهت انجام اعترافات تلویزیونی تحت فشار قرار دارند.وزارت اطلاعات با اعمال فشارهای شدید بر تعدادی از این دانشجویان، تلاش دارد آنان را وادار نماید با قرار گرفتن در برابر دوربین، به داشتن ارتباط با جریانات خارج از کشور، اعتراف نمایند.به گفته خانواده بهروز کریمی زاده، دانشجوی سابق دانشگاه تهران که در روز 12 آذرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد، دست راست وی از مچ تا آرنج دچار بریدگی های عمیق بوده است.مسعود کریمی زاده، برادر این دانشجوی زندانی می گوید:" برادرم از مدتها پیش دچار مشکل کلیوی بود، که در طی مدت بازداشت این بیماری شدت پیدا کرده است ، بطوریکه دو هفته پیش او به مدت 2 روز از زندان به بیمارستان شهدا در تجریش انتقال یافته است."همچنین گفته می شود، پیمان پیران نیز از ناحیه کتف دچار شکستگی شدید شده است.

تجمع اعتراض آمیز دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران به خیابان و درگیری با پلیس کشیده شد

در پی بی توجهی مسئولین دانشگاه تهران به مطالبات صنفی دانشجویان، ظهر امروز تجمع و راهپیمایی جمعی از دانشجویان در محوطه کوی دانشگاه تهران به خیابان امیرآباد کشیده شد.به گزارش خبرنامه امیرکبیر ظهر امروز در پی پایین بودن کیفیت غذا در حدود ۵۰۰ نفر از دانشجویان به نشانه اعتراض از خوردن غذا امتناع کرده و غذای خود را روی زمین ریختند. دانشجویان سپس در سالن غذاخوری متحصن شدند.پس از بی توجهی مسئولین به این مطالبه صنفی دانشجویان، تحصن دانشجویان به تجمع، راهپیمایی در داخل کوی دانشگاه و سر دادن شعار علیه مسئولین دانشگاه تهران و دولت احمدی نژاد انجامید. دانشجویان با تجمع مقابل درب اصلی کوی و سر دادن شعار خواستار حل مشکلات صنفی که شامل کیفیت پایین غذا، وضعیت بد خوابگاه ها، احضارهای گسترده دانشجویان به کمیته انضباطی و صدور احکام سنگین انضباطی می شد، شدند.به گزارش خبرنامه امیرکبیر مامورین انتظامات کوی دانشگاه درب های کوی را بسته و از خروج دانشجویان جلوگیری کردند. اما جمعیت ۵۰۰ نفره دانشجویان پس از ساعتی از در عبور کردند و وارد خیابان امیرآباد شدند و در خیابان دست به راهپیمایی و سر دادن شعار پرداختند.نیروی انتظامی بلافاصله در محل حاضر شده و درگیری های مختصری نیز با بعضی از دانشجویان معترض رخ داده است. آخرین گزارش های رسیده حاکی از آن است که به تعداد دانشجویان معترضی که در خیابان حضور دارند هر لحظه افزوده می شود و هم اکنون جمعیت دانشجویان به ۱۰۰۰ نفر رسیده است.همچنین خبر می رسد که گارد ویژه به محل اعزام شده است و احتمال درگیری، ضرب و شتم دانشجویان و دستگیری گسترده آن ها توسط نیروی انتظامی می رود. لازم به ذکر است پس از حوادث خردادماه سال ۱۳۸۲ این اولین باری است که اعتراضات دانشجویی به خیابان و به درگیری با نیروی انتظامی می انجامد.اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقبا ارسال می گردد.

تهمت مقام قضايی به دانشجویان:۹ دانشجوى بازداشتی که قرار وثيقه برايشان صادر شده به برخى جريانات وابستگى داشتند

مقام قضايى خبر داد كه براى ۹ تن از دانشجويان بازداشت‌شده كه به برخى جريانات وابستگى داشتند، قرار وثيقه صادر شد.اين مقام قضايى با بيان اين مطلب به خبرنگار ايسنا گفت: روز يكشنبه براى هادى سالاري، الناز جمشيدي، سيدمحمد كهنه‌پوش، روزبهان اميري، محسن غمين، اميرحسن مهرزاد، ميلاد عمراني، امير آقايى و انوشه آزادبر وثيقه‌هايى صادر شد كه اكثر اين افراد با تامين وثيقه آزاد شده‌اند.پيش از اين سخنگوى قوه قضاييه گفته بود كه با اتمام تحقيقات مقدماتى و صدور وثيقه، ۱۱ تن از دانشجويان بازداشت ‌شده با تامين وثيقه آزاد خواهند شد

۱۳۸۶ بهمن ۴, پنجشنبه

حمایت ها از روز 10 بهمن روز همبستگی بلاگ نویسان با دانشجویان ادامه دارد

تـــــــوجـه تــــــوجـه: لطـفـــاً جهـت اعــلام حمـــایـت تنـهــــا بـــه آدرس؛
10۰bahman@gmail.com ایمیـل بفـرستيـد تـا بـه لیست حـامیـان اضـافـه
شــــویــد
اشخاص حامی
بهزاد مهرانی - احمد باطبی - دکتر حسام فیروزی - کوهیار گودرزی - شیوا نظرآهاری - رشید اسماعیلی - ایرج جنتی عطایی - فواد شمس - مهرداد رحیمی - لاله حسن پور - پندار بهاری - هژیر پلاسچی - بهرام فرزان -علی وفقی - ریحانه حقیقی - محمدامین عابدین - سهیل آصفی - اشکان منفرد - الناز انصاری - بابک خرمدین - آیدا سعادت - فرهنگ جلالی - نیما حامدی - سعید ولدبیگی - اکبر رسولی - عبدالرضا احمدی - عطیه وحیدمنش - علیرضا کرمانی - منوچهر اسدبیگی - بیتا یاری - الیا تابش - نوید مینایی - هادی رحیمی - روزبهان امیری - کیوان امیری الیاسی - مریم امیری - صابر آزاد - فارسی - مریم پارسی - امید نیکو - میلاد شکری - امیر یعقوبعلی - سلیمان محمدی - امیر امیرقلی - سهرابی - نازیلا دلیرنیا - احمد معروفی - علی همتی - اقبال نظرگاهی - شیما فرزادمنش - مهشید نظری - محمد - شایا شهوق - فریده جلالی - مهسا - مینا اسلامی - نوید - امیر بستان منش - عباس رضایی - امید ایران مهر - نیما - سياوش بهمن - نیلوفر - مانی - سمیرا پوینده - حسن آقا - نجات بهرامی - فری ناز آرین فر - پرتو نوری علا - لیدا - فرامرز طاهری - فاطمه بهادری - سوده - نینا خالقی - امیر فرشاد ابراهیمی - پروین شکوهی - امیر یاشار جوانبخت - اسماعیل مولودی - ج.مونس - سجاد نیکنام - شارمین مهرآذر - بهرام فرزان - حمیدرضا طهماسبی پور - مجید شر - ایرانوش خرمدین - مهدی عربشاهی - صنم محجوب - ساسان آقايي - علی باریکانی - شهره ماهی صفت - امیر آرام - احسان ولی زاده - نیکزاد زنگنه - سعید اسدی - حسین رونقی ملکی - علیرضا فیروزی - بهناز مهرانی - رها عسگری زاده - آراد ایلبیگی - رها رهنورد - حمیده نظامی - فریده شبانفر - علی اکبر رحیم فر - مریم مالک - پژمان موسوی - رزا حسامی - Maria Georgiou - رامین مولائی - نوشین جعفری - احسان ولی زاده - الناز ناطقی - هنگامه مظلومی - عسل اخوان - مهدی آزاده - تیرداد بنکدار - محمد فروتن - تقی روزبه - رام اشتراك - علی عبدی - طاهره خرمی - محمدرضا اسکندری - حجت یحیی پور ـ سیامک عبدی - کاک هیوا - سیامک فرید - محمد رضا عطایی - حامد سعیدی - ماهان آزاد - حسین حسینی ـ ملودی تزری - آذین فراهانی - نگار نادری - حمید یوسفی - فرهاد حیرانی - آرش کمانگیر - رجبعلی مهرانی - امیر اعوانی - علی ارکی - مهدی بازکرد - عبدالقادر بلوچ - مریم کاشی - آزاده به کیش - محمد پاسدار - مرجان خرازی - محسن احمدی - نفیسه زارع کهن - مژگان غفاری شیروان - زهره شجاعی - ریحانه قلی زاده - دانیال احمدی - میلاد فدایی اصل - رضا محسنی کبیر - فرناز جمارانی - نیلوفر گلکار - مهران مهرافشان - ابراهیم عبدلی سنجانی - سیاوش جلیلی - نیما پوریعقوب - محسن داوری - جمعی از دانشجویان مستقل دانشگاه مهاجر(امیر حسین جمالی ـ محسن زاهدی ـ محمد مهدی حبیبی ـ کمیل صفدریان) - احمد محصل - حسین سرشومی - حسن عرب زاده - الهه شاملو
سایت ها و وبلاگ های حامی
آوای دانشگاه - کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر - علامه بلاگ - حرفهای گدا و فقیر - علامه بهمن آبادی - کمپین آزادی و برابری - سیمرغ - برای آزادی نسیم - روزبهان امیری را آزاد کنید - کیوان امیری را آزاد کنید - علی سالم را آزاد کنید - برای آزادی علی کلایی و یاران دربند - بی بهانه - زفان باد صبا - بیا از مرز من گذر کن! - رویداد - میلیتانت - صدای فاصله ها - دست چپی - جامعه نوین، انسان نوین - دروازه های سپیده دم - وبلاگ واحد اصفهان - دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب مشهد - خبرنامه فعالین مازندران - ۱۶ آذر سرخ کرمانشاه - کانون وحدت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز - دانشجویان سوسیالیست دانشکده باهنر شیراز - کمیته‌ی پی‌جوی آزادی دانشجویان دربند - 13 آذر - کمیته تلاش برای رهایی دانشجویان در بند - تا آزادی دانشجویان دانشگاه آزاد - وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه اصفهان - سلام دموکرات - آوای دیگر - کارگر - به پیش - دانشجويان سوسياليست - سیمرغ - اقدام متحد - اتوبوس آبی - وبلاگ مبلاگ - نیک نوشت - رفقای سجک - علامت سؤال - صدای دانشجو دانشگاه آزاد شهر ری - خبرنامه دانشگاه آزاد اراک - خبرنامه دانشگاه آزاد قزوین - خبرنامه فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد کرج - ...ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد... - تشکل آرمان دانشجو - کانون وحدت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز - انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد کاشمر - جنبش دانشجويي دانشگاه آزاد گرگان - پرنده خارزار - تراژدی حیات - هواداران سازمان فدائیان (اقلیت) - ایران تریبون - چه گوارا - فرياد عاشق...Havaari Avinar - آخرین سامورائی - آزادی بیان - دست نوشته ها - خبرنگار آزاد - LIGHT - تلاش برای آزادی - خواب صورتي من - فرزندان ایران زمین - نسل سوخته - تا آزادي...! - تا آزادی پلی‌تکنیکی‌ها - من یک ایرانیم - من تو ما شما ایشان - آزادی برابری - نسل خاموش - ونوس در برابر پاریس برهنه می شود - نقاب شکسته - آگاهی , خورشید واره ایی بر ذهن انسان - محبوب شب - صندوقخونه - باغ مخفی - آزادی را با خون سرخ خود خواهیم نوشت... - ايرانفرا - روزمرگی های من! - سرزمین آفتاب - خرد گرایی، رمز رهایی - کلبه غریب - خنیاگر باد - خبرچین - حق - غمزه ی فریبا - زنده باد آزادی - symposium - قاصدک - رهجویان گمنام - پشت سیم خاردار - مشتي ماشالّا - وبلاگ خبری ایران آزاد - رویای صورتی - کمیته دفاع از حق تحصیل دانشگاه علامه طباطبایی - پراودا - خرس مهربان - نرگس رعنا - بادبان - اجتماعی تاریخی - گفت - خواهم نوشت، زیرا نوشتن تنها را فریاد زدن بی صداست - FUN - ترنسکشوال دختر - adaughterofpersia - آرمان شهر - احمقانه ها - ّliberty of conscience - دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب مشهد - انترناسیونال است نجات ِ انسان‌ها - انجمن اسلامی دانشگاه شهید رجایی(asrnews) - پاسارگاد - کمپین آزادی صالح کهندل - بچه فنی - جیغ کلاغ - احمقانه های من - کمیته مبارزه با سانسور در ایران - کمپبن آزادی برای سعید حبیبی و دانشجویان در بند - کمپین پیگیری آزادی احمد باطبی - کمپین آزادی برای حشمت الله طبرزدی - 8 مارس - آزاد - توهمات و تصورات يک دگرانديش - خوشبختی یعنی کی کجا باشی - جامعه شناسی ایران - جامعه شناسان بدون مرز - ایران - اجتماع بیش از دو نفر ممنوع! - Updates - Newsletter of SSF - کمیته هماهنگی بابل - وبلاگ دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین - وب - آ - ورد - بیانیه ها و فراخوان - سین جیم و یادداشت - و...چه وچه وچه - فوروم ایران و آلمان - ایما و اشاره - کانون زندانیان سیاسی ایران - بانوی ناشا - LAJVAR - ستاد شانزده آذر - پرچمدار آزادی - آزادی و دموکراسی - کلبه درویشی یک مجنون - دیگر این پنجره بگشای - سایت خبری اطلاعات - کانون زندانیان سیاسی - آدینه - انجمن اسلامی دانشکده فنی باهنر شیراز - آسمانی غرق ستاره - ستاره سرخ - کمیته دانشجویی - تار نمای نشریه بذر - اسب سفید بالدار - قلم معترض - سیپریسک - خواب در بیداری - ایران آزاد - نوآوران - Iranians for Human Rights and Democracy - کودکانه - قرمه سبزی - به وبلاگ نویس شلیک کنید! - وبلاگ ایرانیان انگلستان - از رنجی که می بریم - فرمان آریا - نور محصور - نارنج و ترنج - کارگاه نقد - واژه دلتنگ سکوت - تئاتر پداگوژی - دَم - بانگ - روی خط وحید - خزعبلات یک پیامبر دیوانه - اتاق شیشه ای - آشفتگی ها - عطر خدا در عمق لحظه ها جاریست - بسوی سوسیالیسم - سوسیالیسم - افق کارگری - کمون - پیام - افق سوسیالیسم - آزادی انسان - وبلاگ کارگران - کانون دفاع از حقوق بشر در ایران / نمایندگی هلند - به پا خیز - شبنامه - صحبت - چای ، سیگار ، خبر - تراکتور -