۱۳۸۷ تیر ۵, چهارشنبه

بیانیه شماره ۳ شورای متحصنین دانشگاه زنجان

شورای متحصنین دانشگاه زنجان در خصوص اعتراضات دانشجویان و در پی آن برخورد قوه قضاییه با دانشجویان بیانیه شماره ۳ خود را منتشر کردند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
نظر به اتفاقات اخیر دانشگاه زنجان و واکنش به جا و هوشیارانه دانشجویان آن دانشگاه در برابر فساد اخلاقی معاونت دانشجویی، که نشان از ایمان قوی و وجدان بیدار دانشجو دارد، و با توجه به اعلام دستگاه قضایی مبنی بر احراز این مفسده و اعلام مبنی بر برخورد قضایی با افشاکنندگان این گناه نابخشودنی در ساحت مقدس دانشگاه و همچنین دختر دانشجوی قربانی این ماجرا، دانشجویان دانشگاه زنجان با توجه به حساسیت موضوع لازم می دانند موارد زیر را به اطلاع عموم برسانند:

۱) تخلفات اخلاقی شخص مورد نظر بارها به مقامات مسوول دانشگاه، از جمله ریاست و حراست دانشگاه تذکر داده شده بود و حتی یکی از دانشجویان افشا کننده چند روز پیش از ماجرا، اقدام احتمالی معاونت دانشجویی مبنی بر سوءاستفاده از یکی از دانشجویان را به اطلاع حراست دانشگاه رسانده بود.

۲) حتی با وجود مدارک مستدل، مقامات مسوول وزارت علوم درصدد تبرئه فرد مذکور و به زیر سوال بردن وجود تخلف مورد نظر برآمدند.

۳) متاسفانه در موارد مشابه رخ داده در دانشگاه های دیگر، به دلیل عدم وجود مدارک مستند و محکمه پسند، دستگاه قضایی قادر به برخورد لازم با متخلفین نبود. چه بسا اگر در این قضیه نیز مدارک مورد نیاز وجود نداشت، مشابه موارد دیگر به سرانجام نمی رسید.

با توجه به اینکه دختر قربانی این قضیه که مورد تهدید و ارعاب معاونت دانشجویی قرار گرفته بود، برای جلوگیری از تکرار قربانی شدن دانشجویان دیگر توسط فرد مذکور آبروی خویش را به خطر انداخته، و نیت متحصنین جلوگیری از تکرار مجدد چنین فجایعی در دانشگاه بوده است - که چه بسا اگر این افشاگری صورت نمی پذیرفت، دانشجویان بیشتری قربانی سوءاستفاده این مسوول از موقعیت شغلی خود و تکرار فجایعی از این دست می شدند- از دستگاه قضایی تقاضا می نماییم با توجه به حمایت جامعه دانشگاهی از این دانشجویان و جمیع جوانب و مصالح، حکم بر برائت افشا کنندگان این مفسده دهد.

هم چنین نهایت تشکر را از خبرنگاران، روزنامه نگارانی و خبرنامه های دانشجویی که در انتشار صادقانه اخبار وقایع اخیر اهتمام ورزیده و خواهند ورزید، می نماییم.

در پایان لازم می دانیم از جامعه دانشگاهی کشور -که در این روزهای سخت و پر اضطراب همواره دست یاری خود را از سر دانشجویان دانشگاه زنجان برنداشتند و در حمایت از حق اصرار ورزیدند- صمیمانه سپاس گزاری کرده و پیشاپیش از اینکه پس از این نیز حمایت خود را از دانشجویان دانشگاه زنجان دریغ نمی دارند تشکر بنماییم.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

هوا هواي خيزش
هواي انقلابه
http://www.2shared.com/file/3455526/a3311db2/he_online.html

http://www.4shared.com/dir/7684198/6e2a72ca/sharing.html