۱۳۸۶ مهر ۳, سه‌شنبه

آخرین وضعیت دانشجویان زندانی امیرکبیر

وکیل سه دانشجوی دانشگاه امیرکبیر گفت: «هر سه موکل من در دادگاه، صراحتا ضمن رد اتهام‌های وارده اعلام کرده‌اند که اعترافات گرفته شده از آن‌ها تحت شرایط ویژه روحی و جسمی است». «محمدعلی دادخواه» ضمن انتقاد از عملکرد قاضی دادگاه دانشجویان پلی‌تکنیک، افزود: «متاسفانه علی‌رغم حقوقی که قانون برای متهم قائل شده است، من به عنوان وکیل متهمان، نه اجازه ملاقات با آنان در زندان را یافتم و نه حتی اجازه ملاقات در صحن و کریدورهای دادگاه را».دادخواه تاکید کرد: «وکیلی که اجازه همکاری و ارتباط با موکلینش را نداشته باشد عملا بی‌تاثیر خواهد بود. به ویژه با توجه به این نکته که موکلین من دوران بازجویی را ژست سر گذاشته‌اند».عضو کانون وکلای مدافعان حقوق بشر اظهار داشت: «قانون اساسی در بند ۳۵ صراحتا عنوان می‌کند که یکی از ارکان دادگاه وکیل است، اما تا زمانی که به من اجازه صحبت کردن و برقراری ارتباط با موکلینم داده نشود عملا این رکن دادگاه بی‌اثر گشته است».دادخواه ضمن بیان این نکته که «من دفاعیه خود را آماده کرده‌ام و امیدوارم که بتوانم ان را در جلسه بعدی دادگاه ارائه دهم» اعلام کرد: «تمامی موکلین من در دادگاه، صراحتا ضمن رد اتهام‌های وارده اعلام کرده‌اند که اعترافات گرفته شده از آن‌ها تحت شرایط ویژه روحی و جسمی است. هر سه نفر این دانشجویان بر وقوع شکنجه‌های جسمی و روحی تاکید دارند و قطعا در آینده شکایتی در این زمینه تنظیم خواهد شد».بنا بر اطلاع وکیل پرونده، جلسه بعدی رسیدگی به اتهامات سه دانشجوی دانشگاه امیرکبیر که به اتهام «چاپ مطالب توهین‌آمیز به مقدسات و مسئولین نظام در نشریات دانشجویی» از اردیبهشت ماه امسال در بازداشت به سر می‌برند، شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد. گفتنی است این سه فعال دانشجویی مدعی هستند که از چاپ مطالب و نشریات مذکور بی‌اطلاع بوده، و این مطالب صرفا با سوءاستفاده از لوگوی نشریات آن‌ها به چاپ رسیده است.
خبرنامه امیرکبیر

هیچ نظری موجود نیست: