۱۳۸۶ مهر ۵, پنجشنبه

رئیس جمهور ی اسلامی ایران در گفتگو با کریستین امانپور خبرنگار سی ان ان تاکید کرد برای گسترش گفتگو وپذیرش دیدگاههای دیگران باید تلاش های زیادی انجام ش

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در مصاحبه با کریستین امانپور خبرنگار سی ان ان گفت: بمنظور تقویت گفتگو و دیالوگ ،ماباید برای پذیرش دیدگاههای دیگران و افزایش مدارا وتوان گوش دادن به دیگران هر تلاشی را انجام دهیم. وی گفت من فکر می کنم دانشگاه ها جایگاه مناسبی برای گوش دادن به دیدگاههای متفاوت است و این نقش و کارکرد دانشگاه است بنابر این باید ظرفیت طرح و ارائه ایده ها ونظرات متفاوت در دانشگاهها ایجاد شود ومردم باید بتوانند در دانشگاهها دیدگاهها ونظرات خود را طرح کنند ودیدگاههای دیگران را هم بشنوند. رئیس جمهور ایران در ادامه مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت : محیط دانشگاه هم باید دوستانه باشد و به افرادی که تلاش می کنند دانشگاه ها را از تبدیل شدن به محیطی سازنده دور سازند یا افرادی که تلاش می کنند در دانشگاهها تنش ایجاد کنندیا تلاش می کنند از ایجاد محیطی مثبت در دانشگاهها سو استفاده کنند یا برای ایجاد تنش های بیشتر از دانشگاه ها سو استفاده می کنند و بر علیه انسانیت تلاش می کنند نباید اجازه فعالیت داد. دکتر احمدی نژاد گفت با انجام دیدار وگفتگو سازمان ملل و همچنین دردانشگاه کلمبیا توانستم کارهای مهمی را انجام دهم و دستاوردهای مهمی کسب کنم زیرا این دیدارها به مردم کمک می کنندتا توانایی شان برای گوش دادن به دیدگاههای دیگران را افزایش دهندکه برای صلح ودوستی ومهربانی وبرادری در سراسر دنیا مهم است. رئیس جمهور ایران در ادامه مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت :صرف نظر از مسائل حاشیه ای وانچه مردم یا برخی از تحلیلگران بعد از این دیدارها گفتند انچه مهم است این است که چندین هزار دانشجو برای دیدار معلمی امده بودند که در انجا تدریس نکرده بود ولی انها حدود یک ساعت با من در جلسه ای شرکت کردند ، ما درباره برخی مسائل با هم صحبت کردیم و آنها در باره مسائلی که من مطرح کردم یا پیش از این مطرح کرده بودم فکر کردند واین برای من بسیار ارزشمند بود البته اتفاقاتی هم افتاد که من فکر می کنم تحت تاثیر فضای سیاسی ایجاد شده توسط برخی گروهای سیاسی بوقوع پیوستند و من دوست داشتم این اتفاقات بوقوع نمی پیوست اما مهم نیست ومن فکر می کنم دانشجویان ودانشگاهی ها این توانایی را دارندکه خود را از این فشارهای سیاسی دور نگه دارندو افق دیدشان را گسترش دهند.
واحدمرکزی خبر

۱ نظر:

ناشناس گفت...

بگم بگم