۱۳۸۶ مهر ۱۱, چهارشنبه

خودداري 3 ژيمناست از بازگشت به ايران

گزارش ايسنا در پي عدم بازگشت سه تن از اعضاي تيم ملي ژيمناستيك ايران از مسابقات جهاني اسپانيا، مدير كل حراست سازمان تربيت بدني از پيگيري وزارت امور خارجه‌ي كشورمان و پليس بين‌الملل ‌خبر داد. فراهاني با بيان اين مطلب، پيرامون وقايع اتفاق افتاده در اسپانيا و پيگيري‌هاي حراست سازمان تربيت بدني در اين زمينه به ايسنا، گفت: هنوز مشخص نيست كه ژيمناست كاران با چه قصد و نيتي در اسپانيا مانده‌اند و مسوولاني كه تيم ايران را در اين رقابت‌ها همراهي مي‌كنند نيز با پايان مسابقات بايد در زمان مقرر به ايران باز مي‌گشتند كه اين كار را انجام دادند و موضوع به سفارت ايران در اسپانيا اطلاع داده شده است. وي ادامه داد: در اين جا نيز ما اقدامات لازم را به وزارت امور خارجه اطلاع داديم و از طريق پليس بين‌الملل قضيه پيگيري مي‌شود. مديركل حراست سازمان تربيت بدني تصريح كرد: گذرنامه اين سه ورزشكار هشت روز بيشتر اعتبار ندارد و ما حدس مي‌زنيم كه آنها به كشور بازگردند و در اين صورت با آنها برخورد جدی مي‌شود. وي خاطرنشان كرد: اين ورزشكاران هيچ گونه سابقه‌ي انضباطي و يا خللي در رفتارهايشان وجود نداشته‌اند. مسوولان همراه تيم نيز هيچ‌گونه برداشتي از شخصيت ملي‌پوشان نمي‌كرده‌اند كه بخواهند در اين كشور پناهنده شوند

۱ نظر:

ناشناس گفت...

خبرنامه تشکل اصلاح طلب: تجمع اعتراض آمیز تشکل دانشجویان اصلاح طلب دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین امروز یک شنبه مورخ ۱۵/۷/۸۷ ر‌أس ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه در صحن دانشگاه با حضور دانشجویان این دانشگاه آغار و در ساعت ۱۳ با جمع آوری امضای معترضین خاتمه یافت.

دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در اعتراض به دربند بودن بیش از ۵ ماه سه تن از دانشجویان دانشگاه امیر کبیر تهران (احمد قصابان،مجید توکلی،احسان منصوری) اقدام به تجمع اعتراض آمیزی در صحن بین دو دانشکده فنی و علوم پایه این دانشگاه نمودند. دانشجویان که اعتراضشان به تداوم بازداشت این دانشجویان بود، با دادن شعار و در دست داشتن پلاکاردهایی هم صدایی خود را با دیگر دانشجویان اعلام کردند ، در این تجمع که با حضور پرشور دانشجویان برگذار شد ، دانشجویان پس از سر دادن شعارهای دانشجوی زندانی آزاد باید گردد، زندانی سیاسی آزاد گردد، دانشگاه پادگان نیست، امنیت سیاسی حق مسلم است و ... محکوم کردن شکنجه و دربند بودن این دانشجویان، با خواندن سرود یار دبستانی شور تازه ای در میان دانشجویان این دانشگاه ایجاد کردند.

شایان ذکر است در پایان مراسم اعضای شورای مرکزی تشکل اصلاح طلب ضمن اشاره به جزئیات اتفاق زخ داده در اردیبهشت امسال و بیان چگونگی دستگیری و شکنجه دانشجویان دربند با قرائت بیانیه ای آزادی بی قید و شرط دانشجویان بازداشت شده و محکومیت عوامل این سناریوی شکست خورده را خواستار شدند، و با جمع آوری امضا همدردی دانشجویان این دانشگاه را با خانواده های این دانشجویان اعلام کردند.