۱۳۸۶ اسفند ۲۸, سه‌شنبه

آخرین وضعیت علی کانطوری

بنا به اخبار ارسالی دادگاه علی کانطوری برای تعیین وثیقه در روز چهارشنبه 22 اسفند ماه تشکیل شد.رئیس این دادگاه قاضی موسوی بود و اتهامات فراوان و دروغی به علی بسته شد که خوشبختانه علی هیچکدام از آن ها را به گردن نگرفت.پس از اتمام دادگاه علی از بند 209 که بند سیاسی ها است خارج و به بند دیگری انتقال یافت .در واقع علی از زیر نظر سازمان حفاظت اطلاعات خارج و به سازمان امور زندانها سپرده شد.پس از انتشار گسترده خبر انتقال علي كانطوري و چند تن از دانشجويان دربند به زندان مخوف رجايي شهر نيروهاي امنيتي علي و دانشجويان را ديشب دوباره به بند 209 انتقال دادند و علي كانطوري مستقيمآ به قرنطينه ي اوين انتقال يافت. لازم به ذكر است پيش از اين قرار بود براي علي كانطوري قرار وثيقه تعيين شود ولي وي در دادگاه تمامي اتهامات را رد كرد و نيروهاي امنيتي براي فشار بيشتر بر وي از تعيين وثيقه براي او خودداري كردند و علي را در وضعيت بلا تكليف قرار دادند.
همچنين با آشكار شدن جزئيات بيشتري از شكنجه دانشجويان طيف چپ و همچنين وضعيت كنوني چند دانشجوي مانده در حبس بسياري از اشخاص و گروه ها و سايت هاي اينترنتي حمايت خود از دانشجويان در بند را اعلام كردند:
فراخوان به ايرانيان ازاده! وجدانهاي بيدار! برای آزادی فوری پيمان پيران، بهروز کريمي زاده ، علي کانتوري و فرهاد حاجي ميررضائي

۱ نظر:

ناشناس گفت...

براي علي كانطوري اسطوره ي آزادي و برابري شاهين بلند پرواز دربند .براي علي نمونه ي كامل انساني .علي كانطوري همان واقعيت روشن انسان دوستي است كه در دست ذغال فروشان زشت روي جمهوري اسلامي اسير است .
علي جان حمايتت مي كنيم حتا اگر بميريم .علي اهل همين جاست .همين كوچه پس كوچه هاي خاكي و صميمي قلب هاي ما . علي جان دوستت داريم .