۱۳۸۷ تیر ۵, چهارشنبه

اخبار تکمیلی حادثه دانشگاه لاهیجان را پیچیده تر کرد: خودکشی به خاطر نمره یا مشکلات خانوادگی یا…

درحالی که دو روز پیش اعلام شد دانشجوی دختری پس از حضور در دفتر حراست دانشگاه آزاد لاهیجان، با پرتاب کردن خود از طبقه چهارم یکی از ساختمان های این دانشگاه (محلی که دفتر حراست در آنجا قرار دارد)، اقدام به خودکشی کرده است، اخبار تکمیلی مختلف و متنوعی در خصوص این حادثه به گوش می رسد.

طبق خبر اولیه ای که روزنامه اعتماد در این خصوص منتشر کرده بود این دانشجو پیش از این حادثه چندین بار به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده و پس از این که هفته گذشته مجددا به حراست احضار شده، اقدام به خودکشی کرده است. اعتماد به نقل از یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد لاهیجان گفته بود که دوستان این دانشجو نیز اطلاعی از دلیل حضور وی در حراست نداشته و فقط طبق اطلاعات آن ها این دانشجو در آن روز، سر جلسه امتحان هم حاضر نشده بود.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر یک سایت خبری روز گذشته به نقل از منابع دانشجویی ادعا کرد بخش هایی از این خبر روزنامه اعتماد، که در خبرنامه امیرکبیر نیز انعکاس یافته بود، صحیح نبوده و ظاهرا این دانشجو پس از این که در کسب نمره از استاد یکی از درس های آزمایشگاهی موفق نشده، دست به خودکشی زده است.

این در حالی است که روزنامه اعتماد در شماره امروز، سه شنبه، خود در توضیحیه ای که از طرف «مرکز اطلاع رسانی دانشگاه آزاد» منتشر کرده کلیت اخبار منتشر شده در این چند روز، در خصوص این حادثه، را تکذیب کرده و دختری که اقدام به خودکشی کرده را فردی دانسته که «سال گذشته از این واحد فارغ التحصیل شده»، و علت خودکشی را «مشکلات خانوادگی» عنوان کرده است.

جالب آن که «مرکز اطلاع رسانی دانشگاه آزاد» در حالی این فرد را «فارغ التحصیل» نامیده که خود در متن جوابیه اش از عنوان «دانشجو» برای وی استفاده کرده است: «”دانشجوی” جان باخته طی دوران تحصیل فاقد هرگونه مشکل انضباطی و آموزشی بوده و ادعای حضور وی در حراست کذب می باشد و اصلاً در دوران تحصیل و پس از آن هیچ گونه مراجعه یی به حراست واحد نداشته است. دختر جوان مذکور که سال گذشته از واحد لاهیجان فارغ التحصیل شده بود، به علت مشکلات خانوادگی اقدام به پرتاب خود از بالای ساختمان کرده است و فرد مذکور سابقه قبلی اقدام به خودکشی نیز داشته است.»

اخبار تکمیلی پیرامون حادثه خودکشی این دختر جوان در دانشگاه آزاد واحد لاهیجان که توسط سایت ها و همچنین مرکز اطلاع رسانی دانشگاه آزاد منتشر شده، بر پیچیدگی بیش از پیش و ابهامات فراوان پیرامون این حادثه دلخراش افزوده است. اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقبا ارسال می گردد.

۲ نظر:

پویا گفت...

با سلام و درودهای فراوان
این دانشویی که می گویید بچه لنگرود دانشجوی زبان بو.ده که فارغ التحصیل شده . اما چند بار قبلا به دلیل نوع پوشش به کمیته انضباطی برده شده بوده
و ضمنااین دانشجو هیچ گونه اخلاق بدی هم نداشت و به لحاظ روانی هم سالم بود.
باید دلیل اش را از کارمندان مرتجع حراست پرسید که چه کار کرده اند که باعث شدند که این دختر خود را از طبقه چهارم به پایین پرت نماید.
ضمنا حراست دانشگاه از یک ماه پیش تدابیر شدیدی را به ارجرا گذاشته که تک تک دانشجویان را مورد بازرسی قرار می دهند.
ما هم می گوییم دانشگاه پادگان نیست
انتقام خون این دختر را خواهیم گرفت

ناشناس گفت...

سلام به همه خوانندگان
این مرتجعین حراست دانشگاه آزاد لاهیجان دانشگاه رو تبدیل به پادگان کردند.طرز مدل مو و آستین کوتاه و شلوار لی...
کجاش جرمه که این آقایون به ما اجازه ورود به دانشگاه رو نمیدند.