۱۳۸۶ آذر ۲۲, پنجشنبه

حضور خانواده های دانشجویان بازداشتی در مقابل مجلس

صبح امروز چهارشنبه خانواده های دانشجویان بازداشتی برای چندمین بار در طول دو هفته ی اخیر به زندان اوین مراجعه کردند تا بتوانند فرزندان خود را ملاقات کنند اما همچون روز های گذشته موفق به انجام این کار نشدند.

خانواده های دانشجویان ساعت 9 صبح در برابر در زندان اوین جمع شدند و به منظور ملاقات با فرزندان خود فرم مربوط به ملاقات را پر کردند. اما مسئولان زندان اعلام کردند که ملاقات در حال حاضر میسر نیست. خانواده ها به این مسئله به شدت اعتراض کردند. مسئولین زندان در ابتدا پرسیدند که جرم دانشجویان چیست و در پاسخ، خانواده ها گفتند که فرزندانشان هیچ جرمی مرتکب نشده اند بلکه تنها به بهانه ی برگزاری مراسم روز دانشجو بازداشت شده اند. مسئولین زندان نیز گفتند که ظاهرا دانشویان در بند 209 هستند و روز ملاقات برای بند 209، دوشنبه است که با اعتراض دوباره ی پدر و مادر ها مواجه شدند. خانواده ها در نهایت ساعت 11 اوین را ترک گفتند.

خانواده ها در ادامه ی تلاش های خود به مجلس شورای اسلامی مراجعه کردند. بعد از مدتی که در برابر مجلس ایستادند یکی از کارکنان مجلس از آنان پرسید که برای چه به مجلس مراجعه کرده اند و خانواده ها در پاسخ گفتند که فرزندانمان بازداشت شده اند و خواستار ملاقات با رییس کمیسیون اصل 90 شدند. بعد از گذشت 1 ساعت فردی که خود را رابط کمیسیون اصل 90 معرفی می کرد با خانواده ها وارد گفت و گو شد. این فرد گفت که اگر خواسته ای دارید به صورت مکتوب ارائه دهید. خانواده ها نیز نامه ای نوشتند و تحویل وی دادند. فرد مذکور پس از مدتی در بین خانواده ها حاضر شد و گفت که مدرک شما برای اثبات صحبت هایتان چیست که خانواده ها پاسخ دادند هیچ مدرکی از سوی دادگاه و زندان در اختیار ما قرار نمی گیرد و ما صرفا از طریق صحبت های شفاهی مسئولین و تماس دانشجویان با منازل و وجود نام دانشجویان در لیست زندان اوین متوجه بازداشت فرزندان خود شده ایم. سپس وی از خانواده ها شماره تلفن گرفت و قول داد که تا روز شنبه با آنان تماس بگیرد و قرار ملاقات خانواده ها با فرزندانشان را فراهم کند. البته در طول مدتی که خانواده ها در برابر مجلس حضور داشتند برخوردهای بدی با آنان صورت گرفت که خانواده ها ضمن خویشتنداری قاطعانه پاسخ دادند.

خانواده ها در نهایت تصمیم گرفتند که همچون گذشته به صورت کاملا متحدانه به پیگیری های خود ادامه دهند و به نهادهای مختلف طی روز های آتی مراجعه کنند و با افزایش فعالیت های خود برای آزادی فرزندان خود بکوشند و تا آزادی تمامی دانشجویان در بند از پای ننشینند.

لیست دانشجویان دربند

۱-میلاد معینی (دانشگاه مازندران)

۲-بهرنگ زندی (دانشگاه مازندران)

۳-حامد محمدی(دانشگاه مازندران)

۴-آرش پاکزاد(دانشگاه مازندران)

۵-حسن معارفی(دانشگاه مازندران)

۶-انوشه آزادفر(دانشگاه تهران)

۷-ایلناز جمشیدی (ارتباطات٬ آزاد تهران مرکز)

۸-مهدی گرایلو (ژئو فیزیک٬ تهران)

۹-نادراحسنی(دانشگاه مازندران)

۱۰-سعید حبیبی(عضو اسبق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت)

۱۱-بهروز کریمی زاده(دانشگاه تهران)

۱۲-کیوان امیری الیاسی (کارشناسی ارشد صنایع٬ دانشگاه صنعتی شریف)

۱۳-نسیم سلطان بیگی (دانشکده ارتباطات٬ علامه)

۱۴-علی سالم(کارشناسی ارشد پلیمر- پلی تکنیک)

۱۵-محسن غمین (دانشگاه پلی تکنیک)

۱۶-روزبه صف شکن(دانشگاه تهران)

۱۷-روزبهان امیری (علوم کامپیوتر٬ تهران)

۱۸-یاسر(صدرا) پیر حیاتی(دانشگاه شاهد)

۱۹- سعید آقام علی (دانشگاه یزد)

۲۰- علی کلائی (دانشگاه آزاد)

۲۱- امیر مهرزاد

۲۲- هادی سالاری (دانشگاه رجایی)

۲۳-فرشید فرهادی آهنگران(دانشگاه رجایی)

۲۴-امیر آقایی (دانشگاه رجایی)

۲۵-میلاد عمرانی(دانشگاه رجایی)

۲۶-یونس میرحسینی (دانشگاه شیراز)

۲۷-سروش هاشم پور

۲۸-سارا خادمی

۲۹- شوان مریخی

۳۰-رضا عرب

۳۱- پارسا کرمانجیان

۳۲-عابد توانچه - دانشجوی اخراجی دانشگاه پلی تکنیک

۳۳-سعید آقاخانی

۳۴-مجید اشرف نژاد

۳۵-پیمان پیران

۳۶-فرشاد دوستی پور

۳۷-سهراب کریمی

۳۸-جواد علی زاده

هیچ نظری موجود نیست: