۱۳۸۶ دی ۹, یکشنبه

گزارش "آوای دانشگاه" از آکسیون های اعتراضی در حمایت از دانشجویان چپ و آزادی خواه




فعالین چپ گرای ایرانی در خارج از کشور طی هفته ی اخیر اقدام به برگزاری آکسیون هایی در حمایت از دانشجویان چپ و آزادی خواه ایران کردند. این آکسیون ها در حالی در شهرهای بروکسل، استکهلم،لندن،اتاوا و ... برگزار شد که کشور های اروپایی در تعطیلات به سر می برند.

استکهلم

در حدود 250 تن از فعالان سیاسی و ایرانیان مقیم استکهلم روز جمعه 28 دسامبر آکسیونی در حمایت از دانشجویان بازداشتی برگزار کردند. در این آکسیون فعالان سیاسی با گرایشات مختلف در سخنرانی های خود خواستار آزادی دانشجویان شدند و بر حمایت از تمامی فعالان اجتماعی که در زندان های ایران به سر می برند تاکید کردند. آنان همچنین بر اتحاد جنبش های کارگری، زنان و دانشجویی و حمایت از آنان تاکید کردند. در پایان، برگزار کنندگان مراسم قطعنامه ی آکسیون را خواندند و عهد کردند این دور از اقدامات اعتراضی خود را تا آزادی تمام فعالین اجتماعی ادامه دهند.




بروکسل

فعاین چپ گرای بلژیک روز 22 دسامبر آکسیون خود را در حمایت از دانشجویان چپ بازداشتی برگزار کردند. این آکسیون در دو بخش برگزار شد. تجمع کنندگان که تعدادشان به 140 نفر می رسید ابتدا در برابر سفارت آمریکا جمع شدند و با ایراد سخنرانی و سر دادن شعار خواستار آزادی دانشجویان در بند شدند و دخالت آمریکا در مسائل مردم ایران را محکوم کردند. در حاشیه ی این تجمع نمایشگاهی از عکس های تجمع 13 آذر دانشجویان چپ برگزار شد. ضمن این که پلیس یکی از تجمع کنندگان را به بهانه ی عکس گرفتن از صفوف پلیس بازداشت کرد، که وی بعد از مدتی آزاد شد.

در قسمت دوم تجمع، حاضرین در مقابل سفارت امریکا که اکثرشان را جوانان تشکیل می دادند به سمت سفارت ایران رفتند و در آن جا نیز به سخنرانی و سر دادن شعار پرداختند. از نکات جالب توجه این دو تجمع حضور فعالین چپ بلژیکی و همین طور فعالینی از سندیکاهای کارگری بلژیک بود.









اتاوا

فعالین چپ گرای ایرانی از شهرهای مختلف کانادا خود را به اتاوا رسانده بودند تا در مقابل سفارت جمهوری اسلامی و در حمایت از دانشجویان چپ بازداشتی تجمع کنند. در این تجمع فعالانی از طیف های مختلف چپ در آن سخنرانی کردند و بر آزادی فوری تمام زندانیان سیاسی، به خصوص دانشجویان چپ بازداشتی تاکید کردند. تجمع کنندگان در مدت حضور خود در مقابل سفارت ایران با سر دادن شعارهایی از جنبش های اجتماعی مردم ایران حمایت کردند. در مدت تجمع نیز عابرین و ماشین ها با توقف در مقابل تجمع کنندگان از آن ها حمایت می کردند.

ادیت عکسها از کمپین است

هیچ نظری موجود نیست: