۱۳۸۶ دی ۲۵, سه‌شنبه

گزارش ویژه "آوای دانشگاه" از ملاقات خانواده های دانشجویان در بند با فرزندانشان

دوشنبه، 24 دی ماه، خانواده های دانشجویان در بند پس از بیش از 45 روز موفق به ملاقات با فرزندان خود شدند.

طی پیگیری های گسترده ی خانواده های دانشجویان، در یک ماه و نیم گذشته و مراجعات هر روزه ی آنان به نهادهای مختلف از جمله دادگاه انقلاب، زندان اوین، مجلس شورای اسلامی و ... قول های زیادی به خانواده ها داده شد و به منظور دلسرد کردن آن ها هیچ یک عملی نشد. اما خانواده ها با وجود تمام مشکلات به راه خود ادامه دادند و در نتیجه ی فشارهایی که به نهادهای مربوطه وارد کردند موفق به دیدار با فرزندان خود شدند.

خانواده های دانشجویان که صبح روز دوشنبه با امید به این که در روز ملاقات بتوانند با فرزندانشان دیدار کنند، به زندان اوین مراجعه کردند و سرانجام موفق به دیدار با فرزندانشان در حدود ساعت 10 شدند. در این دیدارها که هرکدام حدودا نیم ساعت به طول انجامید دانشجویان و خانواده ها توانستند تا جویای حال یکدیگر شوند. بر اساس گفته های دانشجویان که سعی داشتند در این مدت کوتاه وضعیت خود را به اطلاع خانواده هایشان برسانند بازجویی اکثر آنها 3 یا 4 روز است که پایان گرفته و پس از اتمام بازجویی دانشجویان را از انفرادی به سلول های 3 نفره منتقل کرده اند. از زمانی که دوران انفرادی تمام شده است دانشجویان می توانند مواد غذایی مورد نیاز خود را بخرند. لازم به ذکر است پول هایی را که خانواده ها برای فرزندانشان فرستاده بودند به دست آن ها رسیده است اما مسئولین زندان از رساندن لباس های گرم به دانشجویان خود داری کرده اند که با توجه به سرمای شدید هوا در دو هفته ی گذشته نداشتن لباس گرم به شدت دانشجویان را اذیت کرده است. دانشجویان در توضیح دوران بازجویی ها اضافه کرده اند که بازجویی ها بسیار طولانی مدت بوده به طوری که در روزهای اول تا نیمه های شب نیز ادامه می یافته است و فشارهای وارده بر آنان بسیار شدید بوده است. ظاهرا در روزهای ابتدایی بازجویی ها، به دلیل فشارهای وارده و نامناسب بودن محیط و غذای مصرفی برخی دانشجویان به بیماری های گوارشی دچار شده بودند و به همین دلیل مکررا به بهداری زندان منتقل می شده اند. لازم به ذکر است که در هفته های ابتدایی بازداشت اخباری مبنی بر مراجعه ی برخی دانشجویان به بهداری زندان منتشر شده بود که ظاهرا علت آن همین مشکلات دانشجویان بوده است.

امروز اکثر خانواده ها از جمله خانواده های کیوان امیری الیاسی، علی سالم٬ نسیم سلطان بیگی٬ محسن غمین، بهروز کریمی زاده، ایلناز جمشیدی، روزبه صف شکن، انوشه آزادبر و ... موفق به ملاقات شدند. ضمن این که علی کلایی که در طول مدت بازداشت هیچ گونه تماسی با خانواده ی خود نداشته موفق به ملاقات با آن ها شده است. لازم به ذکر است خانواده های مهدی گرایلو، نادر احسنی و سهراب کریمی علی رغم حضورشان در زندان اوین اجازه ی ملاقات با فرزندانشان را نیافته اند. لازم به ذکر است که در این میان نادر احسنی حتی تا کنون موفق به برقراری تماس تلفنی با خانواده ی خود نیز نشده است که این مسئله نگرانی های زیادی را برای خانواده ی وی ایجاد کرده است اما یکی از دانشجویان در صحبت با خانواده ی خود گفته که با نادر احسنی هم سلولی است و اضافه کرده که حال وی خوب است.

"آوای دانشگاه" ملاقات خانواده های دانشجویان با فرزندانشان را به آن ها تبریک می گوید. بی شک این ملاقات نتیجه ی مبارزات و پیگیری های مستمر خانواده ها بوده است و باید این گام های رو به جلو تا آزادی تک تک دانشجویان در بند ادامه داشته باشد. این ملاقات ها نشان داد که در صورت افزایش فشارها، حاکمیت مجبور به عقب نشینی می شود و در صورتی که این تلاش ها و پیگیری ها همچنان مستمر و متحداانه ادامه داشته باشد دانشجویان چپ و آزادی خواه که بدون داشتن هیچ گونه جرمی در زندان هستند آزاد خواهند شد. به امید آزادی هرچه سریع تر تمام دانشجویان در بند.

لینک های مرتبط

در صورتی که وبلاگ "آوای دانشگاه" برای شما فیلتر شده است می توانید به وبلاگ آینه ی ما مراجعه کنید:

http://www.avayedaneshgah1.blogfa.com

یک گام به پیش "فواد شمس": پس از گذشت نزدیک به ۴۵ روز از بازداشت دانشجویان چپ و آزادی خواه در اثر فشار وارده که ناشی از مبارزه بی امان انسان های آزادی خواه سرتاسر جهان بود و با پیگیری های مستمر خانواده ها و تلاش تک تک رفقای این دانشجویان نهایتا امروز خبر ملاقات حضوری جمعی از خانواده ها با عزیزان دربندشان موجی از شور و شعف را در میان خانواده ها و تمامی کسانی که در این چند روز با وجود تمام فشارها و ناملایمات برای آزادی این رفقای دربند تلاش کرده اند موجب شد.

تقوی ما خاموشی نیست، به بهانه سکوت فعالان مدنی در قبال موج برخورد با دانشجویان

مصاحبه طاهره صادقی، مادر علی کلایی با رادیو صدار زنان

مصاحبه بینا داراب زند از کمیته تلاش برای رهایی دانشجویان در بند


لیست دانشجویان در بند
۱-آرش پاکزاد(دانشگاه مازندران)
۲-انوشه آزادبر(دانشگاه تهران)
۳-ایلناز جمشیدی (ارتباطات٬ آزاد تهران مرکز)
۴-مهدی گرایلو (ژئو فیزیک٬ تهران)
۵-نادراحسنی(دانشگاه مازندران)
۶-سعید حبیبی(عضو اسبق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت)
۷-بهروز کریمی زاده(دانشگاه تهران)
۸-کیوان امیری الیاسی (کارشناسی ارشد صنایع٬ دانشگاه صنعتی شریف)
۹-نسیم سلطان بیگی (دانشکده ارتباطات٬ علامه) ۱۰-علی سالم(کارشناسی ارشد پلیمر- پلی تکنیک)
۱۱-محسن غمین (دانشگاه پلی تکنیک)
۱۲-روزبه صف شکن(دانشگاه تهران)
۱۳-روزبهان امیری (علوم کامپیوتر٬ تهران)
۱۴-یاسر(صدرا) پیر حیاتی(دانشگاه شاهد)
۱۵-سعید آقام علی (دانشگاه یزد)
۱۶-علی کلائی (دانشگاه آزاد واحد شهریار)
۱۷-امیر مهرزاد
۱۸-هادی سالاری (دانشگاه رجایی)
۱۹-فرشید فرهادی آهنگران(دانشگاه رجایی)
۲۰-امیر آقایی (دانشگاه رجایی)
۲۱-میلاد عمرانی(دانشگاه رجایی)
۲۲-سروش هاشم پور(دانشجو اهواز به نقل از
+)
۲۳-فرشاد دوستی پور
۲۴-سهراب کریمی
۲۵-جواد علی زاده
۲۶-محمدصالح ایومن
۲۷-مهدی اللهیاری (کارشناسی ارشد٬ دانشگاه صنعتی شریف)
۲۸-بهرام شجاعی (مهندسی شیمی٬ دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب)
۲۹-سعید آقاخانی
۳۰-مجید اشرف نژاد ( دانشجوی رجایی)
۳۱-پیمان پیران (به نقل از
+)
۳۲-عابد توانچه (به نقل از
آزادی برابری)

هیچ نظری موجود نیست: