۱۳۸۶ دی ۳۰, یکشنبه

جزییات جدید از مرگ دانشجوی کرد در بازداشتگاه اطلاعات کردستان

جزییات جدید از مرگ دانشجوی کرد در بازداشتگاه اطلاعات کردستان
به دنبال خبر تکان دهنده جنایت رژیم جمهوری اسلامی در شکنجه و مرگ شهید ابراهیم لطف الهی جزییات جدیدی از جنایات رژیم افشا شد.
۱.ابراهیم فرزند کوچک خانواده ی بسیار تنگدست بود که در محله ی فقیرنشین “فرجه” سنندج سکونت دارند
۲.وی دانشجوی سال دوم رشته حقوق دانشگاه پیام نور سنندج بو
۳.یپش از این دو برادر دیگر وی نیز به اتهام نامعلوم بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بودند.
۴.شهید ابراهیم لطف الهی از زمان بازداشت تا شهادت به مدت ۱۴روز در بازداشت گاه اداره کل اطلاعات کردستان تحت بازجویی و شکنجه بوده است.
۵.در حکم بازداشت او که توسط شعبه ۳بازپرسی سنندج امضا و مهر شده است اتهام او اقدام علیه امنیت ملی و هواداری از احزاب مخالف درج شده است.
۶.نیروهای امنیتی پس از به شهادت رساندن ابراهیم جسد او را شبانه به بهشت محمدی سنندج برده و به صورت بی نام و نشان و بدون تشریفات مذهبی به خاک می سپارند.
۷.روز بعد ۳نفر از ماموران واواک با احضار پدر شهید به اطلاعات به بهانه اینکه می خواهند پسر او را آزاد کنند وی را بر سر گور پسر برده و ضمن نشان دادن محل دفن شهید تهدید می کنند در صورت برگزاری هرگونه مراسم دو فرزند دیگر او را نیز خواهند کشت.
۸.پس از پافشاری پدر برای برگزاری مراسم سرانجام مراسم فاتحه خوانی در مسجد فرجه و تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می شود. نیروهای گارد ویژه ناجا تا چندصد متری مسجد مستقر بوده اند
۹.اعلامیه شهادت ابراهیم که در خیابانها و سطح شهر پخش شده و در آن علت شهادت با “…..” نشان شده بود به سرعت توسط ماموران رژیم از سطح شهر برچیده شده است.
۱۰.در نخستین جمعه شهادت ابراهیم که به رسم سنتی خانواده ها بر سر مزار شهید گردآمده بودند آنچه بیش از همه به چشم می آمد محاصره بهشت محمدی سنندج توسط اتومبیل های گارد نیروی انتظامی و ماموران لباس شخصی اطلاعات ناجا و واواک بود.
۱۱.مسوول پرونده شهید ابراهیم لطف الهی شخصی به نام “مهدی ملاولی”با نام مستعار”هاتفی” است که گروه وی از سال۱۳۷۸تاکنون در کردستان فعال بوده و بسیاری از محکومین در کردستان با این قصاب روبرو شده اند. نامبرده متولد “سریش آباد” ااز توابع قروه است. انتظار می رود نامبرده به عنوان “جنایت علیه بشریت” و “شکنجه تا سرحد مرگ” به محافل و سازمان های حقوق بشر معرفی گردد
محل دفن دانشجوی سنندجی به طرز عجيبی بتون كاری شده
ابراهیم لطف الهی دانشجوی ترم ۵ رشته ی حقوق دانشگاه پیام نور سنندج که در تاریخ ۱۶/۱۰/۸۶ هنگام خروج از جلسه ی امتحان توسط نیرو های اطلاعات بازداشت شده بود، چهارشنبه شب به طرز مشكوكي کشته شده است.
بنابه گفته ی خانواده ابراهيم ، اداره ی اطلاعات حتی اجازه ی دیدن جنازه ی وی را به خانواده ی ایشان نداده و تنها محل دفن ابراهیم لطف الهی را به خانواده ی ایشان نشان داده اند. گفتني است كه نامبرده فقط ۲۷ سال سن داشته و حتي محل دفن وي به طرز عجيبي بتون كاري شده است .
گفتگو با صالح نيكبخت وكيل دادگستري در رابطه با مرگ مشكوك ابرهيم لطف الهي دانشجوي دانشگاه پيام نور سنندج
آقاي نيكبخت در آغاز در اين رابطه گفت: بنده بعد از وقوع اين حادثه از طرق مختلف و از طرف مردم از اين قضيه مطلع شدم و متاسفانه اين امر صحت دارد و خانواده ي نامبرده در حال عزاداري مي باشند.وي در ادامه افزود اين مسئله بسيار تاسف آور است اگر مرگ وي حتي يك مرگ طبيعي باشد بابستي بلافاصله به پزشك قانوني سنندج منتقل و پس از صدور گواهي فوت از طرف پزشكان معتبر جسد وي براي انجام مراسم كفن و دفن اسلامي و برگزاري نماز ميت تحويل خانواده ي بدوي دهند . حال اينكه متوفي بدونه اطلاع خانواده به بهشت محمدي سنندج منتقل و پس از خاكسپاري خانواده او را مطلع و به آنان بگويند : اين قبر پسر شماست با هيچ يك از موازين قانوني منطبق نمي باشد زيرا برفرض اينكه نامبرده حتي مرتبط با گروه هاي مسلح كرد باشد بايد از طرق قانوني مورد تعقيب ‏تحقيق و محاكمه قرار گيرد و پس از آنكه حكم قطعي و حتي اعدام در مورد او صادر شود مراتب طبق مقرارت قانوني صورت گيرد و تازه آنگاه هم جسد وي به خاواده تحويل داده مي شود و در اين رابطه بايد پيشاپيش مرجع قضايي بايد خود بدونه آنكه مماشاتي با هيچ شخصش و مقامي بنمايد اين موضوع را تعقيب نموده و عاملان اصلي اين كار را به مجازات برسانند .
وي در ادامه گفت: اگر اين حادثه مرگ طبيعي هم مي بود در پيش گرفتن اين روال غير قانوني است و آن هم قابل تعقيب مي باشد .
وي در پايان افزود در اين رايطه بايد خانواده متوفي اعلام جرم كنند در آن صورت من حاضرم وكالت اين خانواده را كه از قشرهاي مستضعف و حاشيه نشين سنندج مي باشد به عهده بگيرم .
گفتگو از سوران حسيني,
آینه روز

هیچ نظری موجود نیست: