۱۳۸۶ دی ۲۱, جمعه

شکل گیری گسترده ی بلاگ های حامی دانشجویان چپ

به گزارش ویژه آوای دانشگاه در شرایطی وارد چهلمین روز از آغاز بازداشت گسترده ی دانشجویان چپ و آزادی خواه می شویم، که خانواده های این دانشجویان تا کنون موفق به دیدار با فرزندان خود نشده اند و خبری هم از احتمال آزادی این دانشجویان طی روزهای آینده نیست.

این دانشجویان در حالی در بازداشت وزارت اطلاعات به سر می برند که فصل امتحانات آغاز شده است و حتی این حق را ندارند تا بعد از یک نیم سال حاضر شدن بر سر کلاس های درس امکان حضور بر سر جلسه ی امتحان را پیدا کنند.

در همین راستا دوستان این دانشجویان زندانی اقدام به راه اندازی وبلاگ هایی در حمایت از همکلاسی های در بند خود نموده اند و در این وبلاگ ها خواستار آزادی فوری دانشجویان بازداشتی شده اند.

هم کلاسی های کیوان امیری الیاسی، علی سالم، نسیم سلطان بیگی، روزبهان امیری، علی کلایی، سعید حبیبی، سهراب کریمی و دانشجویان در بند دانشگاه آزاد با راه اندازی وبلاگ هایی برای دوستان خود، در واقع دست به ایجاد یک کارزار سراسری در راستای آزادی دانشجویان در بند زده اند.


در وبلاگ
"علی سالم را آزاد کنید" دوستان وی از خاطراتشان با او گفته اند و اخبار تماس های وی را منعکس کرده اند.

دوستان نسیم سلطان بیگی نیز در وبلاگ
"برای آزادی نسیم" از امید های خود برای آزادی او می نویسند.

هم کلاسی های کیوان امیری الیاسی در وبلاگ
"کیوان امیری را آزاد کنید" از احتمال وخامت حال وی گفته اند و مصاحبه های پدر و مادر کیوان را جمع آوری کرده اند.

دوستان روزبهان امیری در
اینجا کد لوگویی را قرار داده اند که با قرار دادن آن در وبلاگتان می توانید نشان دهید روزبهان امیری چند ساعت را در زندان سپری کرده است.

کمپین
"آزادی برای سعید حبیبی" توسط دوستان وی شکل گرفته است و در آن اخباری در رابطه با پیگیری های صورت گرفته و بی خبری از وضعیت سعید حبیبی درج شده است.

وبلاگ
"برای آزادی علی کلایی" نیز راه اندازی شده و دوستان وی از 40 روز بی خبری از وضعیت علی کلایی ابراز نگرانی کرده اند.

وبلاگ
"مشق آزادی" به اخبار دستگیر شدگان 18 آذر و به خصوص سهراب کریمی می پردازد. این وبلاگ خبر از به جریان افتادن پرونده های 4 بازداشتی 18 آذر داده است.

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد نیز وبلاگ
"تا آزادی دانشجویان دانشگاه آزاد" را تشکیل داده اند و در آن به انعکاس اخبار مربوط به پنج دانشجوی دانشگاه آزاد (بهرام شجاعی،علی کلایی،ایلناز جمشیدی، یاسر گلی و هادی حمیدی شفیق) که در زندان هستند می پردازند.

هیچ نظری موجود نیست: