۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۴, شنبه

160 ساعت تحصن دانشجويان دانشگاه سهند پيروزمندانه خاتمه يافت

در حالي تحصن 160 ساعته دانشجويان در دانشگاه صنعتي سهند تبريز خاتمه يافت، كه متحصنين موفق شدند بجز بند اول كه در ادامه ذكرش خواهد رفت در تمامي چهار بند ديگر يعني عذر خواهي معاونت آموزشي دكتر قاليچي از جمع سي نفره دانشجويان فعال، بررسي مسائل و احكام كميته هاي انضباطي در كميته تجديد نظر با حضور نمايندگان منتخب دانشجويان طي هفته آينده، ‌عدم تفكيك جنسيتي و عدم تبعيض در فعاليت هاي فرهنگي ميان تشكل ها در امور منتسب به امور فرهنگي به خواسته هاي مطلوب خود دست يابند. بند اول نيز با توجه به حتمي بودن بركناري دكتر زاهد معاونت دانشجويي فرهنگي در ماه هاي آينده و خارج بودن توان دانشگاه در بركناري حسيني رياست حراست، دانشجويان به اكثريت بالايي از خواسته هاي خود دست يافتند و براي اولين بار پس از روي كار آمدن دولت جديد،‌ جنبش دانشجويي موفق به كسب نتايجي گشت كه در خور دانشجويان و جنبش آنهاست. توجه به بندهاي درخواستي در اين تحصن كه هر كدامشان در هر دانشگاهي موردي براي تحصن و تجمع است، نشان از بزرگي حركتي بود كه سهند از پس آن برآمد.
در اين تحصن كه نزديك به پنج روزش را متحصنين در اعتصاب غذا بودند، 34 نفر دست به اعتصاب غذا زدند و 28 مورد به مراكز درماني منتقل گشتند كه حال برخي در زمان انتقال بسيار وخيم بود اما هم اكنون تمامي دانشجويان در شرايط مطلوب بسر مي برند. دانشجويان در پايان امضاي كتبي رياست دانشگاه دكتر چناقلو را براي مصونيت افراد فعال در بخش هاي مختلف تحصن دريافت كردند و برگ ديگري پيروزي شان را به رخ كشاندند. دانشگاه هاي خواجه نصير الدين طوسي تهران، تربيت معلم تهران، شيراز، ‌سيستان و بلوچستان، آزاد تبريز،‌ سمنان، تربيت معلم تبريز و دانشگاه تبريز حمايت رسمي خود را از طريق بيانيه ها اعلام نمودند. ضمن آنكه دانشگاه آزاد تبريز ديروز در تجمعي كه دو ساعت به طول انجاميد خواستار پيگيري مسئولين بلندپايه نسبت به فجايع انساني در حال رخ دادن در سهند شدند و با اينكار دلگرمي عجيبي به متحصنين دادند. ضمنا دانشجويان دانشگاه تبريز با كمك مالي خود حمايتشان را از حركت دانشجويان سهند اعلام نمودند تا ضرورت پيوند ميان جنبش هاي مختلف خود را از بيش از پيش نشان دهد. متحصنين در پايان با سوگندي اعلام كردند ديگر بار و ديگر بار در كنار هم خواهند ايستاد و خواهند خواند؛ و اينچنين ضرورت حضورشان در جنبش دانشجويي را نشان دادند.
دانشجويان متحصن دانشگاه سهند، در كنار هم ايستادند و از بودن به شدن گذر كردند، و آزادي شان را از آنچه كه در بندشان كرده بود فرياد زدند. وينان آ‍زادي خواهان وجودشان بودند و برابري طلبان انسانيت. آزادي شان را فرياد زدند و برابري را با مبارزه دوشادوش هم دريافتند. چنان سوگند خوردند و بر سوگندشان درود فرستادند و ديگر بار سوگند خوردند كه تا هستند كوه از استواري شان سست ميشود و زمين از پاي كوبي شان دهان باز مي كند؛ كه تا هستند با هم باشند و تا هستند مبارز باشند. سهند دوباره خروشيد، عشق‌ها فریاد شدند، فريادها رها شدند، رهايي نفس كشيد، و نفس آزادي را طلب كرد. و آزادي، دوشادوش برابري مرد و زن ،بزرگ و كوچك، پدر و پسر، شاه و برده،‌ ارباب و بنده، و، دانشگاه و دانشجو نفس كشيد.
اتحاد‌، مبارزه، پيروزي
دانشجویان متحصن دانشگاه صنعتی سهند تبریز

هیچ نظری موجود نیست: