۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۲, یکشنبه

ادامه سرکوب ها در دانشگاه فردوسی مشهد

رسول ارجمند از اعضاي دانشجويان آزادي خواه و برابري طلب مشهد به يك ترم تعليق و محروميت از امكانات رفاهي دانشگاهي محكوم شد.
كميته‌ي سركوب دانشگاه فردوسي در سال تحصیلی جاري بيش از 200 تن از دانشجويان اين دانشگاه را احضار و با صدور 60 حكم انضباطي، كارنامه‌ي قابل قبولي از خود در پروژه‌ي سركوب صداي آزادي خواهي و برابري طلبي دانشجويان ارائه نموده است.
اين پروژه با همكاري نيروهاي انتظامي و كادرهاي اطلاعاتي مستقر در دانشگاه از طريق وارد آوردن اتهامات واهي و در عين حال متعدد پيگيري مي‌شود. اتهاماتي نظير: روابط نامشروع و بيش ار حد معمول با نامحرم، شركت در اردوهاي مختلط و فاقد مجوز، عدم رعايت پوشش اسلامي، برهم زدن نظم دانشگاه و خوابگاه، شركت در تجمعات غير قانوني، مشاركت در انتشار نشريات دانشجويي، ارتباط با فعالين سياسي، استفاده از الفاظ ركيك، عدم رعايت شئونات اسلامي-دانشجويي (حتي خارج از محوطه‌ي پرديس دانشگاه) و ...
به صورت مشخص در خوابگاه‌هاي دانشگاه لبه‌ي اين اتهامات به سوي كساني است كه از پايگاهي توده‌اي و روابط عمومي بالايي برخوردار هستند. در اين برخورد سازماندهي شده، دانشجويان خوابگاهي بدون ارائه‌ي هيچگونه حكم كتبي توسط مامورين انتظامي دانشگاه و با تهديد و ارعاب مجبور به دادن آزمايش اعتياد مي‌شوند. نتيجه‌ي اين آزمايشات در اختيار دانشجويان قرار نمي‌گيرد و تنها دست‌آويزي است براي پرونده‌ي سازي توسط كميته‌ي سركوب.
دانشجوياني كه در مقابل اين رفتارهاي توهين آميز و پرونده سازي ها مقاومت مي‌كنند و يا به خواسته‌هاي بيشرمانه‌ي كميته‌ي انضباطي تن نمي‌دهند، از طريق ارائه‌ي گزارشي پيش ساخته (اعتياد) به خانوادهايشان تحت فشار قرار مي‌گيرند. باید به دانشگاه گفت كه اين پرونده سازي‌ها و تهديد به اخراج‌ها تاثيري در حركت رو به جلوي جنبش دانشجويي ندارد بلكه، با ايجاد جو تنفر و انزجار از يك سو و نشان دادن چهره‌ي واقعي دست نشانده‌هاي حاكميت در دانشگاه از سوي ديگر، دانشجويان را در برداشتن گام‌هاي خود استوارتر مي‌كند.
شايد با توقيف نشريات منتقد، احضار فعالين دانشجويي به دادگاه‌هاي داخل و خارج دانشگاه و حتي دستگيري آنان بتوان متوهمانه سرود پيروزي خواند ولي، ما همچنان ايستاده ايم.
دانشجويان آزادي خواه و برابري طلب مشهد

هیچ نظری موجود نیست: