۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۲, یکشنبه

اعتراضات گسترده دانشجویان دانشکده های فنی به وزرات علوم

دانشجویان روز شنبه در میدان فردوسی تجمع اعتراضی برپا خواهند کرد
دانشجویان دانشکده های فنی شریعتی، شمسی پور، انقلاب و ولیعصر تهران در اعتراض به تغییراتی که در سیستم آموزشی این دانشکده ها و نزول سطح علمی مدارک تحصیلی این دانشکده ها قرار است صورت بگیرد از روز سه شنبه 17 اردیبهشت دست به تجمع اعتراضی در این دانشکده ها زدند، این اعتراضات تا روز پنج شنبه ادامه داشته و قرار است با تجمع در روز شنبه در میدان فردوسی نیز ادامه داشته باشد. دانشجویان که به تصمیم وزارت علوم در مورد تغییر مدارک کارشناسی و فوق دیپلم این دانشکده ها به معادل به دیپلم تکمیلی معترض بودند، ابتدا در دانشکده دخترانه شریعتی متحصن شدند و سپس دامنه اعتراض به سایر دانشکده ها کشیده شد. با گسترش اعتراضات و کشیده شدن دامنه آن به بیرون از دانشکده ها گارد ضد شورش برای سرکوب دانشجویان وارد عمل شد.
مسئولین دانشکده ها و از جمله حسینی سرپرست اداره کل مدارس عالی فنی ‌و حرفه‌ای کشوربا حضور در جمع دانشجوی ان ابتدا با تهدید و سپس با تکذیب خبر تغییر سطح مدرک این دانشکده ها سعی کردند دانشجویان را متفرق کنند، ولی دانشجویان با بی اساس خواندن حرف مسئولین و متناقض دانستن آن با اخبار منتشر شده رسمی به حرف های آنان توجه نکردند و به اعتراض خود ادامه دادند.
در این میان حمایت دانشجویان دانشکده های مختلف از تجمعات یکدیگر باعث دلگرمی و تقویت عزم و اراده آنان در ادامه اعتراضاتشان است. در حالیکه تعدادی از دانشجویان در مقابل سازمان بازرسی تجمع کرده بودند، دانشجویان شمسی پور که قصد پیوستن به دوستان خود را داشتند که با سد نیروهای گارد ویژه که همراه با خشونت و ضربه های باتوم بود مواجه شدند، در عوض دانشجویان متحصن در مقابل سازمان بازرسی با شنیدن خبر محبوس شدن دوستان خود در دانشکده شمسی پور، برای پیوستن به آنان به سمت این دانشکده حرکت کردند و با شعارهای "نرده ها رو باز کنید، دانشجو ازاد کنید"، "شریعتی، شمسی پور، اتحاد اتحاد"، " دانشجو دانشگاه می خواهد"، "مدرک معتبر حق مسلم ماست" و " دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد" از دوستان خود حمایت کردند.
دانشجویان این دانشکده ها اعلام کرده اند صبح روز شنبه در میدان فردوسی برای پی گیری مطالباتشان تجمع خواهند کرد.
دانشجویان باید با پی گیری قاطع و متحدانه مطالباتشان به قدرت جمعی خود متکی باشند. حمایت دانشجویان دانشکده های مختلف از یکدیگر الگوی مناسبی از اتحاد و انسجام دانشجویان است که باید با تصمیم گیری جمعی برای ادامه اعتراضات شان تکمیل شود. دانشجویان باید از هر فرصتی به صورت جمعی درباره ادامه اعتراض و مطالباتشان با هم مشورت کنند. تشکیل مجمع عمومی دانشجویان برای تصمیم گیری و انتخاب نمایندگان دانشجویان و اتکا به قدرت جمعی باعث حفظ انسجام و قدرتمندتر شدن اعتراضات دانشجویان می شود.
دانشجویان باید برای مذاکره با مسئولین وزارت و دانشکده ها آنان را به میان جمع خود بکشند و نمایندگان خود را در این مذاکرات حمایت و پشتیبانی کنند. مذاکره پشت درهای بسته می تواند با تهدید و ارعاب نمایندگان دانشجویان و یا با وعده وعید های دروغین همراه باشد که در این صورت امکان شکست اعتراضات دانشجویان نیز هست. نمایندگان دانشجویان نیز باید با گزارش دهی دقیق و منظم به جمع دانشجویان آنان را از روند مذاکرات مطلع و خواهان شرکت و حمایت همه دانشجویان در روند مذاکرات باشند.
مسئولین وزارت و دانشکده ها باید سطح علمی، آموزشی و رفاهی دانشکده ها را افزایش دهند و باعث ارتقاء سطح علمی و مدرک دانشکده ها شوند، نه اینکه با پایین آوردن سطح مدارک تحصیلی سطح علمی، آموزشی و رفاهی دانشکده های فنی را کاهش دهند. کاهش سطح مدارک تحصیلی، کاهش سطح علمی و امکانات آموزشی و رفاهی این دانشکده ها را به دنبال خواهد داشت.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

من و دوستانم که در رشته ی الکترونیک درس می خوانیم هم با تغییرمدرک فوق دیپلم فنی به شدت مخالفیم و از دانشجویان معترض به این موضوع هم حمایت خواهیمکرد.