۱۳۸۷ اردیبهشت ۳۱, سه‌شنبه

۵ ماه حبس و شلاق برای فعال دانشجویی

«علی‌ نیکو‌ نسبتی» مسئول روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت، از سوی شعبه ۱۰۵۹ دادگاه عمومی تهران به ۵ ماه حبس و ده ضربه شلاق محکوم شد.وی متهم شده است سال گذشته در جریان دیدار محمود احمدی‌نژاد از دانشگاه امیر‌کبیر نظم عمومی در این دانشگاه را بر هم زده است.این در حالی است که پیش از این آقای نیکو نسبتی به همراه علی عزیزی (عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت) به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی، هرکدام به ترتیب دو ماه و یک‌ماه بازداشت شده بودند.براساس گزارش خبرنامه امیرکبیر، نیکو نسبتی همچنین دارای سه پرونده مفتوح دیگر در قوه قضائیه ایران است.موارد اتهامی وی در این سه‌پرونده براساس اعلام این خبرنامه، شرکت در تحصن اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در سالگرد ۱۸ تیر، اعتراض به تجاوز مامور حراست کرمانشاه به یک دختر دانشجو و اعتراض به قتل یک دانشجو در سبزوار اعلام شده است.پیشتر احسان منصوری، مجید توکلی و احمد قصابان سه دانشجوی دانشگاه امیرکبر از سوی قوه قضائیه ایران به اتهام «توهین به اسلام» جمعا به ۷۸ ماه زندان محکوم شده بودند. این سه‌ دانشجو در حال حاضر در زندان بسر می‌برند.کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران و برخی دیگر از نهاد‌های حقوق‌بشر در جهان نسبت به صدور حکم این سه دانشجو اعتراض کرده‌اند.
علی نیکو نسبتی با انتشار نامه دفاعیه خود اتهامات وارده به خود را رد کرده است. در بخشی از این دفایه آمده است: « اینجانب ضمن تقاضای تبرئه خود خواهان جبران خسارت‌های وارده به من به دلیل این بازداشت هستم.»

۱ نظر:

fadayemam@hotmail.com گفت...

بنام خدا
ای برادران و خواهران، سی‌ سال انقلاب و از خود گذشتگی آخرش همین ؟ نمیتونم باور کنم که اینطور که با مردم رفتار میکنند با اصول اسلامی توافق داشته باشد . اینطور که به نظر میاید روز سالگرد انقلاب ما باید دوباره روی بام برویم تا ارزشهای این انقلاب را به خاطر خودمان و رهبرآنمان یاداوری کنیم که آیا انقلب اسلامی یعنی این ؟ تا وقتی‌ دیر نشده رهبران ما باید بیدار شوند که این طرز رفتار با ملت مسلمان واقعا غیر اسلامی هست خداوند از ظلم احدئ نخواهد گذشت . الله و اکبر ، الله و اکبر ، الله و اکبر