۱۳۸۷ فروردین ۲۴, شنبه

اگر مسئولین به خواسته های دانشجویان بی توجهی نشان دهند، دانشگاه شیراز با اعتراضات وسیع روبرو خواهد شد

دانشجویان دانشگاه شیراز از واکنش به احضاریه هایی که به اعتراضات مسالمت آمیز اسفند ماه آنها مربوط می شود، خودداری کردند. گزارش شده است که این دانشجویان از اتهام “ایجاد بلوا و آشوب” که به آنها وارد شده است، خشمگینند.یکی ازدانشگاهیان دانشگاه شیراز به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که اگر مسئولین به بی توجهی شان نسبت به خواسته های دانشجویان ادامه بدهند دانشگاه شیراز با اعتراضات وسیعی روبرو خواهد شد. کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران به مقامات ایران توصیه می کند که حقوق آزادی بیان و تجمع دانشجویان را رعایت کند و در تامین خواسته های مشروع و بحق دانشجویان با آنها وارد همکاری شود.کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران می گوید: “نقض حقوق دانشجویان نه آرامش را به دانشگاه باز می گرداند و نه به ایجاد فضای مناسب برای آموزش کمک می کند.”بیش از سی دانشجو در روزهای گذشته توسط کمیته انضباطی دانشگاه شیراز احضار شدند. اکثر این دانشجویان وقتی که متوجه اتهامشان شدند از مراجعه به کمیته خودداری کردند. احضاریه دوم نیز برای حضور در کمیته انضباطی تا قبل از روز شنبه ۲۴ فروردین ماه به دست دانشجویان رسیده است.
طبق اطلاعیه ای که در خوابگاههای دانشجویی توزیع شده است، دانشجویان خواستار پس گرفتن احضاریه ها توسط مقامات دانشگاه هستند. آنها معتقدند که تلقی “ایجاد بلوا و آشوب” از ماهها اعتراض مسالمت آمیز دانشجویان درطرح خواسته هاشان ناعادلانه است و بهانه ای است برای طفره رفتن ازپذیرش این خواسته ها. دانشجویان تا هفته آینده به مسئولین دانشگاه برای پس گرفتن احضاریه ها مهلت داده اند، و در صورتی که بر شکایت علیه دانشجویان در کمیته انضباطی اصرار شود، دانشجویان نیز بطور گسترده ای اعتراض خواهند کرد.دانشجویان دانشگاه شیراز به سختگیریها و محدودیتهای اعمال شده توسط ریاست دانشگاه شیراز اعتراض دارند. در اسفند ماه، هزاران دانشجو در اعتصابی مسالمت جویانه خواستار استعفای رئیس دانشگاه شدند. پس از پایان تعطیلات سال نو در ایران، دانشجویان متوجه گسترش محدودیتها در دانشگاه شدند. برای نمونه در این تعطیلات، دوربین هایی در محوطه دانشگاه نصب شده بود.
کمیته های انضباطی برای محروم کردن دانشجویان از ادامه تحصیل تقویت شده اند. کمیته انضباطی دانشگاه شیراز در ماه گذشته ۱۷ ترم محرومیت از تحصیل برای دانشجویان صادر کرد.
اسامی دانشجویان متهم شده به “ایجاد بلوا و آشوب” به این شرح است:
۱) عباس رحمتی، مهندسی مواد
۲) هادی عسگری، دکترای دامپزشکی
٣) لقمان قدیری، کارشناسی ارشد جامعه شناسی
۴) اسماعیل جلیل وند، کارشناس علوم سیاسی
۵) کاظم رضایی، مهندس مکانیک
۶) محسن گوهری نیا، دکترای دامپزشکی
۷) سعید کوشکی، کارشناسی فیزیک
٨) عبدالله داوودیان، کارشناسی حقوق
۹) محسن زرین کمر، دکترای دامپزشکی
۱۰) احسان هاشمی، علوم تربیتی
۱۱) هادی الم لی، مهندسی شیمی
۱۲) سعید خسرو آبادی، کارشناسی ارشد جمعیت شناسی
۱٣) اکبر حسن پور، مهندسی مکانیک
۱۴) رحیم سلیمانی، دکترای دامپزشکی
۱۵) امین درستی، مهندسی مکانیک
۱۶) سجاد فتاحی، کارشناسی ارشد جامعه شناسی
۱۷) سعید خلغتبری، مهندسی مواد
۱٨) سعید آشنایی، مهندسی کشاورزی
۱۹) سعید لطفی، کارشناسی حقوق
۲۰) محتبی شیخیان، مهندسی مکانیک
۲۱) رضا فولادی فر، کارشناسی علوم سیاسی
۲۲) یونس میر حسینی، کارشناسی حقوق
۲٣) محمد رضا دهقان، مهندسی شیمی
۲۴) هاشم حسین پور، کارشناسی روانشناسی
۲۵) نسیم دالوند، کارشناسی جامعه شناسی
۲۶) ندا ضغیمی، کارشناسی جامعه شناسی
۲۷) ناهید افراسیابی، کارشناسی فقه وحقوق
۲٨) سحر یزدانی پور، کارشناسی کتابداری
۲۹) علی شیدایی
٣۰) محتبی بخشنده

هیچ نظری موجود نیست: