۱۳۸۷ اردیبهشت ۷, شنبه

اعلام موجودیت دانشجویان چپ دانشگاه اشرفی اصفهانی

تنها بدین منظور که برای وصل شدن به دیگر نیروهای سیاسی و چپ دانشگاه های کشور و فعالین سیاسی – اجتماعی موجود در جامعه اعلامی چنین، لازم به نظر می رسد، نیز به این دلیل که شکل خاص امنیتی – نظامی موجود در دانشگاه امکان تعامل جدید با نیروهای موجود و مخفی را مختل می کند و با درک این مهم که اندیشه امنیتی حاکم بر دانشگاه بخشی از واقعیت جاری در جامعه ماست که مبارزه با آن، مبارزه با ساخت موجود است، چارچوب های کلی حرکتی خود را در بندهای زیر اعلام می کنیم:
1- ما خواهان مبارزه با وضعیتی هستیم که در آن به درکی سیاسی از موضع چپ رسیده ایم. وضعیتی که از مناسبات حاکم بر جهان پیرامون خود در بازه ای جهانی تا ملی گسترده است.
2- ما معتقدیم که وضعیت موجود جامعه و جهان مان ناشی از ساخت نابرابر سرمایه داری و به تبع آن ساحت های برآمده از چنین ساختی است.
3- ما معتقدیم، نظام سرمایه داری جز با تداوم بهره کشی از انسان در چارچوب فرایند تولید و انباشت سرمایه از طریق استثمار فرد در جامعه و استحکام مزدوری در کار و کار مزدی امکان حیات ندارد. بر این اساس با همه توان در راه آگاهی بخشی و مبارزه نسبت به چنین واقعیتی تلاش می کنیم.
4- ما معتقدیم، جامعه موجود با مناسبات غیر انسانی اش، متضمن ابتدائی ترین امکانات و بهره مندی ها برای اکثریت عظیمی از جامعه نیست، بنابراین مبارزه خود را بر ایجاد جامعه ای انسانی به دور از نابرابری ها و محرومیت های ِ ناشی از چنان نابرابری هایی استوار می کنیم.
4- ما برای رفع تبعیض از هر نوعی در همه شئونات جامعه، تمام قوای خود را تا تحقق عینی آن بکار می گیریم.
5- مبارزه در راه احقاق حقوق همه اقشار و گروههای اجتماعی را جدا از رهایی و احقاق حقوق همه جامعه نمی دانیم، در عین حال از هر مبارزه و جنبشی در این راستا پشتیبانی می کنیم.
6- ما خواهان آزادی همه انسان ها در بیان عقاید، تعیین سرنوشت و ترسیم حریم خود هستیم، و بر این اساس با هر آنچه انسان را به زندانی چارچوب های ذهنی دیگران تبدیل کند، مبارزه می کنیم.
7- ما معتقدیم که مهمترین درد موجود انسانی پیش از همه، جداسازی انسان از هویت خود و بیگانه سازی دایمی انسان تحت مناسبات مختلف اجتماعی – سیاسی است. بر این اساس با هر شکلی از بیگانه سازی انسان، چه در فرایند بازتولید سرمایه داری و چه بر اثر ایدئولوژی های مسخ کننده هویت فردی و انسانی بنام آرمان حزبی و جنبشی به فراخور امکان، مبارزه تئوریک و عینی خواهیم کرد.
8- مهمترین اصل برای اتحاد با سایر نیروهای جنبشی و جنبش های اجتماعی از دید ما، مرکزیت جایگاه انسان در تئوری هاست. بر این اساس با هر جنبشی که متاثر از منشا یا هدف، سعی در استحاله ماهیت حرکت در منافع تشکیلاتی خود نداشته باشد، همراه می شویم.
9- ما معتقد به این اصل پویا هستیم که تحت تاثیر دیالکتیک موجود در مناسبات اجتماعی و فکری، تئوری های ما در پراکسیس ما شکل می گیرد. بر این اساس، متن موجود همه آنچه ما می خواهیم نیست. نیازهای جدید اصول جدیدی را ایجاب خواهد کرد.
دانشجویان چپ دانشگاه اشرفی اصفهانی
پنجشنبه: 5 فروردین 1387
http://left-in-ashrafi.blogfa.com/

هیچ نظری موجود نیست: