۱۳۸۷ اردیبهشت ۱, یکشنبه

شش ماه حبس و ده ضربه شلاق برای نسرین افضلی، عضو کمیسیون زنان دفتر تحکیم

حکم دادگاه نسرین افضلی، روزنامه نگار و فعال حقوق زنان، مبنی بر شش ماه حبس و ده ضربه شلاق، صبح امروز به وکیل وی ابلاغ شد.
محمد مصطفایی در مصاحبه با میدان زنان گفت: پس از دستگیری موکلم که در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ توسط پلیس امنیت تهران، صورت پذیرفت پرونده ای علیه ایشان در دادسرای انقلاب تشکیل و اتهامات اجتماع غیرقانونی و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، اخلال در نظم عمومی و تمرد از دستور پلیس به وی تفهیم شد و در نهایت معاونت امنیت تهران مبادرت به صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست نمودند. پس از صدور کیفرخواست پرونده جهت رسیدگی ماهوی به شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب ارجاع گردید. در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ جلسه محاکمه - البته در روندی غیر قانونی و بدون حضور معاون دادستان - تشکیل و موکلم نسبت به اتهامات مندرج در کیفرخواست از خود دفاع نمود که دادگاه ایشان را نسبت به اتهام اخلال در نظم عمومی مستند به ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی به ۶ ماه حبس و ده ضربه شلاق محکوم کرد که مجازاتهای یاد شده به استناد ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی به مدت دو سال تعلیق گردید.مصطفایی افزود: صدور این حکم در حالی است که هیچ گونه دلیل و مدرک محکمه پسندی برای انتساب اتهامات وارده به موکلم وجود نداشته و از طرفی ایشان درباره اتهامات اجتماع غیرقانونی و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور بی گناه شناخته شده است. از طرفی موکلم به عنوان روزنامه نگار در جلوی دادگاه حاضر شده بود تا در جریان رسیدگی به محاکمه ۵ نفر از زنان شرکت کننده در تجمع میدان هفت تیر قرار بگیرد.
نسرین افضلی، در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ به دنبال حضور مقابل دادگاه انقلاب به همراه سی و دو نفر دیگر دستگیر شده و به مدت سه روز در بند ۲۰۹ زندان اوین و یک روز در بند عمومی زندان زنان در بازداشت به سر برده و سپس با قرار کفالت آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست: