۱۳۸۷ اردیبهشت ۵, پنجشنبه

سرکوب اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه

صبح روز سه شنبه با ممانعت مأموران حراست، مراسم گروهی از دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه که قصد اعتراض به صدور حکم زندان برای ۴ دانشجو (۳ دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک و عابد توانچه دانشجوی اخراجی) را داشتند به هم خورد. نیروهای حراست از تجمع دانشجویان در حیاط دانشکده ی فنی این دانشگاه جلوگیری کرده و یکی از دانشجویان که قصد قرائت بیانیه ای در این مورد داشت را با خود به اتاق حراست بردند. این دانشجو به سختی مورد توهین و هتک حرمت و تهدید نیروهای بسیجی(گروه های فشار داخل دانشگاه) قرار گرفت. امیری مأمور لمپن حراست دانشگاه نیز با دفاع کردن از توهین های گروه های فشار این دانشجو را به اخراج و تعلیق از تحصیل تهدید کرد.
هدف دانشجویان اعتراض به هتک حرمت حریم دانشگاه، صدور حکم زندان برای دانشجویان، برخوردهای توهین آمیز حراست دانشگاه با جوانان دانشجو، جلوگیری غیرقانونی دانشگاه از انتشار نشریات دانشجویی و توقیف نشریات منتقد اعلام شد. شایان ذکر است در دانشگاه آزاد کرمانشاه با ۱۵۰۰۰ دانشجو تنها ۵ نشریه دانشجویی منتشر می شود که ۳ مورد آن متعلق به شبهه نظامی های بسیج دانشجویی است. چندی پیش نیز نشریه ایرانشهر در دانشگاه رازی به اتهام چاپ مطلبی انتقادی در رابطه با حقوق زنان توقیف شده بود.
این ماجرا همزمان با برگزاری تجمع در دانشگاه پلی تکنیک اتفاق افتاد. ۳ دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک که از اردیبهشت ماه سال گذشته برای گرفتن اقرار در بازداشت به سر می برند به دلیل آنچه از سوی مقامات قضایی انتشار نشریات موهن نامیده می شود مجموعاْ به۷۸ ماه حبس محکوم شدند که از آن میان سهم مجید توکلی دو سال و نیم حبس تعزیری، احمد قصابان دو سال و دو ماه حبس تعزیری و احسان منصوری یک سال و ده ماه حبس تعزیری است. عابد توانچه دانشجوی چپگرای اخراجی پلی تکنیک نیز از سوی دادگاه انقلاب اراک به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست: