۱۳۸۶ شهریور ۶, سه‌شنبه

پلی تکنیک زیر ذره بین روزشمار

در آستانه مهر معترض
اخراج اساتید،زندانی کردن دانشجویان،پادگانی کردن دانشگاه
.
.
.
داستان یک توطئه
دوشنبه 22 اسفند 1384:
نیروهای بسیجی با کمک تعداد زیادی از نیروهای لباس شخصی با هجوم به دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که در محل در نظر گرفته شده برای تدفین شهدا تجمع کرده بودند با پرتاب گاز اشک آور و ضرب و شتم شدید دانشجویان حاضر در محل به زور پیکر شهدا را در محل دفن کردند.
سعید حدادیان مداح معروف از پشت بلندگو حمله کنندگان را هدایت میکرد .در این میان دانشجویان با حمله به دفتر ریاست دانشگاه شیشه های دفتر وی را شکسته و در مقاطعی به ضرب و شتم وی پرداختند.فضای گازهای اشک آور و درگیری دانشجویان موجب تعطیلی کلاسها وفضای شدید امنیتی در دانشگاه شده است. لازم به توضیح است که در این روز ورود به دانشگاه با ارائه کارت بسیج آزاد بوده است.

سه شنبه 23 اسفند 1384:
شورای صنفی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر طی نامه ای به ریاست دانشگاه اعتراض و مخالفت خود را نسبت به دفن شهدا در دانشگاه اعلام کرد. دربخشی از این نامه آمده است: چنین اقدامی موکدا محکوم است و یاد آور میسازیم که دانشجویان فهیم دانشگاه پلی تکنیک حضور نیروهای نظامی وغیر دانشجوئی را در دانشگاه بدون پذیرفتن هیچ استدلالی تحمل نمی نمایند و بدون شک حضور چنین افرادی در دانشگاه عواقبی دارد که مسئولیت آن مستقیما با ریاست دانشگاه میباشد.لذا از مدیریت دانشگاه انتظار میرود با تدبر خویش از وقوع چنین انفاقات نا خوشایندی در دانشگاه جلوگیری نمیاید.

چهارشنبه 30 فروردین 1385:
کابوس چپ در خواب راست
حمایت دانشگاههای خواجه نصیر ،علم و صنعت،پلی تکنیک،علامه از تحصن دانشجویان دانشگاه رجائی
دانشجویان شعار میدهند:
رئیس بی کفایت اخراج باید گردد
کارمند،کارگر،تشکر تشکر
رئیس انتصابی نمیخوایم نمیخوایم

پنجشنبه 28 اردیبهشت 1385:
استراتژی تبدیل دانشگاه به قبرستان

یکشنبه 8 مرداد 1385:
سهراب سلیمانی (مدیر کل زندانهای استان تهران): اکبر محمدی در ساعات شب یک شنبه در زندان در گذشت و جسد وی در ساعت 12 به پزشکی قانئنی تحویل شد.

سه سنبه 27 شهریور 1385:
دکتر کیوان انصاری بازداشت شد

پنجشنبه 30 شهریور 1385:
دانشجویان ستاره دار از تحصیل محروم میشوند

پلی تکنیک 50 ساله شد

یکشنبه 30 مهر 1385:
اعتصاب فعالان نشریات دانشجوئی در پلی تکنیک تهران
باران، دار، امید فردا، ریوار، رستاک، تنفس۸۴، بی داد ۳۲، سپیده، خط صفر، واژه، واژه نو، کوزه، ناگفته ها، پژواک، شاید فردا، شیپور، سحر، آفتاب، بلور، کاوه، موج نو طعم آزادی، پندار، فردا پیله، پارازیت، رادیکال، تردید، کیان، شوکران، گفتگوی

شنبه 27 آبان 1385:
"توحید غفارزاده" دانشجوی دانشگاه تربیت معلم سبزوار روز 27 آبان ماه در مقابل دانشگاه نامبرده به وسیله یک بسیجی به قتل رسید.

یکشنبه 28 آبان1385:
"مشکوت راد" دانشجوی دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم وصنعت به دلیل کم توجهی مسئولین دانشگاه فوت کرد.

دوشنبه 20 آذر 1385:
دانشجویان پلی تکنیک با شعار مرگ بر استبداد سخنرانی احمدی نژاد را مختل کردند
احمدی نژاد از صبح امروز به قصد سخنرانی در دانشگاه پلی تکنیک حضور یافته است اما دانشجویان این دانشگاه نیز با حضور گسترده در سالن محل سخنرانی برنامه ریزی های قبلی نهادهای امنیتی برای در اختیار گرفته شدن سالن توسط دانشجویان دانشگاه امام حسین که صبح امروز با اتوبوس به این دانشگاه منتقل شده اند را ناکام گذاشتند.دانشجویان در ابتدا اجازه سخنرانی به دکتر رهایی رییس انتصابی دانشگاه امیر کبیر نداده اند و با قرار گرفتن احمدی نژاد در پشت تریبون وی را هو کرده اند که رییس جمهور در واکنش دانشجویان را به آمریکایی بودن و گرفتن پول از بیگانگان متهم کرده اما گفته است که همه آنها را دوست دارد و با آنها مهرورزی خواهد کرد. رییس جمهور دانشجویان را به بی حیا بودن متهم کرده است.رییس جمهور همچنین گفته است شما به من توهین می کنید اما من جواب شما را با آرامش خواهم داد! رییس جمهور همچنین با اشاره به وجود دانشجویان سه ستاره گفته است به این دانشجویان درجه ستوانی خواهد داد! در این میان درگیری شدید فیزیکی بین فعالان انجمن پلی تکنیک و دانشجویان بسیجی این دانشگاه رخ داده است اوضاع در سالن محل سخنرانی به شدت متشنج گزارش می شود به گونه ای که با شروع سخنرانی رییس جمهور دانشجویان با سر دادن شعارهایی همچون : " مرگ بر دیکتاتور" مرگ بر استبداد " "دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد" " دروغگو برو گمشو" و " عامل تبعیض و فساد، محمود احمدی نژاد" نسبت به حضور وی در دانشگاه اعتراض کردند. دانشجویان همچنین شعارهای تندی را بر علیه بسیج سر دادند . دانشجویان همچنین عکس رییس جمهور را در سالن به آتش کشیدند.آخرین گزارشها حاکی است احمدی نژاد با مشاهده جو به شدت متشنج سالن و همچنین درگیریهای شدید فیزیکی میان دانشجویان خارج از سالن و دانشجویان بسیجی سخنرانی خود را چندین مرتبه قطع کرده است.گزارشهای نهایی از پایان مراسم حکایت می کند هم اینک دانشجویان به صورت پراکنده در بیرون از سالن حضور دارند و دانشجویان دختر و پسر دانشگاههای امام صادق و امام حسین که برای حمایت از احمدی نزاد و با اتوبوس به امیرکبیر آورده شده اند، منتظر هستند تا به دانشگاهها خود برگردند.
دوشنبه 27 آذر 1385:
گزارشهای خبرگزاریهای مختلف از بازتاب حضور احمدی نژاد در پلی تکنیک
گزارش BBC
نیویورک تایمز
رادیو آزاد اروپا
VOA گزارش
سه شنبه 28 آذر 1385:
گاردین: دانشجویان بعد از سخنرانی احمدی نژاد از ترس جان پنهان میشوند.
بسیجیها و انصار حزب الله به دنبال افرادی هستند که عکس احمدی نژاد را آتش زده اندو شعار رئیس جمهور فاشیست پلی تکنیک جای تونیست را سر داده اند.
پنجشنبه 30 اذر 1385:
علی صابری دبیر انجمن اسلامی پلی تکنیک:احمدی نزاد باید مشخص کند با دعوت چه کسی به پلی تکنیک آمده؟
تظاهرات دانشجویان ایتالیائی در حمایت از پلی تکنیکی ها
بیانیه انجمن اسلامی پلی تکنیک در خصوص اعتراضات دانشجوئی و حضور احمدی نژاد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر پیش از نتایج همه پرسی اعلام میدارد در صورتی که نتیجه همه پرسی موافق حضور احمدی نژاد باشد از طرف جامعه دانشجوئی از احمدی نژاد عذرخواهی میکند،اما در غیر اینصورت احمدی نژاد باید از جامعه دانشجوئی و دانشجویان به خاطر تحمیل خود و نظراتشان عذر خواهی کند و دانشگاه را به صاحبان حقیقی خود بازگردانند .
پنج شنبه 28 دی 1385:
احمدی نژاد خطاب به دانشجویان کردستان:شما کرد هستید ..اعتراض نکنید شیر گازتان در همدان است آنرا ببندیم یخ میزنید!
"رهائی" رکورد دار برخورد با دانشجویان
368 محدودیت در عرض 210 روز کاری ؛یعنی هر هفته بیش از 8 محدودیت ...رکوردی تازه در تاریخ پلی تکنیک

دوشنبه 28 اسفند 1385:
ساختمان کانونهای فرهنگی پلی تکنیک با حمله شبانه مدیریت تبدیل به ویرانه شد.

شنبه 25فروردین 1386:
بیژن صباغ فعال دانشجوئی مازندران ربوده شد
سه شنبه 28 فروردین 1386:
بیانیه دانشجویان مازندران
ما اين نامه را خطاب به شما سازمانهاى مدافع حقوق بشر٬ به سنديکاها و سازمانهاى کارگرى٬ به پارلمانها و نهادهاى دانشجوئى٬ به سازمانهاى زنان٬ و به بشريت آزاده و متمدن مينويسيم!
در چند روز اخير اعتراضات برحق ما براى حقوق مان با موج دستگيرى همکلاسيهای ما و دانشجويان مواجه شده است. بيش از بيست دانشجو توسط نيروهاى امنيتى دستگير و زندانى شدند. و اين تنها شامل حال ما نشده است. فعالين کارگرى در اين يکماه مرتب دستگير شدند. آخرين مورد آقاى محمود صالحى در سقز است که فقط از حقوق برسميت شناخته شده کارگرى در سطح جهان دفاع کرده است. تعدادى از فعالين جنبش زنان هنوز در زندان هستند و دستگيرى و احضار فعالين حقوق زنان ادامه دارد. زنان و کودکان زيادى در انتظار حکم اعدام هستند. در کنار اينها فقر و محروميت و گرانى ناشى از تحريم اقتصادى گلوى مردم را ميفشارد و زندگى را برايشان سخت تر از پيش کرده است. کابوس جنگ مردم را در بلاتکليفى و ترس نگاهداشته و دست دولت را در اعمال محدوديت مردم بازتر کرده است. فقر و بيکارى و ناامنى اقتصادى بيداد ميکند. مبارزه ما اما ادامه دارد.حرف ما همان است که دانشجويان دانشگاههاى ايران در ۱۶ آذر روز دانشجو زدند! زنان و مردان در اجتماعات و قطعنامه هاى هشت مارس زدند! کارگران در تظاهراتها و اعتصابهايشان زدند! ما انسانيم! هويتمان جهانى و انسانى است! ما با کسى سر جنگ و خصومت نداريم! ما براى همگان خوشبختى و سلامتى و آموزش و رفاه ميخواهيم! ما ميخواهيم تبعيض جنسى خاتمه پيدا کند و برابرى زن و مرد متحقق شود! ما حق داريم حرف بزنيم٬ اعتراض کنيم٬ نقد کنيم٬ اجتماع کنيم! مگر دنيا به مدنيت و حقوق انسانى نرسيده است؟ ما ميخواهيم مثل انسان زندگى کنيم و از همنوعانمان در سراسر جهان انتظار حمايت و همبستگى داريم! متاسفانه دنياى امروز دنياى مرزها و دولتها و هويتهاى محلى و کشورى است٬ اما يادمان باشد که همه ما انسانيم و هويت جهانى و بشرى داريم! حق داريم که زندگى کنيم و حرمت انسانى داشته باشيم! ما دستمان را بسوى قلبهاى شما دراز ميکنيم! از ما حمايت کنيد!* خواهان آزادى فورى همکلاسيهاى ما در دانشگاه بابلسر و آزادى همه دانشجويان دستگير شده شويد!* خواهان پرداخت حقوق معوقه کارگران و برسميت شناسى حق تشکل و اعتراض و اعتصاب و قرارداد دسته جمعى آنها شويد!* خواهان آزادى فعالين حقوق زن و برسميت شناسى آزادى پوشش و حقوق برابر زنان و مردان شويد!* خواهان حق زندگى ايمن٬ حقوق سياسى و اجتماعى٬ حرمت و رفاه ما شويد!* خواهان پايان دادن به تحريم اقتصادى٬ نفى جنگ و تروريسم٬ و حمايت از مردم در ايران شويد!مردم آزاده جهان!ما دنيائى عارى از جنگ و نفرت و بمب و فقر و اختناق و بيحرمتى انسانها را آرزو داريم! ما به همبستگى انسانى ارج ميگذاريم! همبستگى انسانى مرز نميشناسد!مردم آزادیخواه و برابری طلب ، فعالین اجتماعی و سازمان های مدافع حقوق بشر در سراسر دنیا، با امضا این نامه از ما حمایت کنید و آن را برای آدرس های زیر ارسال کنید:سازمان بین المللی کارگران : ilo@ilo.orgفکس و ای میل امنستی در انگلستان : +44 20 7033 1503 ، sct@amnesty.org.ukرئیس جمهوری ایران دکتر احمدی نژاد dr-ahmdinejad@president.ir .....دانشجويان دانشگاه بابلسر- ايران
چهارشنبه 29 فروردین 1386:
دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه مازندران...دانشگاه مازندران در قرق نیروهای امنیتی
بیانیه 36 دانشگاه در اعتراض به اتفاقات مازندران
صنعتی شاهرود- شیراز - علوم پزشکی سيستان و بلوچستان- امور اقتصاد و دارايي- تربيت معلم تهران- شهركرد-علوم پزشكي شهركرد- زنجان-شهيد باهنر كرمان-علم و صنعت- الزهرا-علوم پزشكي كرمانشاه- لرستان- شهيد عباسپور-شهيد رجايي- علامه طباطبايي-علوم پزشكي ايران-تربيت معلم سبزوار-فردوسي -علوم پزشكي مشهد-صنعتی اميركبير (پلی تکنیک تهران)-ايلام-صنعتي شريف-بيرجند-كردستان-همدان-مازندران-دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي ساري-خواجه نصير-صنعتي اصفهان-گرگان-اروميه- محقق اردبيل-اقتصاد زاهدان-صنعتي سهند- بريزكاشان-مجمع اسلامي دانشگاه سمنان
جمعه 31فروردین 1386:
اعتراض گسترده دختران پلی تکنیک به محدودیتهای پوششی
یکشنبه 1اردیبهشت 1386:
بابک زمانیان روز یکشنبه اول اردیبهشت ۸۶ در حال عبور از مقابل مجتمع قضایی امور اقتصادی توسط نیروی انتظامی بازداشت شد
.

یکشنبه 9اردیبهشت 1386:
تحصن واعتراض در پلی تکنیک و لرستان
روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه و برای دومین روز متوالی، دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران دست به اعتراض و تحصن زدند.آزادی بابک زمانیان، لغو ممنوعیت ورود 3 نفر از دانشجویان به دانشگاه و پاسخگویی رئیس دانشگاه در خصوص برخورد با فعالان دانشجویی از جمله خواستهای دانشجویان اعتصابی دانشگاه امیرکبیر بودند.
دوشنبه 10اردیبهشت 1386:
توطئه
دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که در چند روز گذشته به علت فشارهای زیادی که از طرف مدیریت دانشگاه، بسیج ، کمیته انضباطی و اطلاعات به آنها وارد شده بود دست به تجمع زده و خواستار آزادی دانشگاه از چنگال نیروهای امنیتی بودند، امروز دوشنبه با توطئه جدیدی روبرو شدند.حوالی ساعت 12 ظهر دوشنبه 10 اردیبهشت بسیجیان و نیروهای اطلاعات با لوگوی نشریات وابسته به اعضای انجمن اسلامی دانشجویان نشریاتی به چاپ رساندند که در آن کاریکاتور رهبر جمهوری اسلامی چاپ شده و انتقادهای تندی به وی وارد شده است. بعد از پخش این نشریات در داخل دانشگاه توسط عوامل اطلاعات و بسیج ، با برنامه ای از پیش طراحی شده همه نیروهای هوادار بسیج به دفتر ریاست دانشگاه ریخته اند و خواستار اخراج کلیه اعضای انجمن از دانشگاه شده و در بیانیه ای خواستار بازداشت همه اعضای انجمن شدند. اعضای انجمن که تازه از موضوع اطلاع یافتند برای جلوگیری از توطئه بسیج به دفتر رییس دانشگاه رفتند، نیروهای بسیج با سلاح سرد( چوب و چماق و میله ) به آنها حمله کردند و بسیاری از اعضای انجمن مجروح شدند و از سر و صورت آنها خون می ریزد. شدت ضرب و شتم دانشجویان به گونه ای بوده است که برخی دانشجویان بیهوش شده اند.مدیریت فرهنگی دانشگاه هم در اقدامی هماهنگ با بسیج پس از نیم ساعت از شروع پروژه بسیج و اطلاعات در بیانیه ای کلیه نشریات دانشگاه را توقیف کرد و خبر از برخورد با مسوولان این نشریات را داد.شایان ذکر است در شرایطی این پروژه از طرف نیروهای امنیتی و بسیج کلید خورده است که حتی نشریات مجوزدار در سطح دانشگاه از سوی انتظامات اجازه چینش پیدا نمی کند و کلیه اطلاعیه ها و نشریات دانشگاه در کنترل کامل نیروهای حراست دانشگاه و انتظامات است. بنابراین نیروهای امنیتی که از بیرون این پروژه را طراحی کرده اند و بسیج مجری آن است فکر آن را نکرده اند که چه پاسخی برای این سوال دارند در شرایطی که نشریات مجوزدار برای انتشار و پخش با ممانعت انتظامات و حراست روبرو می شوند چطور این نشریات و آن هم به سرعت و در تیراژ وسیع در دانشگاه پخش شده است؟ با نزدیک شدن به انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان امیرکبیر این پروژه از طرف نیروهای امنیتی و بسیج طراحی شده است تا انجمن دانشجویان را به کلی از صحنه فعالیت های دانشجویی محو کنند حال آنکه سال گذشته با تخریب ساختمان انجمن با بلدوزر و بازداشت و اخراج دانشجویان از دانشگاه نتوانستند این کار را بکنند. اما این بار خیال آن را دارند که با بازداشت و اخراج کلیه اعضای انجمن، نه از تاک نشان ماند و نه از تاک نشان.گزارشهای تکمیلی از انتشار شایعه قریب الوقوع بازداشت اعضای انجمن پلی تکنیک در ادامه این نمایشنامه کثیف امنیتی خبر می دهد.
درگیری در پلی تکنیک برسر 'نشریات توهین آمیز'
سه شنبه 11 اردیبهشت 1386:
روز جهانی کارگر(اول ماه مه)
"كارگر ميميرد ذلت نمي پذيرد". كارگر زنداني ازاد بايد گردد. آزادي برابري حكومت كارگري. محمود صالحي آزاد بايد گردد. مرگ بر حامي سرمايه دار.كارگر معلم اتحاد اتحاد. جهرمي جهرمي استعفا استعفا.وزير بي لياقت استعفا استعفا. اعتصاب تشكل حق ماست. معلم معلم حمايتت ميكنيم. كارگر، دانشجو معلم اتحاد اتحاد. افزايش دستمزدها اعلام بايد گردد. حمله نيروي انتظامي با مقاومت شديد كارگران رو به رو شد و كارگران با شعار "نيروي انتظامي؛ خجالت، خجالت" با نیروی انتظامی برخورد کردند درگیری ها هم چنان ادامه دارد و البته در این میان از میزان مجروحان و بازداشت شدگان احتمالی خبری در دست نیست.تعداد کارگران به حدی است که مسير شمال به جنوب خيابان مفتح حد فاصل 7 تير تا خيابان طالقاني به طور قابل مسدود و حركت خودروها متوقف شده است. و البته هر لحظه دیگر کاران و مردم به هر وسیله ی ممکن خود را به خیابان مفتح و هفت تیر می رسانند.اخبار تایید نشده ای حاکی از آن است که ایستگاه های مترو اطراف محل تظاهرات به وسیله ی نیروی های امنیتی بسته شده است.آخرین اخبار رسیده حاکی از آن است که با هجوم گسترده ی نیرو هابه یگان ویژه به همراه نیروی های امنیتی اطلاعاتی لباس شخصی ده ها تن از کارگران و دیگر افراد شرکت کننده در تظاهرات بازداشت شده اند که در میان آنان چند زن و جوان نیز به چشم می خوردند. همچنین نیرو های سرشناس لباس شخصی در میان جمعیت در میان هفت تیر و خیابان مفتح به چشم می خوردند و اقدام به شناسایی می کردند. در ضمن در نقاط مختلف میدان هفت تیر و خیابان ها و کوچه های اطراف ون های نیرو های امنیتی برای انتقال بازداشت شدگان وجود داشت.
چهارشنبه 12اردیبهشت 1386:
تجمع پرشور معلمان در سراسر کشور
توکلی، رحمانی و صداقتی نیز ممنوع الورود شدند... ایجاد فضای پادگانی در پلی تکنیک
مجید توکلی قائم مقام سیاسی انجمن اسلامی، ابراهیم رحمانی نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه و عضو شورای صنفی دانشگاه های کشور و عضو شورای عمومی انجمن اسلامی و آرمان صداقتی عضو هیئت رئیسه شورای صنفی دانشگاه و عضو شورای عمومی انجمن اسلامی به دانشگاه ممنوع الورود شدند.
مرتضوی:تحقيقات پرونده‌ي مربوط به دانشگاه اميركبير تكميل شده و نتايج اعلام مي‌شود /دادستان عمومي و انقلاب تهران

پنجشنبه13 اردیبهشت 1386:
بازداشت احمد قصابان
روز13 اردیبهشت در حالی که احمد قصابان، مدیر مسئول نشریه دانشجویی سحر، متن شکوائیه مدیران مسئول نشریات دانشجویی را از بسیج دانشگاه و روزنامه کیهان برای تقدیم به قوه قضاییه، به دادگاه می برد از سوی نیروهای ناشناس بازداشت شد.مدیران مسئول نشریات دانشجویی از حنیف ستاریان، موسوی فراز، فرمانده بسیج دانشگاه، به خاطر جعل لوگوی نشریات خود و تلاش بسیج و انجمن جعلی منصوب مدیریت دانشگاه برای انتساب اتهام توهین به پیامبر و ائمه به مدیران مسئول در این غائله از این اشخاص شکایت کرده اند.شکایتی نیز از روزنامه کیهان، بخاطر انتساب اتهاماتی به مدیران مسئول نشریات دانشجویی تنظیم شده بود که متاسفانه با بازداشت احمد قصابان به دادگاه نرسید.همچنین مجید شیخ پور، مدیر مسئول نشریه دانشجویی خط صفر گفت: صبح روز پنج شنبه در حالیکه قصد ورود به دانشگاه برای حضور در جلسه امتحان داشتم، از سوی نیروهای ناشناس بازداشت شدم که پس از سه ساعت بازجویی آزاد شدم.شیخ پور در ادامه گفت: در بازجویی ضمن تهدید از سوی نیروهای ناشناس به من گفته شد که از بیان این نکته که غائله دانشگاه امیرکبیر، پروژه ای امنیتی و منتسب به بسیج است خودداری کنم.وی افزود: این نیروها در اطراف خوابگاه حضور دارند و با تهدید مدیران مسئول نشریات، قصد ایجاد فضای ترس دارند. ما برای تردد در این منطقه امنیت جانی نداریم.
اعتراض دانشجویان به بازداشتهای غیر قانونی
دانشجویان پلی تکنیک تهران در اعتراض به بازداشت بابک زمانیان و احمد قصابان دانشجویان پلی تکنیکی و اعضای انجمن اسلامی دانشجویان در مقابل خوابگاه های شهید نجات اللهی و شهید گلشن دانشگاه تجمع کردند.
دانشجویان دانشکده معدن متالورژی و نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه تحصن خود در اعتراض به ربوده شدن احمد قصابان و بازداشت بابک زمانیان، در جلو دانشکده معدن تجمعی را ترتیب دادند که با حمایت سایر دانشجویان دانشگاه همراه بود . از سوی دیگر جمعی از انصار در برابر درب حافظ دانشگاه در نزدیکی دانشکده معدن دست به تجمع زده و شروع به شعار دادن علیه دانشجویان و تهدید ایشان نمودند که دانشجویان نیز با سرود یار دبستانی و شعار های متقابل به پاسخ دادن پرداختند .
سه شنبه 18 اردیبهشت 1386:
مقداد خلیل پور بازداشت شد.
مقداد خلیل پور مدیرمسئول نشریه آتیه امروز صبح در مسیر دانشگاه بازداشت شد. شب گذشته مدیریت دانشگاه در تماس با خوابگاه مدیران مسئول نشریات ریوار، سرخط و آتیه از آن ها خواسته بوده است که امروز در اولین فرصت برای ارائه توضیحات به دانشگاه مراجعه نمایند. امروز صبح در حالی که این ۳ مدیر مسئول با بیش از ۲۰ نفر از دانشجویان راهی دانشگاه بوده اند مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفته اند که محمودیان و شیخ پور مدیران مسئول نشریات ریوار و سرخط از دست ماموران فرار کرده اند ولی مقدا خلیل پور توسط این افراد بازداشت شده است.
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1386:
پویان محمودیان، مدیرمسئول نشریه دانشجویی "ریوار" ، مجید شیخ‌پور، مدیر مسئول نشریه دانشجویی "سرخط" و مجید توکلی، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی منتخب دانشجویان دانشگاه امیرکبیر دستگیر شدند.
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1386:
احسان منصوری دبیر سیاسی انجمن اسلامی پلی تکنیک بازداشت شد.
چهارشنبه 2خرداد 1386:
تجمع آرام دانشجويان پلی تکنیک در مقابل سلف اساتيد برگزار شد
اعضای انجمن اسلامي پلی تکنیک در مقابل سلف اساتيد اين دانشگاه تجمع آرامي را برگزار كردند. در اين تجمع كه از ساعت 12 ظهر آغاز شده بود، دانشجويان با در دست گرفتن عكس‌‏هاي دانشجويان بازداشت‌‏شده، نسبت به عملكرد مديريت دانشگاه اعتراض كردند.نيما گرشاسبي، عضو شوراي عمومي انجمن اسلامي گفت: اساتيد دانشگاه در واكنش به بازداشت اين دانشجويان، خواستار رسيدگي به وضعيت آنها بودند. آنها نيز به دانشجويان قول دادند كه تلاش مضاعفي براي حل مشكل دانشجويان انجام دهند.
نمایشگاه مزدوران ارتجاع در پلی تکنیک
بسيج دانشگاه اميركبير با صدور اطلاعيه‌اي از برپايي نمايشگاهي با عنوان «فتنه‌اي كه بر پا شد...» شامل مستندات اتفاقات اخير در اين دانشگاه خبر داد.در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به وقايع اخير و براي روشنگري اذهان، اساتيد و دانشجويان و عموم كساني كه از گستاخي‌هاي عده‌اي بيگانه‌پرست به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) و مقدسات همه‌ مسلمين، خشمگين و دل آزرده شده‌اند، بسيح دانشجويي دانشگاه صنعتي امير كبير اقدام به برپايي نمايشگاهي از همه اتفاقات افتاده در فاصله زماني 8/2/86 تا 21/2/86 با عنوان «فتنه‌اي كه بر پا شد...»، كرده است. اين اطلاعيه مي‌افزايد: در اين نمايشگاه مجموعه‌اي از مستندات اقدامات قانون‌شكنانه‌ اعضاي انجمن غير قانوني دانشگاه در دانشگاه اميركبير ارائه شده است و اين نمايشگاه از تاريخ 1/3/86 لغايت 8/3/86 در صحن دانشگاه، بين دانشكده شيمي و پليمر بر پا خواهد بود .
یکشنبه 6خرداد 1386:
ناصر پويافر-حسين تركاشوند-سيد نريمان مصطفوي-بنابراحضاريه دادگاه انقلاب ، اين سه دانشجوي پلي تكنيك بايدفردا دردادگاه حاضر شوند
دوشنبه 7 خرداد 1386:
کلاسهای ریاضی دانشگاه پلی تکنیک در اعتراض به بازداشت احسان منصوری تعطیل شدند.
جمعي از دانشجويان پلي تكنيك به همراه اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان با در دست داشتن عكس ها­يي از 8 پلي تكنيكي دربند به همراه شعار­ها­يي مانند:"دانشجو­ي زنداني آزاد بايد گردد" و خواندن سرود يار دبستاني در جلوي دانشكده شيمي تجمع كردند و پس از چندي به سمت درب حافظ حركت كردند و در برگشت در جلوي نمايشگاه دائمي دانشگاه دانشجويان حاظر در آنجا به شركت درتجمع دعوت كردند و مسئولين نمايشگاه از اعلان برنامه در تريبون نمايشگاه ممانعت كردند.
چهارشنبه 16 خرداد1386:
علی صابری در مشهد دستگیر شد.
عباس حکیم زاده در مشهد دستگیر شد.
پنجشنبه 17 خرداد 1386:
عباس حکیم زاده دانشجوی دانشگاه امیرکبیر و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.شب گذشته نیروهای امنیتی با یورش به خانه پدری وی، او را بازداشت کرده و کامپوتر شخصی اش را همراه وی بردند.
دوشنبه 21خرداد1386:
حسين تركاشوند ، عضو انجمن اسلامی پلی تکنیک صبح امروز در معاونت امنيت دادسراي انقلاب تهران حاضر شد
این دانشجو برای سومین بار طی یک ماه اخیر در دفتر دادستانی تهران حاضر شده و به سوالات بازپرس در ارتباط با پروژه جعل نشریات دانشجویی پاسخ داده است. گفتنی است نریمان مصطفوی و ناصر پویافر از اعضای انجمن اسلامی پلی تکنیک نیز فردا و پس فردا باید در دادسرا حاضر شوند .
بنابر گزارشهای رسیده از زندان اوین، در حالیکه دانشجویان پلی تکنیک تحت شديدترين فشارها و شکنجه های جسمی و روحی و در سلول های انفرادی زندانی شده اند، همچنان به مقاومت خود ادامه می دهند. بنابر این گزارش، دانشجویان پلی تکنیک با شعارهای "مرگ بر دیکتاتور" و "مرگ بر استبداد" همدیگر را به مقاومت در برابر فشارهای وارده تشویق می کنند و هنگامیکه یکی از دانشجویان شروع به شعار دادن می کند، دیگر دانشجویان نیز با وی همراهی کرده و شعارها را فریاد می زنند. این اتفاق از صبح امروز بارها در زندان اوین تکرار شده و تیم شکنجه گر در زندان اوین را به شدت عصبانی کرده است. این در حالی است که طی هفته های گذشته، بازجویان اوین با نگهداری دانشجویان در سلولهای انفرادی، از ارتباط این دانشجویان با یکدیگر جلوگیری کرده اند.لازم به یادآوری است که تیم بازجویی از طرف حداد، معاون امنيتی سعيد مرتضوی، در تلاش است که با انواع شکنجه های قرون وسطایی و به هر نحو ممکن از دانشجویان اعتراف گرفته تا بتوانند در مهلت مقرر از سوی حداد پروژه ننگین خود را به پایان برسانند.
جمعه 25 خرداد 1386:
دانشجويان دانشگاه اميركبير در حمايت از هشت دانشجوي بازداشتي اين دانشگاه با امضاي طوماري خواستار تعويق زمان امتحانات تا آزادي اين دانشجويان شدند.
به گزارش “ايلنا”، در اين طومار كه بيش از ۱۰۰۰ امضا را در پاي خود دارد، خودداري از حضور در جلسه امتحانات تا آزادي همه دانشجويان در بند و لغو احكام محروميت از تحصيل برخي دانشجويان ديگر به عنوان خواسته‌‏هاي اصلي مطرح شده است.در اين طومار آمده است: «نيمكت‌‏هاي خالي دوستان هم‌‏دانشگاهيمان، با اينكه معدود است اما در كنار تعداد زياد نيمكت‌‏ها نشان از مظلوميت كساني دارد كه چندي پيش تحقق خواسته‌‏هاي ما را در صحن دانشگاه فرياد مي‌‏زدندو اينك ظلمي آشكار است كه بدون حضور دوستان و هم‌‏دانشگاهي‌‏هايمان يك ترم حضورمان را در دانشگاه بهره گيريم و آنان كه پشت ميله‌‏هاي زندان و ميله‌‏هاي دانشگاه هستند، محروم!ما دانشجويان امضاكننده اين طومار، با توجه به شرايط به وجودآمده و محروميت دوستان دانشجوي دربندمان از حق مسلم خود در ادامه تحصيل در ترم جاري تا آزادي كليه آنها و لغو احكام محروميت از تحصيل توسط كميته انضباطي از حضور در جلسه امتحانات پايان ترم جاري خودداري مي‌‏كنيم
دوشنبه 4تیر 1386:
حکم سه ترم محرومیت از تحصیل اسماعیل سلمانپور ، از فعالین دانشجویی پلی تکنیک، قطعی شد .
کمیته سرکوب پلی تکنیک در پی اتفاقات اخیر دانشگاه اسماعیل سلمانپور را به سه ترم محرومیت از تحصیل و نیز محرومیت از امکانات رفاهی مانند خوابگاه و وام محکوم کرده بود . این دانشجو در اعتراض خود به حکم اولیه ، آن را ظالمانه خوانده بود و اظهار امیدواری کرده بود دکتر رهایی ،رئیس بی شرافت پلی تکنیک، و بهداد واعظ ،مسوول حراست دانشگاه ، از کردار خود پشیمان شده و از فشارها بر دانشجویان پلی تکنیک بکاهند . این اتفاق در حالی رخ می دهد که پیش از این طاهری ،کارمند کمیته انضباطی، اظهار داشته بود بررسی به اعتراضات دانشجویان و صدور احکام قطعی پس از پایان امتحانات انجام می شود . گفتنی است اسماعیل سلمانپور همچنان به دانشگاه ممنوع الورود است .
دوشنبه 11 تیر 1386:
تجمع اعتراضی در دانشگاه هنر
امروز حدود ۲۰۰ تن از دانشجویان دانشگاه هنر در اعتراض به هتک حرمت دانشگاه و ضرب و شتم دانشجویان در شامگاه یکشنبه در خیابان فاطمی توسط مزدوران حراست و نیروهای انتظامی تجمعی اعتراضی را از ساعت ۱۰ تا ۴ بعد از ظهر برگزار کرده و بر سر امتحانات خود حاضر نشدند و با قرائت بیانیه ای خواستار استعفای رئیس حراست و رئیس دانشگاه و رسیدگی به مشکلات خوابگاه تابستانی و واحدهای تابستانی و مشکلات خود شدند این تحصن از ساعت ۱ بعد از ظهر تا حدود ۲ نیمه شب ادامه داشت و زمانی که ریاست دانشگاه دانشجویان را در گرفتن حق خود جدی و مصمم دید برای فرار از پاسخگوی به نیروهای مزدور نظام (لباس شخصی ها)متوسل شد. نیروهای لباس شخصی نیز با حمله وحشیانه خود با استفاده از گاز اشک آور و اسپری و چوب و چماق به ضرب وشتم دانشجویان پرداختند و با متفرق کردن دانشجویان و بازداشت عده کثیری از آنان زاهدی ریاست دانشگاه را فراری دادند لازم به ذکر است که درجریان این ضرب وشتم ها حضور آقای محرابی رئیس حراست دانشگاه چشمگیر بوده است.
شنبه 16 تیر 1386:
موج جديد سركوب
احضار عده کثیری از دانشجویان پلی تکنیک به کمیته سرکوب :
۱.دانشکده مکانیک: هادی پلاور/ حسین ترکاشوند.۲.دانشکده نفت:مهدی عباسی.۳.دانشکده صنایع:علی صابری/علی طباطبایی/مهدی گرامی/محسن بهرمانی/بهنام خوجملی/مریم شعبانی.۴.دانشکده هوا فضا:مرتضی ورمزیار/ سینا صداقت نژاد.۵.دانشکده فیزیک:بامداد غلامی/بیتا صمیمی زاد.۶.دانشکده عمران:محسن غمین۷.عمران واحد بین لملل:بهزاد موسوی.۸.دانشکده معدن:مریم سلیمی/سیاوش اسدالهی/بیژن پوریوسفی/ابراهیم رحمانی/بهروز عباسی/بابک آذرفر/مهدی کریمی/فرهاد نوری/وحید سراجیان/موفق کاتب/فراز دیر مینا.۹.دانشکده ریاضی : کوروش لطیفی .۱۰. دانشکده پلیمر : مجتبی کلانتری .۱۱. دانشکده شیمی : مسعود قدسی .و چند دانشجوی دیگر که همگی به تاریخ ۱۷ / ۴ / ۸۶ به کمیته سرکوب احضار شده اند.نكته جالب در این باره، احضار "علی صابری" دبیر سابق انجمن اسلامی پلی تکنیک است که اینک در انفرادی بند ۲۰۹ اوین به سر می برد . گفتنی است كميته سرکوب دانشگاه اميركبير به دستور رييس بی شرافت دانشگاه ، علیرضا رهایی ، و معاونت دانشجويي وي ، عطایی پور ، که رییس شورای انضباطی دانشگاه نیز می باشد اقدام به صدور حكم احضار غيابي براي وی كرده است.
یکشنبه 17 تیر 1386:
ریئس بی کفایت دانشگاه پلی تکنیک دانشگاه را در
روز 18 تیر به دلیل قطع برق تعطیل اعلام کرد
دوشنبه 18 تیر 1386:
اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت مقابل درب پلی تکنیک بازداشت شدند.
دفتر ادورا تحکیم پلمب شد.

لیست دانشجویان زندانی:1- مرتضی اصلاحچی2- عبدالله مومني3- بهاره هدایت4- علی وفقی5- حنیف یزدانی6- مهدی عربشاهی7- محمد هاشمی8- علی نیکونسبتی9- عباس حکیم زاده10- کیوان انصاری11- علی صابری12- پویان محمودیان13- احسان منصوری14- احمد قصابان15- مجيد توکلی16- مجيد شيخ پور17- مقداد خليل پور18- بهرام فياضي19- مجتبی بیات20- مسعود حبیبی21- آرش خاندل22- اشکان غیا ثوند23- سعید حسین نیا24- امیرحسين مهرزاد25- حبیب حاج حیدری 26- امیر یعقوب علی
پنجشنبه 28 تیر 1386:
مجيد شيخ‌‏پور، عباس حکیم زاده و علی صابراز اعضای شوراي مركزي انجمن اسلامي منتخب دانشجويان دانشگاه اميركبير، در ساعات انتهایی روز گذشته از زندان اوین آزاد شدند.
یکشنبه 31 تیر 1386:
پویان محمودیان مدیر مسئول نشریه دانشجویی ریوار پس از ۷۴ روز حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین آزادشد.
سه شنبه 2 مرداد 1386:
خانواده دانشجویان پلی تکنیک :مهر سکوت را میشکنیم
طي اين مدت طولاني هر آنچه از وضعيت فرزندانمان در زندان شنيديم،هيچ نگفتيم و به اميد عدالت دستگاه قضايي و آزادي دلبندانمان لب بر هر سخن شکوه آميز فرو بستيم ، اما امروز پس از دو جلسه ملاقات و آزادي ۵ دانشجوي ديگر با شنيدن آنچه که بر فرزندانمان در سلول هاي انفرادي بند ۲۰۹ رفته است از امروز مهر سکوت را شکسته و آنچه که بر آنها رفته است را به شرح زير به استحضار مي رسانيم.
چهارشنبه 10 مرداد 1386:
شكنجه دانشجويان پلی تکنیک خارج از اوين
شکنجه های فاش شده توسط خانواده ۳ دانشجوی پلی تکنیک صرفا مختص به احمد قصابان، مجید توکلی و احسان منصوری نبوده و برخی از دانشجویان آزاد شده نیز مورد آزار و اذیت های مشابهی قرار گرفته اند.به گزارشبرنامه امیرکبیر به این دانشجویان و خانواده های ایشان تذکر اکید داده شده است که فرزندان خود را در منزل نگه دارند و از هر گونه فعالیت و اطلاع رسانی ایشان جلوگیری کنند.
مادر مجيد توكلي چرا هيچ كس كاري نميكند؟ پسرم دارد ميميرد
وضعیت جسمانی مجید توکلی پس از گذشت ۲۰ روز از اعتصاب غذای وی به شدت رو به وخامت گذارده است. مجید توکلی در اعتراض به شکنجه های طاقت فرسا و غیرانسانی، گرفتن اعترافات دروغ و تحت فشار، اصرار دادگاه انقلاب و علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر، بر انتشار نشریات موهن توسط دانشجویان و عدم توجه تیم بازجویی به حقوق شهروندی و انسانی ایشان از تاریخ ۲۳ تیرماه دست به اعتصاب غذا زده است
پنجشنبه 11 مرداد1386:
حمله و فحاشي عليرضا رهايي رييس انتصابي پلي تكنيك به خانواده احسان منصوري
جمعه 12 مرداد 1386:
آزادي دانشجويان دستگير شده در 18 تير
مسعود حبیبی و سعید حسین نیا دو دانشجویی که در روز 18 تیر ماه در جریان حمله أموران به دفتر سازمان ادوار تحکیم بازداشت شده بودند، شب گذشته پس از تحمل 23 روز حبس در بند 209 با سپردن قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.گفتنی است پیش از این سخنگوی قوه قضائیه از آزادی 6 تن از بازداشت شدگان 18 تیر خبر داده بود که تاکنون 3 تن از آنها آزاد شده اند. سایر بازداشت شدگان نیز همچنان در بند 209 و در سلول انفرادی به سر می برند.
شنبه 13 مرداد 1386:
سهیل آصفی بازداشت شد.
سهیل آصفی روزنامه نگار و وبلاگ نویس که در پی احضاریه دادگاه، امروز در بازپرسی دادسرای انقلاب تهران حاضر شده بود، بازداشت شده است.
دوشنبه 15 مرداد 1386:
وضع نا مناسب مرتضی اصلاح چی در بند 209 اوین
كميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس نتايج بررسى موضوع بازداشت دانشجويان دانشگاه اميركبير را يك هفته ديگر اعلام مى كند.علاء الدين بروجردى رئيس كميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس هفتم در حاشيه جلسه علنى به خبرنگاران گفت: موضوع دانشجويان بازداشت شده در حوادث دانشگاه امير كبير در كميسيون بحث و پيگيرى شده است.
سه شنبه 16 مرداد 1386:
دانشجویان بازداشت شده در بازپرسی: کلیه اعترافات تحت شکنجه اخذ شده، هیچ یک از اتهامات وارده را قبول نداریم.
شنبه 20 مرداد 1386:
بیانیه دانشجویان دانشگاه آزاد در اعتراض به تداوم بازداشت دانشجویان پلی تکنیک
100تن از دانشجویان دانشگاه های آزاد سراسر کشور با صدور بیانیه ای نسبت به تداوم بازداشت دانشجویان پلی تکنیک اعتراض کرده و نسبت به اعمال فشار های روحی و جسمی برای اخذ اعتراف از آنان هشدار داده اند
شنبه 27 مرداد 1386:
نامه ۵ دانشجوی آزاد شده پلی تکنیک به انجمن دفاع از حقوق زندانیان، کمیسیون حقوق بشر اسلامی و کانون مدافعان حقوق بشر
جمعی از دانشجویان آزاد شده دانشگاه امیرکبیر از سه سازمان غیردولتی کمیسیون حقوق بشر اسلامی، انجمن دفاع از حقوق زندانیان و کانون مدافعان حقوق بشر خواستند نسبت به اعمال شکنجه های غیرانسانی بر دانشجویان بازداشت شده رسیدگی نمایند.
یکشنبه 28 مرداد 1386:
تلاش معاون اول هاشمی شاهرودی برای مجرم معرفی کردن ۳ دانشجوی در بند و توجیه تداوم بازداشت ایشان
سعید مرتضوی خطاب به خانواده سه دانشجوی در بند: هنوز شکنجه نکرده ایم که بفهمید شکنجه یعنی چه
سه شنبه 30 مرداد 1386:
باز گرداندن دانشجویان زندانی پلی تکنیک به انفرادی
چهارشنبه 31 مرداد 1386:
اعتراض شدید انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر نسبت به اظهارات سعید مرتضوی: جان دانشجویان در خطر است
یکشنبه 4 شهریور 1386:
محسنی اژه ای: ما با دانشجونماها برخورد می کنیم
سه شنبه 6 شهریور 1386:
کمیته دفاع از حق تحصیل علامه طباطبایی پس از اعلام موجودیت ، امروز اولین دیدار خود را انجام داد
کمپین آزادی پلی تکنیک

هیچ نظری موجود نیست: