۱۳۸۶ اسفند ۱۰, جمعه

اعتراض دانشجویان شیرازی به سطح شهر کشیده شد


تحصن دانشجويان دانشگاه شيراز که خواستار استعفای صادقی رییس این دانشگاه هستند، وارد مرحله‌ی جدیدی شده است. این اعتصاب که از روز یکشنبه آغاز شده است، با درخواست استعفای رئیس دانشگاه و مجموعه دیگری از خواست‌های صنفی و رفاهی ادامه دارد.
دانشجویان در طول اعتراض خود، با راهپیمایی در میدان ارم شیراز، اشغال دفتر ریاست دانشگاه و تحصن در ساختمان ریاست، بر خواست‌های خود پافشاری کرده و همچنین خواهان حمایت دانشجویان سایر دانشگاه‌های ایران از اعتراض‌های خود شده‌اند. اين دانشجويان به طور مشخص خواهان استعفاي "صادقي" رئيس دانشگاه شيراز، توقف اخراج دانشجويان از خوابگاه‌ها، جمع‌آوري دوربين‌هاي مداربسته در سطح دانشگاه، توزيع غذا در روزهاي تعطيل و افزايش كيفيت آن، بهبود وضع حمل و نقل و برداشته شدن فشار از نشریات دانشجویی هستند.دانشجویان معترض اعلام کرده‌اند تا استعفای رئيس دانشگاه شيراز به تحصن خود در روزهای آينده ادامه خواهند داد. به گزارش خبرنامه امیر کبیر :
دانشجویان در میدانِ پردیس ارم تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی نظیر «صادقی پینوشه، استعفا استعفا»، « فرمانده پادگان این آخرین پیام است، جنبش دانشجویی آماده‌ی قیام است»، «گر تیر و فتنه بارد، جنبش ادامه دارد»، «منادی عدالت، خجالت خجالت» و… عزم خود را جهت ادامه اعتراضات نشان دادند.در پی این تظاهرات رئیس دانشگاه به تجمع کنندگان پیغام داد که هیات رییسه در تالار فجر منتظر دانشجویان است تا پاسخگوی آنان باشد، اما یکی از دانشجویان پشت تریبون اعلام کرد: «ما نه تنها به تالار فجر نمی‌رویم بلکه در همین جا نیز به صادقی اجازه‌ی صحبت کردن نمی‌دهیم. وی تنها می‌تواند استعفای خود را اعلام کند».دانشجویان معترض سپس به سمت درب دانشگاه حرکت کردند و شعار «ای ملت آزاده، آماده‌ایم آماده» همراهی مردم را خواستار شدند.دانشجویان بعد از آن سرود یار دبستانی من را می‌خواندند به سمت ساختمان مدیریت حرکت کردند و در پله‌ها ساختمان مستقر و به سر دادن شعار مشغول شدند، مردم خیابان جمهوری در جلوی ساختمان مدیریت با آبمیوه‌ از دانشجویان پذیرایی کردند و دانشجویان یک صدا فریاد می‌زدند «ای ملت آزاده، حمایت حمایت»، «آزادی و عدالت؛ دوای درد ملت».در این هنگام یکی از دانشجویان بسیجی به زور میکروفون را در دست گرفت و اعلام کرد از آنجا که خبرگزاری‌های غربی خبرهای تجمع شما را اعلام می‌کند، شما تحت حمایت آمریکا هستید. این دانشجو شدیدا توسط دانشجویان هو شد و دانشجویان شعار می‌دادند که «سیمای ضرغامی تعطیل باید گردد.»

هیچ نظری موجود نیست: