۱۳۸۶ بهمن ۱۶, سه‌شنبه

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: آموزش یکسان دختران و پسران دستاورد استعمار است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر گفته قبلی خود در مورد تفاوت در آموزش دختر و پسر یادآور شد: تا سال ۱۳۲۸ برنامه‌های تعلیم و تربیت دختران و پسران متفاوت بوده است و پس از آن به صورت یکسان درآمده است، با این وجود آیا آموزش یکسان دختران و پسران دستاورد استعمار نبوده که به ما تحمیل شده است؟!علی احمدی در نشست علمی ـ تخصصی «زن و سلامت معنوی» با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی در صف و ستاد وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: تفاوت بین دختران و پسران حقیقت مسلمی است که هیچ گاه قابل انکار نیست و دختران و پسران در رده‌های سنی خاصی نیازهای جسمی، روحی و عقلایی یکسان ندارند. در عین حال آینده‌ای که برای دختران و پسران در جامعه ما ترسیم می‌شود، چه ما موافق باشیم و چه نباشیم، یکسان نیست.
علی احمدی افزود: یک‌بار فردی به من گفت تا سال ۱۳۲۸ برنامه‌های تعلیم و تربیتی برای دختران و پسران متفاوت بوده است و از آن به بعد بوده که این آموزش‌ها یکسان شده است. آیا این روند نیز یکی از دستاوردهای استعمار نبوده که به ما تحمیل شده است؟
وی خطاب به خبرنگاران و رسانه‌ها، تاکید کرد: فرزندان دختر ما با فرزندان پسر مشابه و یکسان نیستند؛ هر چند که رسانه‌ها این موضوع را به گونه‌ای دیگر منتقل می‌کنند. از دوستان رسانه‌ای می‌خواهیم که این نکته را به صورتی درست ترویج دهند و جا بیا‌ندازند و از سیاسی کردن صحبت‌های ما بپرهیزند، چرا که ترویج چنین تفکراتی، شایسته رسانه‌ها نیست.علی احمدی ادامه داد: خوشبختانه رسانه‌ها در جامعه ما به طور نسبی تحت کنترل هستند و مدرسه و خانواده باید دست به دست هم بدهند تا به انفعال بیشتری دچار نشویم، هر چند که در حال حاضر نیز خیلی چیزها را از دست داده‌ایم و در بسیاری از موارد عقب نشینی‌های زیادی کرده‌ایم.وی با بیان این که مدارس و واحدهای آموزشی دختران و پسران مقتضیات خاص خود را می‌طلبند، گفت: نوع تعامل اولیا و مربیان در مدارس دخترانه و پسرانه متفاوت است و حتی مقاطع تحصیلی دختران و پسران باید متفاوت باشد.احمدی اذعان کرد: آسیب‌هایی که بر سر راه دختران در جامعه قرار دارد، بسیار بیشتر و متفاوت‌تر از پسران است و در رده سنی خاصی اثرگذاری‌های متفاوتی دارد. به همین دلیل آموزش و پرورش و کل نظام تعلیم و تربیت در جامعه و حتی نظام جمهوری اسلامی نباید نسبت به این تفاوت در آموزش دختران و پسران بی‌تفاوت باشد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

با تبریک آزادی نادر و محمد و فرزاد

با درود

جدید ترین لیست اسامی دانشجویان در بند و آزاد شده ها

عکس هایی از دانشجویان زندانی

آخرین اخبار در باره دانشجویان دربند

16 فوریه را فراموش نکنید

در وبلاگ بخوانید و ببینید