۱۳۸۶ بهمن ۱۶, سه‌شنبه

آخرین وضعیت دانشجویان زندانی


ممنوع الملاقات بودن امین قضایی و بی اطلاعی از وضعیت مرتضی اصلاحچی
امین قضایی پس از 21 روز هم چنان ممنوع الملاقات می باشد. این امر باعث نگرانی بسیار زیاد خانواده ی وی می باشد. معلوم نیست به چه علت دانشجویان بازداشتی از ابتدایی تری حقوق مدنی یعنی داشتن وکیل و ملاقات با خانواده هایشان محروم می باشند.
بی اطلاعی از وضعیت مرتضی اصلاحچی
علیرغم تلاش های خانواده مرتضی اصلاحچی هنوز خبری از وی در دست نیست.مرتضی اصلاحچی تحت بازجویی های شبانه طولانی مدت قرار دارد.
عدم توانایی در تامین وثیقه برای سعید آقام علی و تعیین وثیقه برای مهدی گرایلو
پس از گذشت 3 هفته از تعیین وثیقه ی سعید آقام علی، خانواده ی وی هم چنان در پی یافتن وثیقه برای فرزندشان می باشند. متاسفانه آنان تا کنون موفق به تامین وثیقه نشده اند و فرزندشان هم چنان در زندان به سر می برد. مبلغ وثیقه ی سعید 100 میلیون تومان می باشد.معلوم نیست خانواده های دانشجویانی که بیشترشان اجاره نشین می باشند باید چنین مبالغ هنگفتی را از کجا تامین کنند. این مبالغ تنها قابل دسترس قشر خاصی از این جامعه می باشد نه آن تعداد انبوهی که با مشکلات روزمره ی اقتصادی دست به گریبان هستند.


تعیین وثیقه برای مهدی گرایلو
پس از 64 روز برای مهدی گرایلو قرار وثیقه ی 100 میلیون تومانی تعیین شد. خانواده ی وی در تلاش برای تامین این قرار می باشند.

ملاقات تنی چند از دانشجویان با خانواده هایشان دوشنبه 15 بهمن چند تن از دانشجویان پس از 21 روز موفق شدند با خانواده های خود ملاقات کنند تعدادی برای اولین بار و دو نفر از آنها برای بار دوم :
1- آناهیتا حسینی
2- بیتا صمیمی زاد
3- بیژن صباغ
4- محمد پورعبدالله
5- سروش دشتستانی
6- سروش ثابت
7- علی کانطوری
و تعدادی دیگر از دانشجویان بازداشت شده سری اول نیز با خانواده های خود ملاقات کردند:
مهدی الهیاری 1-
2- مهدی گرایلو
3- بهروز کریمی زاده
4- سعید آقام علی

ممانعت از همراهی خانواده های دانشجویان آزاد شده با خانواده های دانشجویان دربند
تعدادی از خانواده های دانشجویانی که چندی پیش با قید وثیقه اززندان آزاد شده بودند برای دلجویی و همبستگی با خانواده های دانشجویان دربند در روز ملاقات دوشنبه 15بهمن به زندان اوین مراجعه کردند و در آن جا مورد بازخواست نیروهای امنیتی قرار گرفتند. ایشان پس از مدتی از سالن ملاقات اخراج شده واز مراجعه مجدد به سالن ملاقات منع شدند.
نیروهای امینتی سعی دارند که خانواده های زندانیان را تنها بگذارند.
آزادی محمد زراعتی و فرزاد حسن زاده
محمد زراعتی و فرزاد حسن زاده دانشجویان دانشگاه مشهد آزاد شدند.در حالی که قرار بود فردا چهارشنبه در دانشگاه فردوسی مشهد تجمعی اعتراض آمیز به جهت آزادی محمد زراعتی و فرزاد حسن زاده، و دانشجویان زندانی برگزار شود، جمهوری اسلامی اقدام به آزادی محمد زراعتی و فرزاد حسن زاده، کرد.
آزادی این عزیزان را به آنها و همه دانشجویان و انسانهای آزادیخواه و همچنین به خانواده های آنها تبریک میگوﺌیم.
مبارزه تا آزادی همه دستگیر شدگان ادامه خوهد داشت

هیچ نظری موجود نیست: